Hallo, ik wil graag een grundig conzertshrank 7038 kopen die ik op internet heb gevonden. Hij is van 1958 en volledig gerestaureerd en gereviseerd. De verkoper vraagt echter 1390€ en ik denk dat dat te veel is. Ik vind jammer genoeg geen richtprijzen op het internet. Iemand die meer weet hieromtrent? Alvast bedank!
Het blijft moeilijk om goed te vergelijken omdat de staat van deze toestellen heel erg kan verschillen. Hier zijn ze van €79 en €777 te koop geweest.
https://picclick.com/1958...le-7038-271461723208.html
Wil je hem voor regelmatig gebruik of meer voor de sier? Anders lijkt me dit wel veel geld.
https://picclick.com/1958...le-7038-271461723208.html
Wil je hem voor regelmatig gebruik of meer voor de sier? Anders lijkt me dit wel veel geld.
[ Voor 16% gewijzigd door blissard op 10-11-2022 20:20 ]
Ik wil hem effectief wel vaak gebruiken maar ik vrees inderdaad dat deze over-priced is.
Als electrotechnicus wil ik je wel op het hart drukken om zo'n apparaat alleen in gereviseerde toestand te gebruiken. Het is een buizen radio, buizen worden warm en hebben hoge spanningen nodig. Vooral de condensatoren uit die tijd hebben vaak al hun langste tijd gehad, zelfs als het apparaat niet of weinig gebruikt is. Hoge spanning + brakke condensator kan in rook vuur en dergelijke resulteren. Bij een goede revisie worden dan ook standaard de condensatoren vervangen (door modernere types, de originele modellen zijn toch vrijwel niet te krijgen).
€ 1390 voor een deskundig gereviseerd apparaat lijkt mij wel een faire prijs want het is nogal wat werk zo'n revisie. Ik zou er zelf niet eens aan beginnnen, dat is voor echte liefhebbers. Als je nieuwsgierig bent hoe zoiets in zijn werk gaat kijk dan eens bij Mr Carlson's lab.
€ 1390 voor een deskundig gereviseerd apparaat lijkt mij wel een faire prijs want het is nogal wat werk zo'n revisie. Ik zou er zelf niet eens aan beginnnen, dat is voor echte liefhebbers. Als je nieuwsgierig bent hoe zoiets in zijn werk gaat kijk dan eens bij Mr Carlson's lab.
Bedankt peterpv, ik ga volgende week een kijkje nemen en zal hier zeker op letten.
Zo'n revisie lijkt me inderdaad onbegonnen werk!
Zo'n revisie lijkt me inderdaad onbegonnen werk!