Mw2 amd videokaart fluctueert volt/clock/fps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzkk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 13:38
Gaming rig:
Ryzen 5 3600
Radeon sapphire 6700xt
Cooler master sfx 750 watt voeding
16gb 3600 cl18 (corsair)
Moederbord (moet ik even nakijken, asking for a friend)
Koeling 360mm aio van Lian li (galahad)

Een vriend van mij probeert de nieuwste modern warfare 2 multiplayer te spelen en hij heeft 0 verstand van computers dus zodoende dat ik hier een thread over start.

Tijdens het spelen van de multiplayer verneemt hij enorme stotteringen/haperingen en heb geconstateerd dat dit komt door fps drops van 140 tot zo laat als 40 fps. Met verder uitzoeken in software als hwinfo64, radeon adrenaline en sapphire trixx kom ik tot de conclusie dat de voltage van de videokaart maar soms op de gebruikelijke 1.2 volt zit en constant fluctueert tot zo laag als 0.78v. Ook de clockspeeds schieten alle kanten op met als hoogste zo’n beetje 2500ghz en zo laag als 1400ghz. De kaart gebruikt ook maar 90-110 watt. De temperatuur van de kaart zit op 65 graden en de hotspot temperatuur op 93 graden maximaal wat wel hoog is maar deze kaarten zouden moeten thermal throttle op 110 graden dacht ik? En zeker niet zo inconstant als wat ik hierboven beschreven heb.

Ik heb om een goede vergelijking te maken hem Vanguard laten downloaden en spelen om 2 cod games naast elkaar te testen en vanguard draait gewoon normaal 1.2v 2600ghz constant (zou 2690 moeten zijn maar dit verschil kan logisch zijn denk ik?) en de fps is stabiel.

Dit hele verhaal laat mij alleen maar twijfelen aan mw2 optimalisatie problemen waardoor dit probleem ontstaat maar ik kan nergens mensen vinden die dit probleem ook hebben…

Ik heb hem alle drivers laten updaten, Windows updaten. Beide bios versies die op de kaart staan laten proberen, alle 3th party software als msi afterburner en sapphire trixx laten verwijderen en alleen radeon adrenaline erop en de auto oC zetten en kijken of dat uitmaakt maar niks helpt.

Is er iets wat ik over het hoofd zie wat ik zou kunnen proberen?
Is er misschien een mogelijkheid om de volt van de videokaart te locken op 1.2v en de kaart zo te forceren om fatsoenlijk te spelen?
Iemand die hier een verklaring ziet voor het probleem of moet ik ergens anders zoeken voor het probleem buiten de videokaart ?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Whizzkk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:05:
Gaming rig:
Ryzen 5 3600
Radeon sapphire 6700xt
Cooler master sfx 750 watt voeding
16gb 3600 cl18 (corsair)
Moederbord (moet ik even nakijken, asking for a friend)
Koeling 360mm aio van Lian li (galahad)

Een vriend van mij probeert de nieuwste modern warfare 2 multiplayer te spelen en hij heeft 0 verstand van computers dus zodoende dat ik hier een thread over start.

Tijdens het spelen van de multiplayer verneemt hij enorme stotteringen/haperingen en heb geconstateerd dat dit komt door fps drops van 140 tot zo laat als 40 fps. Met verder uitzoeken in software als hwinfo64,
Dit hele verhaal laat mij alleen maar twijfelen aan mw2 optimalisatie problemen waardoor dit probleem ontstaat maar ik kan nergens mensen vinden die dit probleem ook hebben…

Alvast bedankt
Je gpu schaalt op en af naarmate wat er van hem gevraagd word. Ik vermoed dus dat je oorzaak en gevolg omgedraait hebt.

Als ik gewoon zoek op MW2 en framdedrops, vind ik meer dan genoeg hits ?
Game is blijkbaar nogal buggy uitgebracht.

https://www.getdroidtips....re-2-stuttering-freezing/
https://www.reddit.com/r/...nd_mw_stutters_fps_drops/

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzkk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 13:38
Bedankt voor de snelle reactie, de 2e topic leverde wel iets op dat ik nog niet geprobeerd heb namelijk priorities naar low zetten van mw2 dus dat ga ik even proberen en de game op core 0,1,2,3 draaien of als die dat al doet naar all cores zetten.. alleen hoe stel je dit in dit is mij niet bekend?

Daarnaast is jouw conclusie denk ik hetzelfde als die van mij als ik het zo begrijp slecht geoptimaliseerde game uitgebracht…. Maar vind het alleen zo raar dat de game je voltage en utility beheerd lijkt mij dat dat niet gebruikelijk is? Ook omdat niemand in een van de threads het over voltage en usage heeft maar gewoon drops wat natuurlijk altijd kan gebeuren losstaand van voltage en usage…