Toon posts:

Versterker doorgebrand ( denk ik ) Help me :(

Pagina: 1
Acties:
  • 1.022 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
Nou ik heb het weer voor elkaar gekregen.

Ik heb nu 4 jaar een Kenwood KRV 5080 dolby surround reciever staan op me kamer. Prima ding opzich, maar daar gaat het niet om.

Ik was net aan het spelen met me computer, en ineens flikkert mijn minijack kabel uit mijn PC... met als gevolg dat dat ding tegen het metaal viel, een hoop gebrom gekraak en gescheur door mijn speakers. Ik schrik me dood... ik ren naar versterker gooi snel dat ding uit.

Ik wil em weer aanzetten.... kapot!
• Schermpje van me versterker is kapot
• Geen geluid meer door de speakers
• Stinkt naar plastic ( klein beetje )
• Lampje van standby wil wel aan
• Enige geluid dat ik hoor, is een hoop gekraak als ik mijn volume knop draai...
• Een dikke doffe tik als ik de input type verander met mijn draaiknop

Ik heb em open gehaald maar ik kan 1 2 3 weinig speciaals eruit opmaken ... Het stinkt niet echt, en zwart is ie ook niet van binnen... Hij is 4 jaar oud en ik kan em dus niet meer laten dokken door de verzekering...

Wie weet wat er verkeerd is, en wat er gebeurt zou kunnen zijn. Wie kan mij helpen wie o wie, en wie et weet en naar adam kan komen kan een krat bier krijgen van me.. ik vind alles goed... maar ik baal hier zo van :( :( :'(

Verwijderd

Je zou effe kunnen checken of de zekeringen zijn doorgebrand. Waarschijnlijk wel.
Vervang deze zekeringen. Probeer hem aan tezetten en blijf hopen dat ze niet weer doorbranden.

suc6 verder

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 11:02 schreef Shabby het volgende:
Je zou effe kunnen checken of de zekeringen zijn doorgebrand. Waarschijnlijk wel.
Vervang deze zekeringen. Probeer hem aan tezetten en blijf hopen dat ze niet weer doorbranden.

suc6 verder
Eindelijk! een reactie, de zekeringen, hoeveel zitten er wel niet in zo'n ding? En welke moet ik precies vervangen?
Wat is de kans trouwens dat ie het weer doet hierna?

Verwijderd

Topicstarter
De zekering das toch zo`n TL achtig mini buisje met zo`n draadje erdoorheen? Ik zie er twee zitten, en moet zeggen dat die er nog redelijk goed uitzien ... Naja in de zin van gewoon doorzichtig en er loopt nog een draadje in metaalkleur doorheen, ziet er niet echt uit dat ie aan gort ligt zeg maar...

Of zitten er nog meer zekeringen in die ik nu over het hoofd zie?

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Op woensdag 29 augustus 2001 11:07 schreef drLiter het volgende:

[..]

Eindelijk! een reactie, de verzekeringen, hoeveel zitten er wel niet in zo'n ding? En welke moet ik precies vervangen?
Wat is de kans trouwens dat ie het weer doet hierna?
Als je het probleem niet oplost groot :) maar het kan natuurlijk ook een toevalligheid van omstandigheden geweest zijn

Het is trouwens zekeringen en niet verzekeringen ;)
En volgens mij zitten ze meestal aan de achterkant van de versterker zodat je 'm niet meteen hoeft open te slopen

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 10:51 schreef drLiter het volgende:
Ik was net aan het spelen met me computer, en ineens flikkert mijn minijack kabel uit mijn PC... met als gevolg dat dat ding tegen het metaal viel, een hoop gebrom gekraak en gescheur door mijn speakers. Ik schrik me dood... ik ren naar versterker gooi snel dat ding uit.

Ik wil em weer aanzetten.... kapot!
• Schermpje van me versterker is kapot
• Geen geluid meer door de speakers
• Stinkt naar plastic ( klein beetje )
• Lampje van standby wil wel aan
• Enige geluid dat ik hoor, is een hoop gekraak als ik mijn volume knop draai...
• Een dikke doffe tik als ik de input type verander met mijn draaiknop
Als je kabel op een stuk metaal viel ken het zijn dat je een fijne aardlus kreeg die je input-trap heeft opgeblazen.
Als je schermpje ook uit is gok ik dat de stroomvoorziening van niet meer OK is. Als de zekeringen heel zijn is het over en uit, laten repareren of nieuwe kopen.

