Hoi,
Heb een issue waar ik niet uit kom.
Eigen Plesk VPS bij strato, e-mail werkt en kan inloggen en mailen middels web of native e-mail op iPhone/iPad.
Server is volledig up-to-date en plesk obsidian 18.0.48 eveneens.
Devcot/postfix draait erop.
Maar nu wilde ik middels Outlook, Spark, Gmail een iets geavanceerdere app gebruiken.
Alleen zit hier het probleem, ik krijg dus geen connectie.
Is op meerdere devices waar het niet werkt met instellen.
Imap, gegevens invullen krijg dan te zien dat er geen connectie gemaakt kan worden.
Native e-mail instellen op iPhone/iPad/Mac werkt dus wel, inclusief verwijderen account en opnieuw opzetten. Webmail ook prima.
Settings nagekeken van native en de porten (993,587,465) gebruikt die native werken als porten op de apps.
Geen succes.
Van alles nagelopen op de server, maar ben een beetje uit mijn opties in waar het kan zitten.
Zoeken op dit probleem levert helaas geen opties op die werken.
Hopelijk heeft iemand nog wat tips in waar ik nog kan kijken.
Alvast dank!
Heb een issue waar ik niet uit kom.

Eigen Plesk VPS bij strato, e-mail werkt en kan inloggen en mailen middels web of native e-mail op iPhone/iPad.
Server is volledig up-to-date en plesk obsidian 18.0.48 eveneens.
Devcot/postfix draait erop.
Maar nu wilde ik middels Outlook, Spark, Gmail een iets geavanceerdere app gebruiken.
Alleen zit hier het probleem, ik krijg dus geen connectie.
Is op meerdere devices waar het niet werkt met instellen.
Imap, gegevens invullen krijg dan te zien dat er geen connectie gemaakt kan worden.
Native e-mail instellen op iPhone/iPad/Mac werkt dus wel, inclusief verwijderen account en opnieuw opzetten. Webmail ook prima.
Settings nagekeken van native en de porten (993,587,465) gebruikt die native werken als porten op de apps.
Geen succes.
Van alles nagelopen op de server, maar ben een beetje uit mijn opties in waar het kan zitten.
Zoeken op dit probleem levert helaas geen opties op die werken.
Hopelijk heeft iemand nog wat tips in waar ik nog kan kijken.
Alvast dank!
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3