Vraag

• Ingrid-Johanna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-11-2022
Mijn vraag
...mijn vraag is kun je na het rooten van Xiaomi 11 t pro de apps van galaxy installeren.
Ik probeer nu apk maar die werken dus niet.
En wat moet ik doen om de Xiaomi te rooten, kan ik dit zelf doen of moet ik dit laten doen?

Beste antwoord (via Ingrid-Johanna op 11-11-2022 21:26)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk even op xda developers als er een manier is staat die daar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk even op xda developers als er een manier is staat die daar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We zien hier graag een beetje eigen initiatief. Wat heb je al over dit onderwerp gevonden, wat heb je precies gedaan, wat wil je bereiken en wat werkt er niet?

Over dit onderwerp is best wel wat te vinden. Dus begin even met zoeken (zie ook de reactie hierboven), en als je er dan niet uitkomt, geef dan wat uitgebreider aan wat er precies aan de hand is. Dan kunnen wij je ook beter helpen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Als je Galaxy apps wil installeren om bijvoorbeeld een Samsung Watch aan te kunnen sturen, dan kan dat gewoon door apps uit de Google Play Store te downloaden, daar is helemaal geen root voor nodig.

Zoals je ziet aan mijn vraag, begin eens bij het begin, wat wil je precies installeren, en waar heb je het voor nodig. Als dat duidelijk is kunnen we meekijken naar wat de oplossingsrichting is.

Het rootten is over het algemeen bijna nergens meer voor nodig tegenwoordig, en je ziet het vooral aangemoedigd worden door malware applicaties die daarmee buiten de beveiliging om kunnen komen.

Uiteraard zijn er gevallen denkbaar waar root nodig is, maar dan is het vaak bijzondere meetwaardes op de hardware waarbij mensen die dingen willen doen die normaal geblokkeerd zijn in het besturingssysteem, of mensen die een complete backup willen doen van elke mogelijke bit van het systeem voor bijzondere doeleinden. En ik heb nog niet de indruk dat je dat nodig hebt.