Met alle respect, als je niet precies weet hoe zekeringen eruit zien en waar je ze moet zoeken, dan lijkt het me niet verstandig om er zelf in te gaan poeren.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hmmm.... zit je versterker op een andere groep waar gewoon de stop er van uit is :? :P (zomaar een niet ondenkelijke opmerking)

Die zekeringen kunnen optisch er goed uit zien maar electrisch niet. Heb je een multimeter bij de hand moet je die dingen op ohmse stand doormeten en 0 Ohm aangeven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 11:26 schreef Sinclair het volgende:
Hmmm.... zit je versterker op een andere groep waar gewoon de stop er van uit is :? :P (zomaar een niet ondenkelijke opmerking)

Die zekeringen kunnen optisch er goed uit zien maar electrisch niet. Heb je een multimeter bij de hand moet je die dingen op ohmse stand doormeten en 0 Ohm aangeven.
<li>Lampje van standby wil wel aan
</li>

Neej geen stoppen probleem :D
Maar goed, uuh een multimeter, die heb ik nog wel ergens liggen, we gaan ze ff doormeten... moe`k ff zoeken...

Is dat logisch? Dat dat hele ding het niet meer doet ( naja praktisch dat hele ding ) alleen doordat de zekeringen doorzijn?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 29 augustus 2001 11:28 schreef drLiter het volgende:

[..]

[..]

</li>

Neej geen stoppen probleem :D
Maar goed, uuh een multimeter, die heb ik nog wel ergens liggen, we gaan ze ff doormeten... moe`k ff zoeken...

Is dat logisch? Dat dat hele ding het niet meer doet ( naja praktisch dat hele ding ) alleen doordat de zekeringen doorzijn?
Jupz ... daarom zijn zxekeringen.. beschermen tegen overbelasting. Als je input niet goed is kan je hele versterker blok in vlammen op gaan weet ik uit ervaring. Had een zelf gemaakte kabel die op een gegeven moment kortsluiting maakte en me versterker met een luide dreun het hiernamaals in blies. Mijn binnenkant was wel volledig zwart helaas.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

idd als je niet eens weet hoe zekeringen eruit zien hoe kun je dan weten dat de versterker er van binnnen heel normaal uit ziet??

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

ps als je zekeringen gaat doormeten haal ze er dan eerst wel uit voordat je ze doormeet.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 13:48 schreef Kogelvis het volgende:
ps als je zekeringen gaat doormeten haal ze er dan eerst wel uit voordat je ze doormeet.
En wellicht ten overvloede, maar er worden nog steeds mensen bij de EHBO gebracht: trek de stekker eruit, wacht een paar minuten en ga dan pas aan de zekeringen morrelen.
Op die dingen kan 220 staan, en dat is _niet_ fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 13:48 schreef Kogelvis het volgende:
Ik heb em noig niet gevonden, ik ga er zo ff een halen bij de winkel denk ik maar :)

Maar ik had dat dus waarschijnlijk niet gedaan :) dat doormeten zonder em eruit te halen :D

• Jag
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Met die zekeringen is waarschijnlijk helemaal niks mis. Dan is er namelijk gewon geen stroomkring meer en dat doet ie niks meer.
Ik denk dat er transistoren kapot zijn gegaan, en om een vriend van mij te quoten die elektro studeert: "als een transistor beschadigd raakt, wordt het een transastor". Kortom, je weet dan gewoon niet meer wat ie doet. En zoiets zal nu ook wel bij jouw aan de hand zijn. Ik denk dan ook niet dat er veel hoop meer is voor jouw versterker.

Verwijderd

hmmz Kenwood een van de betere merken net als Denon. w.s de voeding naar de tering. stroom loop direkt geloof ik naar aan/uit schakelaar, vandaar wel stadby lampje aan. zekering ws. toch niet doorgebrand. te grote klap. je kunt proberen het op bliksem schade te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
De update, wat heb ik als antwoord gehad van het reparatie bedrijf:

Reparatie kosten:FL. 676.00!!!!!
Hij heeft me nieuwe gekost: 599.00!

