Laptop losse batterij connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rharmsen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 11:31
Beste forumleden,

De laptop van mijn vrouw hield er ineens mee op. (Ongeveer 22 maanden na aankoop). Hij starte niet meer op, vanalles geprobeerd (stroom er af, power knop lang ingedrukt etc). Toen heb ik besloten om te kijken of ik de laptop kon openschroeven om de te kijken of ik de batterij af en aan kon koppelen. Na het openschroeven zag ik dat de connector los was van het moederbord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22ok0LeBH_EH9Gqqmh0WOjP3fmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuhzUyAPSxKUkC32VibchiJy.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik daarna de laptop opgestuurd naar Asus omdat ik vind dat dit onder de garantie moet vallen. Wat denken jullie hier van, hoort dit binnen de garantie te vallen?

Dit is het bericht van Asus:
code:
1
Deze prijsopgave is opgesteld omdat de connector afgebroken is van het moederbord. Op de foto is ook terug te zien dat de middenste vier pinnetjes afgebroken zijn. Wij oordelen het product zoals deze binnenkomt en dit betreft niet om een schade wat vanaf fabrieks af ontstaan is.

Alvast dank voor het meedenken!

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Lol, nee.

Iemand heeft geprobeerd om de accu los te koppelen en is vergeten om het stalen clipje naar achter te drukken. Sporen van de printplaat komen niet zomaar los door een productiedefect of zelfs een klein tikje wel door onkunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rharmsen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 11:31
Degene die de connector heeft aangeraakt ben ik, zelf durf ik te zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met het solderen van componenten (hetelucht/soldeerbout) en ook met de kleinste componenten. De kracht die ik hier heb gebruikt pas niet bij mijn ervaring dat er dan iets moet afbreken van de printplaat. Maargoed dat zal ik nooit kunnen bewijzen dus hier kan ik verder niks mee.

Wel blijf ik het gek vinden dat de laptop niks doet bij het aansluiten van de power-adapter, ik zou verwachten dat de laptop wel opstart (ook zonder de accu aangesloten) en dat doet hij niet (geeft op geen manier reactie, ook andere adapter geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Het is ook een beetje onozele connectie met het beugeltje en omhoog loshalen ipv schuiven hoor.

Als je een adapter hebt met een lampje, ging deze dan uit bij het inpluggen? (Sluiting in powerrail).
Als je geluk hebt een willekeurige condensator met sluiting, te vinden met een labvoeding en een ir-camera (of een verbrande vinger :+ )

Helaas doen ze met deze schade enkel boardswap wat nogal kostbaar is. Ken ook geen betaalbare shop die component level repair doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07 15:47
rharmsen schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:58:
Wel blijf ik het gek vinden dat de laptop niks doet bij het aansluiten van de power-adapter, ik zou verwachten dat de laptop wel opstart (ook zonder de accu aangesloten) en dat doet hij niet (geeft op geen manier reactie, ook andere adapter geprobeerd).
Heb wel is eerder gehad met een laptop met accu die niet officieel vervangbaar is dat de stroom adapter rechtstreeks eerst naar de batterij pinnen gaan. Mischien dat het hier ook het geval is