Anti bias moderatie suggestie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Laat iedereen met modderatierechten ongeacht de sortering. Een (random) reactie bovenaan zien waarvan de modderatie status (-1 tot +3) voor hem niet te zien is. Zo kan de desbetreffende bezoeker dit bericht zonder vooroordeel lezen en beoordelen.

Ik denk dat veel -1 en 0 helemaal niet zo slecht bedoeld zijn, maar wellicht een keer verkeerd gelezen. Als dan andere gebruikers meteen een rode -1 zien, beïnvloed dat denk ik de manier van lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heel goed idee!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Lijkt me makkelijker om de moderatie helemaal niet te tonen totdat er N objectieve moderaties gedaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als ik kijk welke reacties op -1 komen lijkt mij de score in het algemeen redelijk kloppend. Een van de doelen dat we modereren is het kunnen filteren en sorteren op toegevoegde waarde. Het tonen van reacties welke niet voldoen draagt hier in mijn ogen niet aan bij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
NielsFL schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:01:
Lijkt me makkelijker om de moderatie helemaal niet te tonen totdat er N objectieve moderaties gedaan zijn.
Dan blijf je weten dat de onderste berichten van "mindere kwaliteit" zijn als je op kwaliteit sorteerd.

Hoe ga je bepalen wanneer er objectieve moderaties gedaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
WokeBroke schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:06:
[...]

Dan blijf je weten dat de onderste berichten van "mindere kwaliteit" zijn als je op kwaliteit sorteerd.

Hoe ga je bepalen wanneer er objectieve moderaties gedaan zijn?
Door de moderaties niet te laten zien. (En ook niet te gebruiken bij het sorteren.)

Net zoals in de AppStore. Daar zie je bij apps geen rating, totdat er voldoende ratings binnen zijn. Pas dan worden ze getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 00:00
Goed idee. Ook on een beetje uit de filter bubble te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 22:31
NielsFL schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:09:
Net zoals in de AppStore. Daar zie je bij apps geen rating, totdat er voldoende ratings binnen zijn. Pas dan worden ze getoond.
In OpenStore, de appwinkel van Ubuntu Touch, zie ik ook na één waardering gewoon de waardering. En in de Amazon App Store en de reguliere website zie ik na één waardering al een waardering (en volgens mij op Bol.com ook). Wat jij zegt is dus helemaal niet zo gebruikelijk (gezien je het over “de app store” hebt).

[ Voor 12% gewijzigd door TheVivaldi op 14-11-2022 18:13 ]

Pagina: 1