Ziek... en nog het meest zieke, ze hebben niet verteld wat er kapot aan was, maar ik mag em zaterdag komen halen...

En:
Ik hoefde niks te betalen voor de check kosten als ik em achterliet :? Maar als ik em wilde terughebben moest ik 50.00 betalen voor de reparatie kosten...
Wat een raar verhaal mensen :?

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 17:08 schreef drLiter het volgende:
De update, wat heb ik als antwoord gehad van het reparatie bedrijf:

Reparatie kosten:FL. 676.00!!!!!
Hij heeft me nieuwe gekost: 599.00!

Ziek... en nog het meest zieke, ze hebben niet verteld wat er kapot aan was, maar ik mag em zaterdag komen halen...

En:
[..]

Wat een raar verhaal mensen :?
Tsja het zou kunnen dat het repareren van een apparaaut duurder is dan het apparaat zelf, denk maar aan arbeidsloon.

Ik neem aan dat je ze verteld hebt dat ze die prijs mogen stoppen waar de zon niet schijnt, en dat je fijn een nieuwe gaat halen?

• BurningSheep
  • Laatst online: 03-05 22:13
Op woensdag 12 september 2001 17:08 schreef drLiter het volgende:
Ik hoefde niks te betalen voor de check kosten als ik em achterliet :? Maar als ik em wilde terughebben moest ik 50.00 betalen voor de reparatie kosten...
Voor m'n gevoel klopt hier iets niet aan, ze hebben er iig heel wat bij te winnen als je 'm niet gaat ophalen (helemaal als ze 'm voor minder kunnen repareren als dat ze beweren) hopelijk was dit wel een goed betrouwbare winkel

• Jag
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Op woensdag 12 september 2001 19:30 schreef froppie het volgende:

[..]

Tsja het zou kunnen dat het repareren van een apparaaut duurder is dan het apparaat zelf, denk maar aan arbeidsloon.

Ik neem aan dat je ze verteld hebt dat ze die prijs mogen stoppen waar de zon niet schijnt, en dat je fijn een nieuwe gaat halen?
Sja, dikke kans dat het gewoon een hele redelijk prijs is. Kunnen zij toch ook niks aan doen?

Verwijderd

Topicstarter
De prijs kan ik wel begrijpen, alleen niet dat ik niks hoefde te betalen als ik em achter liet....

Oftewel, zij kunnen em goedkoper fixen ... en dus goedkoop een Dolby PL receiver bouwen ... :?

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 09:32 schreef drLiter het volgende:
De prijs kan ik wel begrijpen, alleen niet dat ik niks hoefde te betalen als ik em achter liet....

Oftewel, zij kunnen em goedkoper fixen ... en dus goedkoop een Dolby PL receiver bouwen ... :?
Dat zou kunnen. Het andere kan natuurlijk ook, dat ze het vervelend voor je vinden dat je amp 'reddeloos' verloren is, en dat ze bij wijze van medeleven je niet nog eens 50 piek willen laten betalen voor een amp die je zelf toch gaat weggooien.

BTW: als je hem ophaalt voor die 50, dan zijn ze wel degelijk verplicht om te vertellen wat er mis was, want die 50 piek betaal je juist om daar achter te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 09:45 schreef froppie het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Het andere kan natuurlijk ook, dat ze het vervelend voor je vinden dat je amp 'reddeloos' verloren is, en dat ze bij wijze van medeleven je niet nog eens 50 piek willen laten betalen voor een amp die je zelf toch gaat weggooien.

BTW: als je hem ophaalt voor die 50, dan zijn ze wel degelijk verplicht om te vertellen wat er mis was, want die 50 piek betaal je juist om daar achter te komen.
Juist, daar heb je gelijk in ... En dat ze medelevend zijn?

