Iemand ervaring met Sunscreen op internet aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JPK
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-12-2024
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een sunscreen op internet?

Ik heb deze zomer een sunscreen aan de buitenkant laten installeren via Solano. Dit werkt nu met een bi-directionele RF afstandsbediening, maar zou dit graag aansluiten op internet zodat ik de screen omhoog kan doen als het hard gaat waaien maar zelf niet thuis ben. De bijgeleverde handleiding doet mij vermoeden dat het om een Brel-motor gaat die in de screen zit. Leverancier geeft aan dat het is aan te sluiten op internet via de Brel Home Hub. Nadeel hiervan zijn de kosten en ik vermoed dat ik hiermee naar de zoveelste app wordt gestuurd. Zijn hier alternatieven voor?

Zo heb ik zelf eerder een slimme Wifi-gestuurde RF controller gekocht. Die werkt perfect met allerlei RF gestuurde apparaten (w.o. de klik-aan-klik-uit lichtschakelaar) via de SmartLife app, maar precies het RF signaal van de Brel motor wordt niet gepakt. Volgens de beschrijving zit dat signaal net iets naast 433 MHZ.

Kennen jullie misschien andere methoden?
...

Alle reacties

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 20:56

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

als je hem kan aansluiten (bekabeld) kun je mischien aan de gang met een rasberry pi en een anemometer.

waarbij je hem dus niet aan internet aansluit maar zodra het hard begint te waaien dat die automatisch op basis van de meter omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPK
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-12-2024
Dank Splitinfinitive. Zeker een inspirerende gedachte. Ik kan het alleen niet bekabeld aansluiten. Ik moet nog altijd een RF signaal sturen. Dat blijft dus de eerste uitdaging die ik moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:08
Dit is de reden dat ik zo'n dingen nooit enkel met afstandsbediening wil. Thuis heb ik de screens bedraad aangesloten via een shelly 2.5; werkt gewoon met drukknoppen als we thuis zijn. En als ik wil, kan het via de smartphone van overal ter wereld met de Shelly app.
Je kan eens checken of niemand een integratie gemaakt heeft in home assistent of dergelijke.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:00
@JPK ik heb de brel hub aangeschaft voor mijn zonneschermen. Deze is via een lokale API gekoppeld in Home-Assistant. Eenmaal alles ingericht ben je niet meer afhankelijk van Brel.

ik heb wat post geplaatst over de app en de integratie in: Ervaring met screens aan buitenkant raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mang0w
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-05 22:26
Ik heb een screen van Solano via KlikaanKlikuit en een ICS-2000. Werkt uitstekend maar dus wel een bridge nodig als de ICS-2000 of KaKu Smart Bridge.

Twente: 10,4 kWp (33x 315Wp QCells, SE17KSE Solaredge op Z45), Alpha Innotec Alira 9kW + 300l

Pagina: 1