[OC] duron vs Athlon

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Ik zit nog te twijfelen wat ik zal gaan kopen. of een 900 Duron of een 900 Athlon, of een 1ghz Duron of een 1GHz ahtlon.

Eerst maar eens afvragen een duron of een ahtlon of zelfde snelhied. De athlon is beter dan de duron (duron gestript geheugen), maar de duron kan je beter OCen (multiplier unlocken door te krassen met bekende potlood truck)

Ik besef dat dit misschien net zo goed in MPG thuis hoort maar ik ben geintereseerd in zwaar OCen dus vandaar dat ik hem hier stel.

Ik ga 2 pc's upgraden, mijn gewone pc (voornamelijk games) en mijn server (CS server, web, ftp, nog meer rommel)

Dus wat kan ik het beste nemen voor deze pc's?

...

Verwijderd

Athlon is gewoon sneller, en werkt netzogoed met potlood...
je OC percentage is misschien wat minder, maar dat valt volgensmij ook wel mee

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Op woensdag 29 augustus 2001 11:38 schreef Hiro Shima het volgende:
Ik denk juist dat je OC percentage met een tbird hoger is.. Kijk maar naar de 1+GHz tbirds met de betere steppings (axia is al bijna gegarandeerd 1333MHz).
En wie heeft er al de nieuwere durons op 1333MHz gezien?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
Op woensdag 29 augustus 2001 11:38 schreef Hiro Shima het volgende:
bij de 900 is je overklok% LAGER bij de Athlon.

Bij de 1GHZ is de Athlon ook beter in overklokken --> 1GHZ@1500 komt hier vaak voorbij :9

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op woensdag 29 augustus 2001 11:41 schreef Twynn het volgende:
Ik denk juist dat je OC percentage met een tbird hoger is.. Kijk maar naar de 1+GHz tbirds met de betere steppings (axia is al bijna gegarandeerd 1333MHz).
En wie heeft er al de nieuwere durons op 1333MHz gezien?
Toch wel, http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=111&PageID=3 Duron 1Ghz@1.35Ghz :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Als je niet al te veel op je centen hoeft te letten, vergeet dan die hele duron, en pak gewoon een athlon 1400 voor ong. 350 piek, dat is gem 100 piek meer dan een athlon 1000 en 150 piek meer voor een duron 950.

Ik zou het wel weten, dan maar eens 1 avondje niet uitgaan!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Op woensdag 29 augustus 2001 12:28 schreef salvador4 het volgende:

Als je niet al te veel op je centen hoeft te letten, vergeet dan die hele duron, en pak gewoon een athlon 1400 voor ong. 350 piek, dat is gem 100 piek meer dan een athlon 1000 en 150 piek meer voor een duron 950.

Ik zou het wel weten, dan maar eens 1 avondje niet uitgaan!
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik 2 cpus ga kopen :) En 100-150 piek verschil zuip ik niet op op een avondje stappen :+ teminste ik kan me niet herrineren dat ik ooit zoveel heb uitgegeven op 1 avond. Maarja ik zuip ook bier voor 1,50 per glas. Lang leven het studenten leven :)

Maar die 100-150 piek verschil moet dus wel keer 2, dat bedoel ik te zeggen. 200 tot 300 piek verschil is wel iets waar ik vlink over moet nadenken. Want het geld groeit me nog niet op de rug helaas.

Maar bedankt voor de reacties, ik heb weer wat geleerd, ik wist namelijk niet dat je een tb ook kon potlood streepen, ik dacht dat je dat alleen bij een duron kon doen.

...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

wat is de zwakste schakel bij het overclocken??
idd het cache geheugen, en aangezien een athlon deze meer heeft, is deze procentueel minder ver over te clocken als een duron.

Je moest een weten hoever je die celerons zonder cache over kon clocken. Met een pelt kwam je soms welles op 80% overgeclocked

Verwijderd

Heb onlangs ergens een lijst gezien met de meest overclockte cpu's, had je athlons 1.4 aan 2.2 ofzo, alleja...
Ik zou zeker voor een athlon gaan, je betaald niet zoveel meer. En als je de 266fsb versie pakt, die zijn niet gelockt, dus kan je lekker gaan spelen zonder streepkes te moeten trekken...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 29 augustus 2001 15:41 schreef thamar het volgende:
Heb onlangs ergens een lijst gezien met de meest overclockte cpu's, had je athlons 1.4 aan 2.2 ofzo, alleja...
Ik zou zeker voor een athlon gaan, je betaald niet zoveel meer. En als je de 266fsb versie pakt, die zijn niet gelockt, dus kan je lekker gaan spelen zonder streepkes te moeten trekken...
Ik heb hier eerst wat gelezen over een duron van iemand met een peltier (hier op GoT, geloof dat hij "spiky" heet ofzo, had als onderschrift bij zijn plaatje van een duivel die de linux pinguin in zijn kont pakt: "a sick mind is a joy forever" )

die had zijn 600 op 1100 draaien (bij 100% overclock)
en die 600'tjes halen over het algemeen wel 800

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Op woensdag 29 augustus 2001 15:45 schreef epsilon het volgende:

[..]

Ik heb hier eerst wat gelezen over een duron van iemand met een peltier (hier op GoT, geloof dat hij "spiky" heet ofzo, had als onderschrift bij zijn plaatje van een duivel die de linux pinguin in zijn kont pakt: "a sick mind is a joy forever" )

die had zijn 600 op 1100 draaien (bij 100% overclock)
en die 600'tjes halen over het algemeen wel 800
Kan wel kloppen.. En als je kijkt naar het systeem wat hooi had.. Duron 650 (geloof ik) op maximaal 1122.. En dat gewoon met luchtkoeling..

Maar dat zijn allemaal de oudere durons.. De nieuwere komen (procentueel gezien dan) niet zo hoog meer..
(zie een paar posts hierboven, daar is er nog eentje op 1335 gekomen, maar dat is een uitzondering!)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Pak 2x 1gh TB. Die klokken allemaal goed over.
(zijn allemaal AVIA, AXIA of beter)
Ik heb zelf een AVIA, en draai op dit moment 1gh@1305@1,7 volt.
Je ziet wel, er is ruimte voor veel meer.
En ze zijn niet duur.

Geen inspiratie

Pagina: 1