MP en FB denken dat ik ergens ander ben

Pagina: 1
Acties:

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:01
Ik probeer iets te snappen, ik krijg sinds 2 dagen van zowel Marktplaats als Facebook meldingen dat er onverwachte inlogpogingen zijn in de buurt van Den Bosch.
Ik woon in Noord Holland. Ik vraag Ziggo hoe dat kan, die zeggen dat ik MP en FB moet vragen wat er is, want dit wordt veroorzaakt door mijn Mac adres en niet door mijn IP adres.

Dit gaat mijn pet allemaal te boven, wat veroorzaakt dit en is er iets ernstigs aan de hand?
Ik heb inmiddels op beide websites mijn wachtwoord veranderd maar ik snap nog steeds niet hoe mijn Mac adres ineens ergens in een andere provincie wordt waargenomen.

Kan iemand dit uitleggen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit heeft niks met je Mac-adres te maken. Die sites kunnen dit niet eens zien via de site. Tenzij het misschien vanuit de app komt.

Kan je die inlogpogingen herleiden naar jouw inlogactie? Of krijg je die binnen zonder dat je wat doet?
Locaties zoeken op IP is vaak verre van accuraat. Zo zou ik weer in Zeist zitten, terwijl ik in een dorpje in het Groene Hart woon.

Sowieso raad ik aan om tweestapsverificatie aan te zetten voor Facebook en Marktplaats. Dan zit je altijd safe.

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 10-11-2022 17:53 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• No Hands
AW_Bos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:52:
Dit heeft niks met je Mac-adres te maken. Die sites kunnen dit niet eens zien via de site. Tenzij het misschien vanuit de app komt.

Kan je die inlogpogingen herleiden naar jouw inlogactie? Of krijg je die binnen zonder dat je wat doet?
Locaties zoeken op IP is vaak verre van accuraat. Zo zou ik weer in Zeist zitten, terwijl ik in een dorpje in het Groene Hart woon.

Sowieso raad ik aan om tweestapsverificatie aan te zetten voor Facebook en Marktplaats. Dan zit je altijd safe.
De meldingen komen exact als ik mezelf aandeed, vanaf mijn Macbookje thuis op de bank in Noord Holland. Maar het gekke is dus dat zowel MP als FB het hebben. Gelijktijdig.

• AW_Bos

AW_Bos

No Hands schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:58:
[...]

De meldingen komen exact als ik mezelf aandeed, vanaf mijn Macbookje thuis op de bank in Noord Holland. Maar het gekke is dus dat zowel MP als FB het hebben. Gelijktijdig.
Je die gebruiken blijkbaar dezelfde IP-to-location database.

Waarschijnlijk geeft dit hetzelfde. Klik dus even op 'Try demo'
https://www.ip2location.com/

Niks om wakker van te liggen, zo lang het maar een Nederlandse plaats is. Ik hoor wel eens verhalen van mensen waarvan beweerd wordt dat het IP-adres van hun Nederlandse provider uit een ander land komt. Dat wordt weer problematisch met geolocation detectie bij grotere sites, en met name de streamingsites.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 10-11-2022 18:13 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:57
MaxmInd is een andere die ook best vaak wordt gebruikt: https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address.

• No Hands
AW_Bos schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:11:
[...]

Je die gebruiken blijkbaar dezelfde IP-to-location database.

Waarschijnlijk geeft dit hetzelfde. Klik dus even op 'Try demo'
https://www.ip2location.com/

Niks om wakker van te liggen, zo lang het maar een Nederlandse plaats is. Ik hoor wel eens verhalen van mensen waarvan beweerd wordt dat het IP-adres van hun Nederlandse provider uit een ander land komt. Dat wordt weer problematisch met geolocation detectie bij grotere sites, en met name de streamingsites.
Dan zit ik in Overijssel :)

Dus FB en MP gebruiken een tool die mijn locatie schat. Hun beoordeling is dus afhankelijk van een externe tool, naar alle waarschijnlijkheid.

• No Hands
En deze zegt idd Rosmalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wees blij dat het niet accuraat is, anders had ik allang opgezocht waar vele mensen woonden ;).

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:57
Je kunt een correctieverzoek indienen. Mocht je dat doen, zou ik het niet té nauwkeurig maken.

• No Hands
hcQd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:06:
[...]

Je kunt een correctieverzoek indienen. Mocht je dat doen, zou ik het niet té nauwkeurig maken.
Nee ik vind het best allemaal zo, ik vraag me alleen af waarom ik dit nooit heb gehad en dan ineens van twee websites tegelijk. Waarom is er ineens iets veranderd.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21
Heb je dit nu bij beide sites 1x gehad? Of nu elke keer als je inlogt?
Indien slechts 1x: is niet gewoon je externe ip veranderd?

• No Hands
Sebas1979 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:33:
Heb je dit nu bij beide sites 1x gehad? Of nu elke keer als je inlogt?
Indien slechts 1x: is niet gewoon je externe ip veranderd?
MP 1 keer, FB 13 keer in 2 dagen. En zelfs deze prachtige website wist mij 1 keer te vermelden dat er een onbekend IP werd gebruikt.

Pagina: 1