15minuten shooter. Vervanging voor 15 jaar oude fps gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Ik merk dat ik tegenwoordig veelal de tijd en meestal het geduld niet meer heb voor de moderne shooters.
Soms heb je gewoon even 10-20 minuten en wil me daarin vermaken

Maar ik vermaak me nu al tijden met grote vlagen in Rainbow Six Siege LasVegas2. en dan specifiek de "Terrorist Hunt" De premise. je start singleplayer in een klein multiplayer lvl met een stuk of 20 AI gestuurde bots. En het spel is uit zodra je alle bots dood hebt, of zelf dood bent gegaan.

Die bots zijn voor het grotendeel puur reactief (staat stil niets als ze jouw niet horen ofzo) en determinatief, dus je kunt mooi wat verschillende strategieen testen

Dit is voor mij het ideale tijdverdrijf. ik zit binen 30 seconden vanaf de desktop in het lvl . Ik kan in 10 minuten het lvl clearen, of ben binnen 2 minuten dood, doe 3 pogingen en geloof het wel weer :)
Prima ook om bv even tijdens het werk mijn hoofd te clearen

Ideaal. alleen dat spel is ondertussen 15 jaar oud, en dat is te zien. En ik ken de 15 lvls ofzo nu wel ongeveer :)

Maar ik heb eigenlijk nog geen beter alternatief gevonden. CSGO met botten is me net iets te twitcherig, en is eigenlijk ook niet veel mooier. Ik heb wel eens een moderne multiplayer fps geprobeerd. maar zodra ik 20 seconden naar "looking for other players" que aan het kijken ben, heb ik er al weer genoeg van. + Eigenlijk geen zin in gezeur met cheaters/whiners/campers/zelf halverwege het spel weer verlaten etc...

Meeste singeplayer spellen tegenwoordig hebben naar mijn zin veel te veel onskipbare intro's,filmpjes,quicktime events etc en vaste savepoints. Dus hoewel ik me af en toe wel een zondagmiddag met bv far cry 6 kan vermaken, zit daar te veel rompslomp,reistijd etc in om even 10 minuten lekker te vlammen, en dan weer wat anders te gaan doen.

Dus ik vraag me af wie er nog wat aanbevelingen heeft voor (redelijk) moderne shooters waar je gewoon even 10 min in kan stoppen en meteen in de actie gegooid word?

Gaat mij trouwens om PC spellen, heb geen verdere consoles

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 10-11-2022 13:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:01
Ik haal deze lol zelf uit potjes Call of Duty in private lobby.. Invasion 2 rondjes van 10 minuten, bots instellen en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:36
Splatoon 3. Casual potjes van 3 minuten of ranked van 5 minuten met kans op overtime. Achter de kinderlijke/Nintendo stijl zit een interessante, goed uitgewerkte en unieke shooter verborgen.

Hmm. Had over het singleplayer deel van je post heen gelezen. In die zin wat minder passend, zit vaak wel 1 a 2 minuten tussen potjes aan queue tijd voor mij. Singleplayer is wel okay en zeker voor korte sessies, maar de kracht van het spel zit echt in de multiplayer imo. Heeft overigens ook een soort van cod zombies achtige mode (salmon run) als je het liever cooperatief dan competetief doet.

[ Voor 51% gewijzigd door Flamesz op 10-11-2022 14:08 ]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

Creesch

bla bla!

Pffft lastig, het meeste is tegenwoordig toch wel primair online voor wat jij zoekt en als 20 seconden queue al te lang is houd het al snel een beetje op qua opties.

Nog even ter verduidelijking, je geeft aan dat CS:GO te "twitcherig" is? Bedoel je dan dat het te fast paced is en ben je meer op zoek naar iets tactisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

Krunker is mijn go-to. Het is een fast-paced shooter in je browser (of standalone), met simpele game modes zoals FFA, TDM, CTF enz. Binnen de 10 seconden ben je in een game met anderen, en het is verrassend competitief. Het duurt even vooraleer je "op niveau" bent met de rest omdat je best veel dingen kan leren zoals bunnyhopping en moet wennen aan de wapens, maar het is echt leuk eens je ermee weg bent.

Android developer & dürüm-liefhebber

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Liveau schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:53:
Ik haal deze lol zelf uit potjes Call of Duty in private lobby.. Invasion 2 rondjes van 10 minuten, bots instellen en gaan.
Hmm. heb laatst wel cod ww2 gekocht en de (overigens zeer leuke) singeplayer campaign gespeeld.
Maar die modes nooit naar gekeken, zal hem eens opduiken, thnx !
Flamesz schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:55:
Splatoon 3. Casual potjes van 3 minuten of ranked van 5 minuten met kans op overtime. Achter de kinderlijke/Nintendo stijl zit een interessante, goed uitgewerkte en unieke shooter verborgen.
Even verduidelijkt, heb alleen pc geen switch. En om div redenen heb ik gewoon niet zo zin in multiplayer.
Creesch schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:56:
Pffft lastig, het meeste is tegenwoordig toch wel primair online voor wat jij zoekt en als 20 seconden queue al te lang is houd het al snel een beetje op qua opties.

