• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik woon in het oude Ziggo gebied (niet UPC gebied) en heb televisie via de coax kabel. Oudere televisies hebben een CI+ module met kaart nodig, nieuwere televisies kunnen zonder CI+ module aangesloten worden.

Wij hebben een oude Ziggo ontvanger met harde schijf recorder die in de jaren gekomen is. Ik wil deze vervangen door een nieuwere harde schijf recorder.

Op het internet heb ik de XORO HRT 8772 gevonden. Deze heeft tuners voor: DVB-C, DVB-T, DVB-T HD, DVB-T2. Het is een ontvanger waarin een 1 TB of 2 TB harde schijf geplaatst kan worden

uitvoering: Xoro HRT 8772 HDD

De vraag is of met DVB-C zonder CI+ module de standaard zenders zoals NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 6, RTL 6, RTL 7, RTL 8, ARD, ZDF, NDR 3 en WDR 3 via de coax ontvangen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is idd mogelijk om met deze ontvanger het "open" Ziggo aanbod te bekijken, echter zullen niet alle zenders in Full HD beschikbaar zijn. Overigens lukt dat eveneens in oud UPC gebied, maar dit terzijde.

Aangezien er standaard geen opslag aanwezig is, ben je misschien niet beter af met een gebruikte Irdeto decoder/recorder (Samsung/Humax), die o.a. ook via Tweakers V&A beschikbaar zijn? In de praktijk komen de mogelijkheden op hetzelfde neer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
@hardware-lover Bedankt voor het antwoord. De belangrijkste zenders zijn bij Ziggo Kabel-TV op twee kanalen beschikbaar waarvan één kanaal Full HD.

Je kan zelf een 2 TB harde schijf intern plaatsen en twee USB media (harde schijven) toevoegen.

Buiten dat de handleidingen allemaal duits en erg beknopt zijn, lijkt het mij een uitstekende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Moddemeijer, de mogelijkheden vwb opslag waren mij wel duidelijk, er zijn wat dat betreft ook nog diverse andere decoders met opname mogelijkheden door er een opslag in of aan te hangen. Zoeken op "Enigma2" geeft dat soort alternatieven als resultaat, en zijn ook goed betaalbaar tot ook tamelijk prijzig, afhankelijk van de specificaties van zo'n apparaat.

Zou je misschien aan kunnen geven waarom je behoefte hebt aan 2TB opslag (en misschien nog wel meer gezien je USB opmerking)? Het merendeel van de zenders is in SD kwaliteit en nemen daardoor niet echt veel ruimte in beslag?

Testing, one, two ...