[Edpnet BE] nu een abonnement aan gaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuur Draak
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 15:05
Vanwege de voor iedereen welbekende hogere vaste lasten heb ik voor mijn vader een nieuwe provider gevonden voor internet, telefoon (vast & mobiel) en reguliere tv laten vervallen.

Althans dat dacht ik toen ik Edpnet vond maar nu het recente nieuws dat er betalingsproblemen zouden zijn weet ik niet of het een goede keuze is. https://datanews.knack.be...article-news-1913347.html

Hij belt ook regelmatig wel naar Nederland en Edpnet heeft een gunstige deal voor €5 voor 2000 minuten in de maand. Plus de aanschaf van een Fritzbox is misschien risicovol? Of accepteert Proximus dit modem ook ipv vbox?

Mobile Vikings leek erg mooi maar ik kon daar geen korting voor naar NL bellen vinden.
Alle vergelijkings sites die ik vind lijken wel in eigendom te zijn van een bepaalde aanbieder, daarom zelf uitgebreide spreadsheets aan het maken maar ik verlies toch het overzicht en ervaring en inzicht van bestaande klanten her en der is voor mij doorslaggevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Je kunt een Fritzbox ook gebruiken op Proximus als het toestel toegelaten wordt op hun netwerk. Proximus geeft je de pppoe login bij je abonnement dus je kunt deze zo aansluiten. Dit is enkel voor internet, Proximus tv en VoIP ga je niet werkend krijgen zonder bbox.

Voor goedkoop bellen kun je eventueel een aparte VoIP provider overwegen, daarvan zijn er genoeg en die kun je zo instellen in je Fritzbox als deze voorzien is voor telefonie. Dus ja, je kunt nu EDPnet nemen en je zit niet direct in de problemen mochten ze failliet gaan. Dergelijke berichtgeving is wel zelfversterkend, EDPnet gaat het nu moeilijker krijgen om klanten aan te trekken of te behouden vanwege de negatieve berichtgeving. Mijn ervaring is dat een bedrijf het na zo'n bericht niet lang meer vol houdt helaas.