RTX 2070 Super gpu repaste?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fwillems
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo,

Ik lees hier enkele topics over repaste van een GPU.

Zelf heb ik mijn gpu 3 jaar maar merk al enkele weken dat de fan snelheden soms uit het niets over de 100% gaan tot 4500rpm.

De temperaturen blijven rond de 78 graden maar pieken dan uit het niets naar 99-100 tijdens het gamen.

Ik heb alle software geprobeerd om dit te normaliseren maar nu lees ik dat de thermal paste op deze gpu's niet goed is en zeker na 2j aan vervanging toe is.

Bij Alternate kunnen ze me niet helpen en zelf heb ik echt 0,0 ervaring met pc assemblage of kleine tweaks.

De vraag die ik hier heb is dus of repaste een goede handeling zou zijn?
En waar kan je dit laten doen? Heb al enkele videos gezien op YouTube maar zou het indien mogelijk toch liever laten uitvoeren door iemand met ervaring.

Groeten

Alle reacties

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06:44
Ik zie deze weleens voorbij komen op V&A:

v&a aangeboden: Video card/videokaart, nvidia, gtx, rtx, amd rx, xt en laptop...

Gezien de positieve reviews zou je in ieder geval een berichtje kunnen sturen. Wie weet kan de beste man (of vrouw?) je wel verder helpen.

Edit: duidelijker gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Undeviginti op 10-11-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:24
Kaart wel 100% stofvrij? Gepaste kan helpen maar zou niet nodig moeten zijn, ook oudere driver geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fwillems
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
Thx voor de reply!

Ontstonden heb ik volledig gedaan. Kaart staat super netjes.

Oudere drivers heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik nog eens doen vooraleer te laten repasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

De temperaturen blijven rond de 78 graden maar pieken dan uit het niets naar 99-100 tijdens het gamen
Dit doet mij vermoeden dat er mogelijk iets mis is met de software (driver) of de temperatuur sensor zelf.

ALS de koelpasta daadwerkelijk slecht zou zijn, dan zou je eigenlijk constant slecht(ere) temperaturen verwachten, en niet tijdens een tijdje gamen plots van 78 naar 100.

Met een defecte sensor (of een softwarefout) kun je koelpasta vervangen tot je een ons weegt, maar los je het probleem niet mee op.

Daarnaast, hebben veel kaarten ook thermalpads op de VRM's en geheugen chips zitten, als je de koeler eraf haalt beschadigen die ook vaak en moet je die ook vervangen. Anders heb je leuk nieuwe koelpasta op je GPU, oververhitten die andere onderdelen omdat de pads kapot zijn.