Van glasbekabelaar wisselen, hoe gaat dat in zijn werk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45
Hoi

Volgens jaar gaan we verhuizen naar een huis waar al glasvezel ligt. Dit is aangelegd door Delta Glasvezel.
Zo ver ik weet zijn er 3 providers die van dit glasvezelnetwerk gebruik maken: Delta, CAIway en sinds kort ook Freedom.

Ik zou liever gebruik willen maken van KPN en na het doen van een postcodecheck kreeg ik een "Hoera! Glasportaal gaat binnenkort glasvezel aanleggen op dit adres" te zien.

Nu ligt er al glasvezel dus in principe zou er niet meer gegraven hoeven te worden.
Hoe gaat het in zijn werk als ik van glazvezelkabelaar wil wisselen?
Wat staat me eventueel te wachten of zou ik een mailtje kunnen sturen naar Glasportaal met de mededeling dat er al glasvezel ligt van de concurrent?

Beste antwoord (via funxiun op 10-11-2022 20:11)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:57
funxiun schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:05:
Nu ligt er al glasvezel dus in principe zou er niet meer gegraven hoeven te worden.
Glaspoort (niet Glasportaal!) gaat een tweede vezel naar binnen brengen voor diensten via kpn (en mogelijk anderen). Wisselen, of gelijktijdig gebruiken, zal niet zo'n probleem zijn omdat het niet over dezelfde infra gaat. Houd wel rekening met de opzegtermijn en minimale contractduur.

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 10-11-2022 17:21 ]

Alle reacties

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55

Speedmaster

Make my day...

Delta laat KPN niet toe op het netwerk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:57
funxiun schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:05:
Glaspoort (niet Glasportaal!) gaat een tweede vezel naar binnen brengen voor diensten via kpn (en mogelijk anderen). Wisselen, of gelijktijdig gebruiken, zal niet zo'n probleem zijn omdat het niet over dezelfde infra gaat. Houd wel rekening met de opzegtermijn en minimale contractduur.

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 10-11-2022 17:21 ]

• funxiun
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45
hcQd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:18:
[...]

Dank je voor het antwoord en de tips.
Een 2e vezel lijkt me idd het meest plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:17
Speedmaster schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:17:
Delta laat KPN niet toe op het netwerk.
KPN zou wel mogen. maar Delta rekent volgens KPN te hoge kosten (Niet dat KPN dat niet doet natuurlijk)

KPN wil geen kosten maken om over andere netwerken te leveren m.u.v Harderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-10 23:08
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:18:
[...]
Er zijn wel een paar gebieden meer waar KPN op andere infra levert. Op https://www.kpn.com/inter...le-glasvezelaanbieder.htm staat een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55

Speedmaster

Make my day...

Brentjuh2000 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:18:
[...]

KPN zou wel mogen. maar Delta rekent volgens KPN te hoge kosten (Niet dat KPN dat niet doet natuurlijk)

Het kan ook anders, hier ligt in huis glas van Caiway en van KPN, ik kan dus gewoon kiezen. Nadeel alleen is als ik nu Caiway wil hebben ik ruim €300,= aansluitkosten moet betalen, wat eigenlijk gewoon de installatiekosten van de glasvezel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
JohDB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:22:
[...]

Er zijn wel een paar gebieden meer waar KPN op andere infra levert. Op https://www.kpn.com/inter...le-glasvezelaanbieder.htm staat een overzicht.
dat zijn allemaal netwerken waarvan KPN mede eigenaar is of aandeelhouder van is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
Speedmaster schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:24:
[...]

Het kan ook anders, hier ligt in huis glas van Caiway en van KPN, ik kan dus gewoon kiezen. Nadeel alleen is als ik nu Caiway wil hebben ik ruim €300,= aansluitkosten moet betalen, wat eigenlijk gewoon de installatiekosten van de glasvezel is.
Klopt in Naaldwijk wordt dit nu ook gedaan. 2 vezelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-10 23:08
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:36:
[...]
dat zijn allemaal netwerken waarvan KPN mede eigenaar is of aandeelhouder van is
Bij een deel is dat inderdaad zo, maar zeker niet niet bij allemaal. Bij Glasdraad, Waalre en Rekam zeker niet.
Pagina: 1