1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Vraag
Alle reacties
Bij andere apparaten niet hoor.corporalnl schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:37:
Heb je het over de USB kabel? Die zijn vaak standaard 1 maat. Beste kan je een losse erbij kopen die langer is.
Zijn ze allemaal die van hhd’s 1 maat? Dan moet ik er idd een apart bij kopen
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Let dan ook op welke USB verzie/snelheid de betreffende kabel aanbiedt. Een el cheapo kabel die niet de de gewenste USB specs aankan kan nog wel eens tegenvallende resultaten geven.Galois schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:42:
[...]
Bij andere apparaten niet hoor.
Zijn ze allemaal die van hhd’s 1 maat? Dan moet ik er idd een apart bij kopen
HENG HENG
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke
Nee, ik vraag het jullie: de echte experts!peize9 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:46:
Heb je het al gevraagd bij waar je het vandaan wilt halen? Die kunnen vaak zo even kijken hoe lang de kabel is en des noods (als dat kan) een langere kabel er in doen of aanraden.
Ik kan inderdaad rondbellen of -mailen, maar dit leek mij handiger
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Met 75cm of iets langer ook al? Zo lang zijn micro usb kabels ook, komt daar geen goede spanning meer uit?hcQd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:48:
Neem er eentje met een eigen voeding, dan kun je een lange kabel gebruiken. Bij usb-gevoede schijven heb je vaak dat de spanning te ver onder de 5V zakt bij een lange kabel, en dan start de schijf niet meer op.
Prima voor normaal usb, spanning mag zakken tot 4.5V. Dat is echter niet voldoende voor de motor van een 2.5" harde schijf, vandaar dat er korte kabels worden meegeleverd, meestal met wat dikkere aders.pennywiser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:00:
[...]
Met 75cm of iets langer ook al? Zo lang zijn micro usb kabels ook, komt daar geen goede spanning meer uit?
Maar een langere kabel zou volgens jou dus niet werken? Moet ik dan een 'speciale' kabel hebben als die (bv) 1 meter lang moet zijn?hcQd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:12:
[...]
Prima voor normaal usb, spanning mag zakken tot 4.5V. Dat is echter niet voldoende voor de motor van een 2.5" harde schijf, vandaar dat er korte kabels worden meegeleverd, meestal met wat dikkere aders.
Je optie is dus een vervangende langere kabel gebruiken indien mogelijk .
Ik heb dat ook wel getest met diverse portable USB3 schijven die ik hier heb liggen (WD-Elements/Toshiba) en een 1,5M Micro-USB3 kabel.
Dat werkt hier in ieder geval zonder problemen op diverse PC en Laptops zowel met USB2 en USB3.
Beste is natuurlijk om de kabels niet langer dan nodig te houden om potentiële problemen te vermijden.
Of het gegarandeerd met andere combinaties van schijven/aansluitingen/PC's altijd betrouwbaar werkt weet je niet natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 13-11-2022 23:04 ]