Ik heb opeens een Facebook ads account. Hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Ik kreeg net een melding van Facebook dat er restricties zouden zijn op mijn ads account. Nu wil het zo zijn dat ik nog nooit een ads account of ook maar iets met adverteren heb aangemaakt. Als ik een beetje rondklik in die business omgeving vragen ze ook of ik een account wil aanmaken om te gaan adverteren. Wat het geheel natuurlijk nog vreemder maakt.

Dacht eerst te zijn gehackt maar heb geen verdachte login-pogingen en heb ook 2FA en een sterk wachtwoord dus misschien niet het meest voor de hand liggende? Als ik op die melding klik wordt naar facebook.com/accountquality gebracht waar ze vragen om een id-kaart, paspoort of rijbewijs als verificatie an dan zou ik een "beoordeling van mijn accountkwaliteit" kunnen opvragen.

Iemand anders hier toevallig mee te maken gehad? Mijn gewone account doet het gewoon verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Klinkt als phishing. Zeker weten dat de links in dat mailtje echt allemaal naar Facebook gaan?

Hoe dan ook, zekerheidshalve wachtwoord wijzigen kan geen kwaad.

[ Voor 90% gewijzigd door DarkFly op 10-11-2022 23:47 ]

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 20:27
Heb gelijk op zowel instagram en facebook het wachtwoord gewijzigd. Maar heb geen mailtje gehad, het is echt een notificatie binnen Facebook zelf. Dacht inderdaad zelf eerst ook aan phishing. Heb even een screenshotje gemaakt. Dat gaat dus naar facebook.com/accountquality.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bGrlOxlhX3ldaWYMZ9NG5ahDDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/inAnfet9t93Q0Scqa4My26bt.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Captain Obvious op 10-11-2022 23:53 ]