Kleine kans in de maatschappij van tegenwoordig :(

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:10
Defect apparatuur kan nog wel een waarde hebben. Wat ze zeggen is dat ze je 50 piek willen betalen voor je defecte receiver. Grote kans dat daarna iemand er in z'n vrije tijd aan gaat zitten knutselen waardoor die geen arbeidskosten hoeft te betalen en dus veel goedkoper uit kan zijn. Het kan misschien raar overkomen maar ik denk niet dat er iets mis mee is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou even een overall update :)

Wat was er kapot:

Uitslag onderzoek:

• Micro processor defect
• Stuurvoeding defect
• Sluiting in het laagfrequentdeel
• diverse contacten moeten worden hersteld.

Dat moet mij dus 776.00 ofzo kosten....
Klinkt dat logisch?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Op donderdag 27 september 2001 14:25 schreef drLiter het volgende:
Nou even een overall update :)

Wat was er kapot:

Uitslag onderzoek:

• Micro processor defect
• Stuurvoeding defect
• Sluiting in het laagfrequentdeel
• diverse contacten moeten worden hersteld.

Dat moet mij dus 776.00 ofzo kosten....
Klinkt dat logisch?
Das duur... is dus een total loss. Nieuwe kopen.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
Op donderdag 13 september 2001 10:13 schreef drLiter het volgende:

[..]

Juist, daar heb je gelijk in ... En dat ze medelevend zijn?

Kleine kans in de maatschappij van tegenwoordig :(
sorry hoor, maar waar ik dan werk verrichten we ook reparaties, en als er dan een alleen een draadje loszit ofzo gaan wij echt niet zeggen dat dat 50,- gaat kosten, maar laten we ze een redelijke prijs betalen (of klanten helemaal niks).

mijn pc

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ff een oud topicje oprafelen ...

heb hier ook een oude receiver staan ..zelfde probleem toendertijd
kabel van iets schoot eruit maakte sluiting op chassis ..
alleen de mijnes doet het nog wel ..zo goed als ..
alleen op een kant is het geluid totaal bagger..ik denk dus inderdaad de inputtrap stuk ...
heb de receiver niet hier (staat nog bij mn ouders)
maar om het zoeken alvast intekorten straks:
waar vindt ik de inputtrap? transistor? condensator?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Een topic van 2 jaar oud kicken :?

Lees je het hele topic en dan krijg je ineens een ander probleem :/

[ Voor 52% gewijzigd door Bierkameel op 12-01-2003 01:16 ]

Alle proemn in n drek

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Beetje slimmer was om een nieuw topic te openen.. nu leest eerst iedereen drLiter zijn problemen waardoor die van jou een beetje vervagen door het topic..

Maar je input gedeelte vind je als het goed is bij je ingangen op de printplaat.
En waarschijnlijk heb je een goede scoop nodig om het probleem zelf op te lossen..

Dus gewoon even de spoortjes volgen op de print totdat je de eerste halfgeleiders tegenkomt in je signaalpad.

dan met een signaal generator en een scoop kijken waar die vervormt en vervolgens die trap vervangen :P

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenT op 12-01-2003 01:14 ]

Verwijderd

Wat was er kapot:

Uitslag onderzoek:

Micro processor defect

Stuurvoeding defect

Sluiting in het laagfrequentdeel

diverse contacten moeten worden hersteld.
Nu maken ze een beetje misbruik van het feit dat er heel wat stuk kan zijn.
Het slaat natuurlijk helemaal nergens op om te zeggen dat de microprocessor stuk is ,want hoe kunnen ze dat nu weten als de stuurvoeding defect is en er ook nog eens sluiting is in het laagfrequent deel en dan ook nog met slechte contacten die
ze moeten herstellen (lees doorsolderen) en dan is het eigenlijk zo dat je het pas zeker weet als je er al een nieuwe in heb gezet en geloof me dat doen ze echt niet voor de prijs van een onderzoek.
Lekker vaag "laag frequent deel" die hele versterker bestaat uit laagfrequent om te beginnen met het netsnoer.
Zal me niets verbazen als dit maar 5 euro aan onderdeeltjes heeft gekost.
Vraag om de kapotte microprocessor!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
hmmz, dit gaat niet goed. Iedereen gaat reageren op drliter, terwijl dat al lang is opgelost.

mocht je nog serieus vragen hebbem, open dan even een nieuw topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.