Zit/sta bureau spuiten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wimmell
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Dag tweakers,

Ik heb een zit sta bureau met telescopisch uitschuifbare arm. Deze is gepoedercoat.
Deze wil ik graag een zwarte kleur geven door deze over te spuiten. Is dit aan te raden omdat het bureau onderstel bestaat uit bewegende onderdelen?

Ik wil het licht opschuren met korrel 400-800, ontvetten en dan overspuiten.

Hoor graag jullie adviezen!

Willem

Alle reacties

• Steinhn
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-05-2024
hoi
waar van is de telescopische uitschuifbare arm van gemaakt

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Wimmell Alles dat ergens in geschoven wordt kan dus eigenlijk nooit overgespoten wordt, dan schuift het meestal niet meer doordat de diameter met de extra laag hoger is geworden. Dat deel zal dus altijd tijdens het spuiten afgedekt moeten worden.
Zet eens een foto/foto's hierneer..
PS: Als je met een oplosmiddel gebaseerde lak gaat overspuiten, want poedercoatings voor binnen, low end decoratief, zijn meestal niet zo goed vernet en daarmee is hun oplosmiddel resistentie meestal niet zo goed.
Smeer met een kwastje op een niet zichtbare plek ff wat lak die je gebruiken wilt op die poedercoating en kijk ff of er iets vreemds met dat kleine stukje overgeschilderd plekje gebeurt (sterk zwelling of verlies van hechting van de poedercoating laag). Hechting van verschillende systemen op elkaar is iets dat in de praktijk vrijwel altijd vooraf getest wordt. Is het niet OK vraag dan bij een professioneel verfcentrum van een van de grotere merken om een advies, bijv bij Sikkens of Sigma service centra.

[ Voor 57% gewijzigd door route99 op 12-11-2022 21:22 ]