usb poort toevoegen aan honda jazz uit 2009

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik wil graag een usb poort toevoegen aan mijn honda jazz om mp3 mee af te spelen. op carinterface.nl vind ik voor 74 euro een kastje met usb, aux en bluetooth dat kan worden aangesoten op de cdwisselaar aansluiting van de autoradio. dit lijkt wel een goede oplossing maar ik vroeg me af of er ook goedkoepre versies van zo'n kastje bestaan. kent iemand die? ik heb wel gezocht maar niets gevonden.
en hoe moet ik dat aansluiten voor me zien? moet je dan eerst de heel radio uitbouwen om bij die cdwisselaar aansluiting te komen? zo ja, is dat moeilijk om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Even op Aliexpress zoeken, zijn er wel interfaces te koop.
Maar ja, je hele radio moet er dan uit, vaak zit er een aansluiting voor een externe CD-wisselaar, daar moet je dan je interface op aansluiten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
zo'n interface leest bestanden van de usb stick en maakt analoog geluid welke via de cdwisselaar ingang naar de radioversterker gaat.
Je kunt ook een stekkertje maken op de cd wisselaar ingang, en je koptelefoonaansluiting gebruiken. Dat is wat voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Blasterxp schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:31:
zo'n interface leest bestanden van de usb stick en maakt analoog geluid welke via de cdwisselaar ingang naar de radioversterker gaat.
Je kunt ook een stekkertje maken op de cd wisselaar ingang, en je koptelefoonaansluiting gebruiken. Dat is wat voordeliger.
Nadeel is dus dat je alles moet bedienen van je telefoon/walkman/discman/mp3-speler. Met zo'n interface werkt de stuurwielbediening/knoppen op de radio gewoon.
Overigens zou ik eerder een bluetooth interface kopen, die zijn voor de meeste Japanse auto's uit de '00's wel te krijgen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
als ik op google invoer: aux usb kabel adapter honda jazz amazon dan krijg ik vanalels te zien van rond de 9 tot 12 euro. begrijp ik nu goed dat zo'n kabeltje gewoon achterin de radio op de cdwisselaar poort kan? de beschrijvingen die erbij staan zijn niet heel duidelijk namelijk. deze zijn veel goedkoper dan die interfaces van carinterface.nl nameljik. maar doen ze hetzlefde? ze hebben het daar nameljk telkens over een usbpoort op het dashboard, maar die heb ik niet(toch spreken ze over de honda jazz van 2008 tot 2013. kan ik zoeits gebruiken of zoek ik nu toch verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Haal je radio er uit en bekijk de aansluitingen achterop.
Hoe kunnen wij nou weten wat wel of niet werkt of welke aansluitingen je hebt.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1