opzoek naar een nieuwe set geluidsboxen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 13:13
Hoi allemaal

Ik ben opzoek naar een stereo set die verbind via de 3,5 mm jack
Met mijn huidige set (waar dit probleem af en toe ervaar) van naar ik meen Realtek en met een recent geteste set van Trust ervaar ik (constant) een brommend/zoemend geluid dat alleen verdwijnt als ik de speakers uitschakel

Kent iemand een set Stereo speakers wat dit probleem niet heeft of een manier om dit te voorkomen door bijvoorbeeld een beter geïsoleerde 3,5 mm jack/kabel

Moederbord is een MSI B550 gaming carbon Wifi

Os is Windows 10 22H2

aanvullende informatie

Mijn jack zijn kabel loopt over de pc kast heen boven 3 ventilatoren die actief zijn in beide gevallen
De Trust set was Usb powered dus in dat geval is dit niet van toepassing?

De realtek set heeft inderdaad een losse EU stekker

Mijn excuses als dit niet het juiste forum is en dat ik geen vooronderzoek gedaan heb
Ik weet hier namelijk niets vanaf en weet niet waardoor dit wordt veroorzaakt

[ Voor 15% gewijzigd door atthias op 11-11-2022 14:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je je apparatuur wel geaard aangesloten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

zon beetje elke stereo set is voorzien van 2 "tulp" ingangen, die je met een verloop van 3.5 naar 2xtulp kan aansluiten op je pc.

De vraag is wat er bromt. als jij een brom op de uitgang hebt, zal elke versterker die brom mee versterken.
Tenzij je kabel
->10 meter lang is
-Stuk is, waardoor er bijna geen geluid meer doorheen gaat, en je dus de speakers enorm ver moet opendraaien.
-Langs een aantal tl balken of zware electro motoren loopt.

Veroorzaakt dat geen hele zware brom

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:15:
Heb je je apparatuur wel geaard aangesloten?
De jack zit goed aangesloten en de kabels bij de beide boxen even zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
heuveltje schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:16:
zon beetje elke stereo set is voorzien van 2 "tulp" ingangen, die je met een verloop van 3.5 naar 2xtulp kan aansluiten op je pc.

De vraag is wat er bromt. als jij een brom op de uitgang hebt, zal elke versterker die brom mee versterken.
Tenzij je kabel
->10 meter lang is
-Stuk is, waardoor er bijna geen geluid meer doorheen gaat, en je dus de speakers enorm ver moet opendraaien.
-Langs een aantal tl balken of zware electro motoren loopt.

Veroorzaakt dat geen hele zware brom
Brom lijkt bij de jack vandaan te komen in het geval van de Trust set de realtek set lijkt het van elders te komen

Mijn jack zijn kabel loopt over de pc kast heen boven 3 ventilatoren die actief zijn in beide gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:45
Heb je al een gekeken of er sprake is van een aardlus?

Zelf heb ik een 2 actieve speakers, en wanneer ik deze op dezelfde stekkerblok als de PC aansluit krijg ik ook een brom.

Door de voedingen niet op hetzelfde stopcontact te zetten, is dit bij mij niet meer.

Ik heb overigens ongeaarde stopcontacten in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
Dave1989 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:10:
Heb je al een gekeken of er sprake is van een aardlus?

Zelf heb ik een 2 actieve speakers, en wanneer ik deze op dezelfde stekkerblok als de PC aansluit krijg ik ook een brom.

Door de voedingen niet op hetzelfde stopcontact te zetten, is dit bij mij niet meer.

Ik heb overigens ongeaarde stopcontacten in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:45
atthias schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:13:
[...]

Ben hier geen expert in, maar ik zou niet direct zeggen dat het niet van toepassing is.

Denk namelijk dat je niet op zoek moet naar een nieuwe stereo set, maar beter moet kijken waar de brom vandaan komt. Zoals al eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Om de speakers te testen: steek de 3.5mm jack eens in je smartphone of een discman/walkman om te testen of ze nog steeds een brom geven.

Zo ja, vervang ze. Check ook even of de plug goed zit. Als hij er niet helemaal in zit maakt hij slecht of verkeerd contact en gaat hij ook storen.

Er zijn nauwelijks meer goede vergelijkende tests van PC speakers. Vroeger was Creative MegaWorks/Gigaworks, Bose MediaMate en de Lochtitech Z serie goed getest.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
Tyrian schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:50:
Om de speakers te testen: steek de 3.5mm jack eens in je smartphone of een discman/walkman om te testen of ze nog steeds een brom geven.

Zo ja, vervang ze. Check ook even of de plug goed zit. Als hij er niet helemaal in zit maakt hij slecht of verkeerd contact en gaat hij ook storen.

Er zijn nauwelijks meer goede vergelijkende tests van PC speakers. Vroeger was Creative MegaWorks/Gigaworks, Bose MediaMate en de Lochtitech Z serie goed getest.
in smarthphone geven ze geen klachten dus daar ligt het ook niet aan

bedankt voor de tips ga ik naar die boxen kijken dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het geld mag kosten: KEF LSX II. Highly overrated for the job, maar exceptioneel goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
LevelBoss schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:07:
Als het geld mag kosten: KEF LSX II. Highly overrated for the job, maar exceptioneel goed geluid.
ik heb er zeker goed geld voor over hoewel het geluid me weinig uitmaakt ik wil vooral geen gestoor op de lijn en willekeurig wegvallen van het geluid

ik zal deze in het bijzonder even bekijken dankjewel
Pagina: 1