Scheuren in stuckwerk bedekken met aftimmerlat?

Pagina: 1
Acties:

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
Een paar maanden geleden is mijn uitbouw opgeleverd, maar recentelijk is het stuckwerk gaan scheuren. De aannemer wil het nu gaan oplossen door er aftimmerlatjes tegenaan te zetten. Ik verwacht dat latjes aan iig een kant toch achter het gordijn gaan vallen, maar aan de kant van het keukenraam zie je het denk ik toch wel redelijk...

Hebben mensen hier ervaring mee? Ziet zoiets er een beetje goed uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_VWG3C2JJP154Ryl5t_PPqigmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COtVFMJwgnTO09g3EuzG186V.jpg?f=fotoalbum_large
(ja, de hoek gaat nog afgekit worden binnenkort :))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taT2u5d14BmKIGFWOMwn9ycODFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9U04joOahAIYy5E78Nb2HNCW.jpg?f=fotoalbum_large

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Daar een multiplex of kunststof strookje is zo ongeveer de standaard oplossing in de projectbouw.

Afbeeldingslocatie: https://www.rijnhartwonen.nl/files/de-driemaster-binnenzijde-woning.jpg

de vraag is eerder wat je ooit hebt afgesproken,qua afwerking/detail.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 10-11-2022 17:42 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik lees even mee, want heb net zoiets in mijn appt, nooit aan zo'n afwerklatje gedacht, dat ziet er eigenlijk best prima uit en is simpel te lijmen lijkt me :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:25

paQ

mja, ik ben dan toch meer van scheurtje vullen en opnieuw verven :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-01 22:10
mdf latje met afgeronde hoek naar binnen toe, wit (of zelfde kleur van muur) schilderen en nagenoeg onzichtbaar

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 10-11-2022 18:05 ]

• Kromme_plank
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-01 20:04
Renovlies over laten plakken en opnieuw sauzen?

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 23:12
Ik heb iets soortgelijks op de slaapkamers opgelost door er een gipsplaat op maat aan te plakken en dan de hoek netjes afsmeren. Gewoon heel het stuk bedekken dus.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
De eerste paar jaar krijg je toch weer scheurtjes. Je hebt echt een paar seizoenen (jaren) nodig om de werking door warmteverschillen, uitzetting, krimp en vochtigheid er uit te krijgen voor het zo stabiel is dat het niet meer scheurt. Heeft bij ons bijna 5 jaar geduurd. Dus vandaar die afwerklatjes of vliesbehang dan ziet het er sneller mooi uit.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
Oké! Ben gerustgesteld 😊
Pagina: 1