Toon posts:

Ipad enkel geluid opnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GertSolo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-11-2022
Mijn vraag
Is er een manier/app om enkel het geluid van mijn ipad Pro op te nemen?
Dus niet een screen recording waar zowel beeld als geluid worden opgenomen.
De bedoeling is om met Djay software wat mixen te maken en deze ineens op te nemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad Pro 4th gen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles op google zonder succes...

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik ben niet bekent met een app die het mogelijk maakt om alleen het geluid van een andere app op te nemen.
Mijn advies is om het via een omweg te doen, dus of via screen recording en dan nabewerken om het geluid van het beeld te verwijderen, of door er een extern opname apparaat voor te gebruiken.

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:23

Greveldinges

Thank you, thank you very much

3.5mm kabel naar een line input op een Mac/PC en dan opnemen moet kunnen lijkt me?

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

• GertSolo
dat zijn inderdaad de twee alternatieven die ik in gedachte had en mogelijk zijn, maar had gehoopt dat er toch ergens een app zou voor bestaan. Als je met screen recording video en audio doet, zou enkel audio toch ook moeten kunnen?
Een gat in de markt...

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:53

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Zit er geen dictafoon optie op ? Dat is toch alleen voor geluid net als bij een iPhone ?

Atari 4 ff'r 😊

• GertSolo
bonus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:49:
Zit er geen dictafoon optie op ? Dat is toch alleen voor geluid net als bij een iPhone ?
dit neem toch enkel het geluid van de microfoon op, niet?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:53

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

GertSolo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:50:
[...]

dit neem toch enkel het geluid van de microfoon op, niet?
Oja, dus echt het geluid dat uit de iPad moet opgenomen worden in een bestand ?! :F

Atari 4 ff'r 😊

• GertSolo
bonus schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:54:
[...]

Oja, dus echt het geluid dat uit de iPad moet opgenomen worden in een bestand ?! :F
yup

• GertSolo
of een screen recorder waarmee je enkel de audio kunt exporteren?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:40
GertSolo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:05:
Mijn vraag
Is er een manier/app om enkel het geluid van mijn ipad Pro op te nemen?
Dus niet een screen recording waar zowel beeld als geluid worden opgenomen.
De bedoeling is om met Djay software wat mixen te maken en deze ineens op te nemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad Pro 4th gen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles op google zonder succes...
Meest logisch is om de DJ-software zelf de recording te laten doen zodat je die erna alleen hoeft te exporteren. Weet niet of jouw specifieke mix-software die optie heeft, maar als je "gewoon" met Recordbox of vergelijkbaar werkt dat zit die optie erin.

• GertSolo
Dennisdn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:44:
[...]

Meest logisch is om de DJ-software zelf de recording te laten doen zodat je die erna alleen hoeft te exporteren. Weet niet of jouw specifieke mix-software die optie heeft, maar als je "gewoon" met Recordbox of vergelijkbaar werkt dat zit die optie erin.
Die optie zit erin, maar wordt afgeblokt als je muziek streamt via TIDAL wegens rechten...

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:40
GertSolo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:29:
[...]

Die optie zit erin, maar wordt afgeblokt als je muziek streamt via TIDAL wegens rechten...
Ik denk dat Apple het om diezelfde reden ook niet toelaat dat een app dat wél zou kunnen doen. Ik zou zelf voor de hardware-route gaan. AUX-kabeltje naar een simpele USB-geluidskaart en op een laptop of computer recorden. Wellicht kun je die geluidskaart nog ontwijken ook door rechstreeks naar een mic-in te gaan als die op de computer zit. Maar dan moet je geluk hebben met de geluidskwaliteit.

[Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2022 15:43]

• GertSolo
heb ondertussen een app gevonden die audio van video kan rippen. Ik kan dus de screen recording uitvoeren en dan audio rippen.
Ik ga dit eerst wat testen. Zo kan ik alles via ipad doen en moet ik niet steeds heen en weer liggen kopiëren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee