Beste manier om 1 file terug te krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Allereerst ik ben erg dom geweest. Zonder nadenken heb ik mijn harde schijven een Quick format gegeven en nu ben ik de gegevens van mijn crypto wallet kwijt.
(Wallet.dat)

Ik heb meerdere schijf recovery programma’s gebruikt maar ik kan de file niet vinden. ( hij stond op 2 van de 3 schijven.)

Nu is het bedrag niet hoog genoeg voor een professioneel bedrijf.

Ben nu vooral via een live Linux usb proberen alles terug te krijgen.
Maar wat ik denk dat ik gedaan heb.
Schijf A: draaide als laatste popOS(toen files)> formatted > windows > formatted > windows > bios update > arch Linux naast windows gezet > daarna monjaro Inplaats van arch gezet.

Schijf B: draaide ooit Windows kon daarna niet booten en via mojaro een format gegeven.

Schijf C: data schijf hier lijkt niks zinnigs op te staan en heeft die file ook nooit op geleeft.

Ik geef niks om alle bestanden behalve een kleiner dan 100 kb dat file.
Is het mogelijk een tooltje te runnen die overal data recovery probeert te doen en alle Wallet.dat files exporteert? Tijd maakt mij echt weinig uit. (Het zijn wel 2x 1 TB schijven. Maar nooit vol geweest SSDs)
Wie o wie weet of dit te automatiseren valt en zodat ik over een half jaar mijn funds weer heb.

TLDR: stom mijn backup en main ssd geformatteerd zonder na denken dat er een crypto wallet key opstond.
* in mijn paspoort manager dacht ik dat ik mijn seed had opgeslagen maar dit is een 128 bit string die niks lijkt te openen en zodra ik het geld heb bestel ik een ledger en trezor zodat dit nooit meer kan gebeuren.

Heeft het vaak fout

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 15:33
Met een Ledger moet je nog steeds je seed correct backuppen.

Indien dit allemaal SSD's zijn wordt het lastig denk ik. Die 128 bit kan je misschien met pywallet wat mee doen. https://github.com/peercoin/pywallet https://pypi.org/project/pywallet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35
(jarig!)
Schijf C is dus niet van belang, als je zeker weet dat die wallet.dat daar nooit op gestaan heeft.

Schijf A lijkt mij behoorlijk kansloos, gezien je een keer windows, nog eens windows en parallel Arch & Monjaro op hebt gezet: kans dat die wallet.dat overschreven is is aanzienlijk, denk ik.

Als wallet.dat op schijf B gestaan heeft, zou je daar op moeten richten: als je enkel een quick format gedaan hebt, is er in feite nog geen data overschreven en zou je een goede kans moeten hebben om die wallet.dat terug te halen. Nee, verder geen tips over welke tools je daarvoor moet gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:08
Zelf gebruik ik voor recoveries GetDataBack.
Met de evaluatie versie kan je losse bestanden previewen/openen (en ook kopiëren vanuit je temp folder O-) ) om te controleren of de recovery succesvol is.
Gebruik de deep/4star scan optie en sla de scanresultaten op voor later hergebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYKaZpx4avPNoDdf7Ra6fCyjoV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J1nLFImhhXiqVnsxK6VcyLJY.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 11-11-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:08
Als het SSD's zijn waarvan je wilt recoveren en TRIM was actief , wat standaard zo is, dan heb je eigenlijk geen kans meer op herstel.
Het enige wat je dan nog misschien terug zal zien zijn bestandsnamen, maar geen bruikbare inhoud meer.
Check:
Aesonlabs: Is it possible to recover data from TRIM enabled SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
The_Doman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:39:
Als het SSD's zijn waarvan je wilt recoveren en TRIM was actief , wat standaard zo is, dan heb je eigenlijk geen kans meer op herstel.
Het enige wat je dan nog misschien terug zal zien zijn bestandsnamen, maar geen bruikbare inhoud meer.
Check:
Aesonlabs: Is it possible to recover data from TRIM enabled SSD?
Ik heb een idee dat het niet aanstaat. maar misschien zit ik er naast

