Na meer dan 10 jaar wil ik weer eens een desktop zelf bouwen. Nou heb ik inmiddels al het eea zitten te vergelijken en ingelezen over de nieuwste onderdelen, maar ik weet niet zeker of ik mogelijk iets over het hoofd zie. Het is voor mij alweer een behoorlijke tijd geleden, vandaar dat ik de vraag bij jullie neer wil leggen
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem vooral gaan gebruiken om in VR te kunnen gamen. Mijn huidige systeem met de orginele HTV Vive functioneert, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wil er graag het maximale uit kunnen halen binnen een redelijk budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum zal rond de 2000,- euro liggen. Ik heb afgelopen week al een RX 6900 XT Phantom op de kop kunnen tikken voor 699,- euro, maar mogelijk dat ik deze alsnog ruil als er rond Black Friday betere deals langs komen voor GPU's. Met de resterende componenten die ik nu gekozen heb zit ik nu rond de 1500,- euro die ik wil spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, speakers en GPU heb ik al in mijn bezit. Verder heb ik momenteel dus een originele Vive, maar deze ga ik later pas upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, buiten het feit dat ik flink wat jaartjes vooruit wil met het systeem en vloeiend VR kan doen.
Ga je overklokken?
Was ik in eerste aanleg niet van plan, maar mogelijk in de toekomst wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of ik mogelijk toch bepaalde betere onderdelen over het hoofd heb gezien of dat ik conflicten tussen onderdelen heb veroorzaakt. Vooral het moederbord en de keuze tussen DDR4/DDR5 vind ik een lastige.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem vooral gaan gebruiken om in VR te kunnen gamen. Mijn huidige systeem met de orginele HTV Vive functioneert, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wil er graag het maximale uit kunnen halen binnen een redelijk budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum zal rond de 2000,- euro liggen. Ik heb afgelopen week al een RX 6900 XT Phantom op de kop kunnen tikken voor 699,- euro, maar mogelijk dat ik deze alsnog ruil als er rond Black Friday betere deals langs komen voor GPU's. Met de resterende componenten die ik nu gekozen heb zit ik nu rond de 1500,- euro die ik wil spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, speakers en GPU heb ik al in mijn bezit. Verder heb ik momenteel dus een originele Vive, maar deze ga ik later pas upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, buiten het feit dat ik flink wat jaartjes vooruit wil met het systeem en vloeiend VR kan doen.
Ga je overklokken?
Was ik in eerste aanleg niet van plan, maar mogelijk in de toekomst wel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of ik mogelijk toch bepaalde betere onderdelen over het hoofd heb gezien of dat ik conflicten tussen onderdelen heb veroorzaakt. Vooral het moederbord en de keuze tussen DDR4/DDR5 vind ik een lastige.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 399,99 | € 399,99 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z690-A | € 229,- | € 229,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 827,88 | € 827,88 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 White Edition | € 83,07 | € 83,07 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5S | € 289,- | € 289,- |
1 | Voedingen | EVGA SuperNOVA 1000 GT | € 179,16 | € 179,16 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 213,63 | € 213,63 |
Totaal | € 2.326,63 |