Plafonniere in badkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Vandaag heb ik in de badkamer een plafonniere opgehangen, ongeveer een meter bij de douchecabine vandaan en uiteraard tegen het plafond.
Spatwater kan de lamp absoluut niet mee in aanraking komen maar ik las net dat verlichting in de badkamer moet voldoen aan IP44 wat deze lamp niet is.
Zou dit kwaad kunnen omdat er uiteraard wel stoom vrijkomt tijdens het douchen of hoef ik me geen zorgen te maken?
...

Beste antwoord (via Dunnevandale op 11-11-2022 11:05)

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12 14:03
(jarig!)
Eerlijk, heel handig is het niet. Maar in onze vorige woning zat ook een goedkope 'open' type plafonnière(zo'n ding met van die plastic clipjes om het glas vast te houden), ook iets van een halve meter van het douchegordijn, dus ongeveer een meter van de douchekop. Dit is 4 jaar lang goed gegaan, geen teken van roest of andere ongein.

Hoe veilig je er bij voelt is natuurlijk compleet persoonlijk.

Alle reacties

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:39

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: https://www.lamp123.nl/data/upload/images/ip-zone-overzicht-01.jpg

Hier zou je genoeg aan moeten hebben :)

De Nederbelg !

Acties:
  • Beste antwoord

• Mafs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12 14:03
(jarig!)
Eerlijk, heel handig is het niet. Maar in onze vorige woning zat ook een goedkope 'open' type plafonnière(zo'n ding met van die plastic clipjes om het glas vast te houden), ook iets van een halve meter van het douchegordijn, dus ongeveer een meter van de douchekop. Dit is 4 jaar lang goed gegaan, geen teken van roest of andere ongein.

Hoe veilig je er bij voelt is natuurlijk compleet persoonlijk.