Nog even ter verduidelijking, je geeft aan dat CS:GO te "twitcherig" is? Bedoel je dan dat het te fast paced is en ben je meer op zoek naar iets tactisch?
Sja, wil best toegeven dat ik ongeduldig ben, (en vaak is het VEEl langer dan 20sec).
zoals gezegd, ik spel het echt max 15, vaak maar 10 minuten. Dan is 2-3 minuten om door alle filmpjes/wachtrijen/stagin area's etc heen te komen echt te lang voor mij.

En CS:Go vind ik het vooral iritant, je ziet iemand als eerste > hij doood, hij ziet jouw eerste > jij dood. Ik vind wat heen en weer firegighten, schuilen, rennen en schieten etc veel leuker.
Mavamaarten schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:00:
Krunker is mijn go-to. Het is een fast-paced shooter in je browser (of standalone), met simpele game modes zoals FFA, TDM, CTF enz. Binnen de 10 seconden ben je in een game met anderen, en het is verrassend competitief. Het duurt even vooraleer je "op niveau" bent met de rest omdat je best veel dingen kan leren zoals bunnyhopping en moet wennen aan de wapens, maar het is echt leuk eens je ermee weg bent.
Zal het eens een poging geven, maar liever geen multiplayer. en het idee was ook een spel te vinden wat er mooier uitzag dan het 15 jaar oude RB6. Dit ziet er eerder uit of het nog 15 jaar ouder is :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:12

Wom

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik kon met veel plezier levels van Wikipedia: Bulletstorm opnieuw spelen. Is een actievolle shooter, waar je echt beetje dat rollercoaster gevoel van krijgt. Geen irritante loadouts die je moet kiezen, gewoon lekker knallen en vijanden weggooien op spikes en wat al dan niet nog.

Full Clip Edition is de laatste remaster uit 2017.

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 10-11-2022 14:40 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:35

Creesch

bla bla!

heuveltje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:10:

Sja, wil best toegeven dat ik ongeduldig ben, (en vaak is het VEEl langer dan 20sec).
zoals gezegd, ik spel het echt max 15, vaak maar 10 minuten. Dan is 2-3 minuten om door alle filmpjes/wachtrijen/stagin area's etc heen te komen echt te lang voor mij.

En CS:Go vind ik het vooral iritant, je ziet iemand als eerste > hij doood, hij ziet jouw eerste > jij dood. Ik vind wat heen en weer firegighten, schuilen, rennen en schieten etc veel leuker.
Check, dan heb ik op je exacte vraag geen goede suggestie. Mocht je toch overwegen online iets te willen doen is Apex legends - arena mode wellicht wel iets voor je. Het matchen gaat relatief snel en de potjes zijn relatief kort, ook komt er meer bij kijken dan iemand als eerst spotten.

Het is free2play, dus daarom suggereer ik het wel aangezien je het kan proberen zonder er geld aan uit te geven.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Zero Hour kan je in je eentje levels clearen tegen bots en vergelijkbaar met een Rainbow Six game. Ready or Not heb je ook, maar geen idee of dat te doen is in je eentje tegen bots.

Als setting je niet uitmaakt: Devil Daggers en z'n LSD opvolger HYPER DEMON. Potjes duren 10 seconden tot 3-4 minuten. Beiden zijn wel "twitchy".

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:42
Doom 2016 en Doom Eternal misschien?

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
battlefield 4? Ziet er nog goed uit en vanaf bureaublad ben je binnen 1 minuut ergens in een game door de server browser? instellen bij favorieten en je vind hem elke dag zo weer. Vind 1 met 24/7 Hainan Resort of een level die je leuk vind. Boeit niks of je mid game joint of begin/eind gewoon 10 min rammen en raggen in tanks/vliegtuigen of ter voet. Eventueel kun je Close Quarters Combat doen als je geen tanks etc wil?

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
Call of Duty Modern Warfare 2 (2009) heeft naast de multiplayer en singleplayer ook 'special ops'. Dit is een breed scala aan missies, variërend in lengte. Verschillende moeilijkheidsgraden ook. Van het clearen van een compound tot snipermissies en alles ertussen; twee minuten runs, tot 15/20 minuten levels.

Keer er zelf nog regelmatig terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Als je van tactische shooters houdt en je wilt binnen 15 minuten even een leven met bots clearen, zou je Ground Branch eens kunnen proberen (€ 25 op Steam). Is van de makers van Rainbow Six Ravenshield en Ghost Recon.

Het biedt enorm veel mogelijkheden om je wapens en uitrusting op een realistische manier aan te passen en bots zijn in te stellen op verschillende moeilijkheidsgraden.

Levels hebben verschillende modi. Zo heb je simpelweg terrorist hunt waarbij je een x aantal baddies moet killen, maar je hebt ook intel retrieval waarbij je een laptop moet zien te hacken. De levels zijn gebaseerd op reallife situaties. Zo kun je de compound van Bin Laden clearen of het vliegtuig op het vliegveld in Entebbe.

Vooral het geluid en de bewegingen in het spel zijn fantastisch. Het speelt simpelweg lekker weg.

[ Voor 12% gewijzigd door Rexomnium op 15-11-2022 20:51 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Pagina: 1