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb 2 wallet.dat files hier gedownload. Volgens 'file' zijn het 'Berkeley DB (Btree, version 9, native byte-order)' files, en de eerste 32 bytes zijn identiek. Het zijn binary files, maar ze bevatten allebei de strings 'fromaccount' en 'timesmart'.
Met
code:
1
grep --byte-offset --only-matching --text fromaccount /dev/sda

kun je zoeken naar de offsets (in bytes) van alle strings 'fromaccount'. Als dat een behapbaar aantal is, of als ze bij elkaar staan, kun je de paar honderd kB eromheen met dd naar een file copieren, waarin je dan naar die 32 bytes header gaat zoeken. Vanaf daar zou je file kunnen zitten. Geen idee of het geaccepteerd wordt als je aan het einde er nog een hoop bogus bytes aan hebt hangen.

Om te kunnen greppen op een rauwe schijf moet je wel rootrechten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Mijzelf schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:20:
Ik heb 2 wallet.dat files hier gedownload. Volgens 'file' zijn het 'Berkeley DB (Btree, version 9, native byte-order)' files, en de eerste 32 bytes zijn identiek. Het zijn binary files, maar ze bevatten allebei de strings 'fromaccount' en 'timesmart'.
Met
code:
1
grep --byte-offset --only-matching --text fromaccount /dev/sda

kun je zoeken naar de offsets (in bytes) van alle strings 'fromaccount'. Als dat een behapbaar aantal is, of als ze bij elkaar staan, kun je de paar honderd kB eromheen met dd naar een file copieren, waarin je dan naar die 32 bytes header gaat zoeken. Vanaf daar zou je file kunnen zitten. Geen idee of het geaccepteerd wordt als je aan het einde er nog een hoop bogus bytes aan hebt hangen.

Om te kunnen greppen op een rauwe schijf moet je wel rootrechten hebben.
Root rechten heb ik sws. Nu ken ik greb niet, zou dit werken en dan week later terug komen?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Grep is een commandline utility, dus als je een week later wilt terugkomen zul je al die tijd je shell open moeten laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik heb ooit wallet.dat raw signature definities gemaakt voor 2 data recovery tools: https://www.disktuna.com/bitcoin-recovery-wallet-dat/

Joep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:22
Testdisk/photorec, die de hele disk laten doorzoeken op alle .dat files. Soms wordt een filename nog gevonden, soms niet. Maar hiermee kun je (met een beetje mazzel) wel een hoop terugvinden.

https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
PhotoRec ignores the file system; this way it works even if the file system is severely damaged.
It can recover lost files from at least

FAT
NTFS
exFAT
ext2/ext3/ext4 filesystem
HFS+

[ Voor 43% gewijzigd door Drucchi op 12-11-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Even een quick update, ik heb dit weekend geen tijd om iets te draaien. Ik zie meerdere goede tips en laat ze vooral komen.
Wat vinden jullie van het parel draaien van zulke software zodat de 2 schijven tegelijk zoeken, of zelfs meerdere programma’s

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Nou ik ben weer “iets” wijzer.
Via het programma even een test gedaan met een usb stick en een dummy wallet.dat.
Dit zou de header moeten zijn en de Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dCL8RjoHBuGXxfa-v4HKTHfbgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdspdI4pmlaxjG11gEvMcaDV.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dCL8RjoHBuGXxfa-v4HKTHfbgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdspdI4pmlaxjG11gEvMcaDV.jpg?f=fotoalbum_largedata van de file.
code:
1
2
dat n
180112» ??????????????22×00\×00\×00\×00\×62\×31\×05\x00\x09\x00\×00\×00\×00\×10\×00\×00\×00\×09 x00\x00\×00\×00 x00\×00

Nu hopen dat dit een goede header is en de size niet groter is dan 180kb.

Heb hem nu laten lopen en hoop morgen de file te hebben. Dan kijken hoe ik het checken of het de file is kan automatiseren

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Nou ik had 43 dat files. Helaas geen wallet gevonden met mijn doge.
Ik vond wel een dat file die zeker bestaat voordat ik een reset heb gedaan.
Dus helaas ik ben er nog niet.

Heeft het vaak fout

Pagina: 1