OpenVPN op DD-WRT voor enkel de NVR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:14
Ik zou graag op mijn DD-WRT router (Netgear R7800) men OpenVPN server instellen om vanaf buiten mijn netwerk de NVR te kunnen benaderen en zo beelden te kunnen inzien. Binnen huis mag alles buiten de VPN gebruik maken van het internet om problemen met b.v. Netfilx te voorkomen.

Ik ben echter compleet nieuw in het VPN gebeuren. Is er iemand die mij de goede kant op kan drukken. Ik kan natuurlijk zelf gaan pionieren maar vrouw lief gaat het vast niet waarderen als enkele avonden het indernet plat ligt omdat ik van alles moet uit proberen.

Ik wil mij dus goed voorbereiden in de hoop het in één dag, als het huis leeg is, alles in te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06
Had je deze al doorgelopen?

https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/OpenVPN

En anders deze: YouTube: Set up an OpenVPN Server on your DD-WRT Router
YouTube: Setting Up DD-WRT OpenVPN Server and Certificate Creation

Als beginner moet je het even leren begrijpen. Heb je de openvpn firmware van dd-wrt? Dit was altijd een aparte firmware.

Andere optie is om niet de dd-wrt te nemen maar een rpi met pivpn.

[ Voor 90% gewijzigd door pennywiser op 11-11-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:14
Nu wel. Het is me echter niet duidelijk hoe ik enkel en allen één NVR via VPN kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is een nvr? Een camera?

Met een vpn server op ddwrt kun je met een vpn cliënt op laptop/telefoon vanaf een andere locatie inloggen en je thuisnetwerk benaderen alsof je thuis zit. Dus ook de beelden van de nvr.

Ik weet overigens niet of ddwrt ook wireguard biedt, dat werkt wat sneller (maar wel lastiger opzetten denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De NVR is een network video recorder. @Sliener je wilt een VPN om van buiten veilig je camera beelden te zien, met de verbinding naar de VPN server op DD-WRT krijg je van buiten met je VPN-Client verbinding met je hele thuisnetwerk en dus ook je NVR.
Tip voordat je iets wilt probeer eerst te begrijpen wat je wilt en hoe het werkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Als je toch nog moet beginnen zou je ook naar Wireguard kunnen kijken. Presteert beter dan OpenVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sliener schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:38:
Nu wel. Het is me echter niet duidelijk hoe ik enkel en allen één NVR via VPN kan laten lopen.
Nee want de manier waarop je deze zin opbouwt, klopt niet ;) Jij wil namelijk een VPN "van buiten naar binnen" dus jouw vraag zou moeten zijn: hoe kom ik vanaf mijn VPN-subnet op mijn interne subnet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L03mI0jkE-5aQKUrtIDKjRAZT_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KWDWnDkkukt7cuO0XsNZvgtO.png?f=user_large
Dit screenshot is van mijn VPN-server thuis. In dit geval draait die op mijn Asus-router maar het is voor het idee. Op het moment dat jij een VPN-server in huis neerzet en je verbindt met, bijvoorbeeld je smartphone, van buitenaf naar huis toe, dan wil je graag met jouw smartphone naar de NVR toe die, bijvoorbeeld, leeft op http://192.168.1.34/stream of \\192.168.1.34\videos

Het handigste is dan om in mijn screenshot aan te vinken "LAN only"; jouw smartphone kan op dat moment enkel en alleen het interne netwerk bereiken en niet (ook nog eens) via je thuis-verbinding weer het internet op.

Alle apparatuur in huis heeft 0 last van deze VPN; ze kennen de VPN-server niet, ze hoeven er niet mee te verbinden, etc. Jij (en jouw gezin) hebben er thuis dus ook 0 last van als die VPN-server aan of uit staat; hij moet alleen aan staan als jij buitenshuis bent en naar huis wil verbinden.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 12-11-2022 12:11 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1