Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Vraag
Alle reacties
Als die delta glasvezelmodem echt alleen een modem is gaat dit niet werken.
Als het ook een router is dan moet je die rechter Deco ook daar op aansluiten (en niet op die andere Deco) en die Deco's in AP mode zetten.
Is die delta alleen modem dan moet je die Deco's in router mode gebruiken en alle slave Deco's achter de main Deco aansluiten.
Als het ook een router is dan moet je die rechter Deco ook daar op aansluiten (en niet op die andere Deco) en die Deco's in AP mode zetten.
Is die delta alleen modem dan moet je die Deco's in router mode gebruiken en alle slave Deco's achter de main Deco aansluiten.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Van wat ik begrijp ik het wel echt een router met ook een eigen wifi. Die moet ik dan ook uitzetten.
Op de deco zitten maar twee utp aansluitingen. Ik bedoel dus de 1 naar de router en de ander naar de andere deco. Waarom zou dat niet werken?
Op de deco zitten maar twee utp aansluitingen. Ik bedoel dus de 1 naar de router en de ander naar de andere deco. Waarom zou dat niet werken?
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Om dat te laten werken moet je aan twee voorwaarden voldoen:JustMyOpinion schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:18:
Van wat ik begrijp ik het wel echt een router met ook een eigen wifi. Die moet ik dan ook uitzetten.
1) Deco moet in AP mode staan (niet zo'n uitdaging)
2) switch (van de glasvezel-RG) moet IEEE1905.1 ondersteunen.
Dat laatste is eerder uitzondering dan regel, wordt zelden in specs benoemd als het al ondersteund is, en zonder te weten welke glasveze-RG je hebt kunnen we het natuurlijk al helemaal niet zeggen. Veiligste aanname is dat het niet ondersteund is, dus dan moet je bij meerdere Deco's eentje op de RG aansluiten en de rest op daarachter.
Oslik blyat! Oslik!
Met @dion_b maar als toevoeging:
Je kunt ook een IEEE1905.1 compatible switch erbij plaatsen, achter de glasvezelrouter. De 10 euro tplink van de ac-tion doet dit prima
Je kunt ook een IEEE1905.1 compatible switch erbij plaatsen, achter de glasvezelrouter. De 10 euro tplink van de ac-tion doet dit prima
CISSP! Drop your encryption keys!
Thanx voor de antwoorden. Ik heb inderdaad op de deco website gelezen over dit protocol. Zal ik moeten nagaan of dit er op zit.
Zoals ik het nu getekend heb is voor mijn situatie denk ik wel het beste.
Ergste geval dus paar switches erbij kopen, valt nog mee dan.
Zoals ik het nu getekend heb is voor mijn situatie denk ik wel het beste.
Ergste geval dus paar switches erbij kopen, valt nog mee dan.
Die configuratie werkt prima. Hier ongeveer vergelijkbaar.
Pagina: 1