Xbox series X of PS5

Pagina: 1
Acties:

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-09 12:42
Ik heb sinds een week de Xbox Series X, hiervoor altijd ps4 pro gehad.

Prachtige console kwa uiterlijk, stil en krachtig. Voornamelijk voor Forza gekocht en gamepass. Alleen de controller kan ik maar niet aan wennen. Wijsvingers liggen niet lekker op de bovenste knoppen en ander irritatie punt is dat de D-pad en controller zelf luid is, aanwezige klik geluiden. De pookjes liggen ook asymmetrisch en zijn kleiner als de PS5. Controller van PS5 is veel stiller en comfortabeler.

Nu heb ik een PS5 kunnen besteld en word volgende week geleverd. Alleen zit in een dubio wat te doen. Ik zal Forza wel missen aangezien dat het spel is waar ik plezier aan beleef. Tegelijkertijd hoelang blijft dat spel leuk.

Spellen zoals Uncharted, God of War, Spiderman heeft mijn belangstelling ook niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door rutgergron op 10-11-2022 12:36 ]

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:14
Ik heb hetzelfde, vriendin heeft een Xbox en ik ps vanaf de 1e generatie. Kan niet aan die controller wennen. Het is een keuze maken of beide houden, maar ik kan je nu al verklappen dat de xbox nooit meer aan gaat.

zeker, zeker

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:09
Tbh vind ik de vraag nog wat vaag. Welke games speel je wel graag? Speel je veel online en zo ja op welke console spelen je vrienden? Ik zou iig niet de beslissing voor een console puur en alleen op de controller baseren maar meer op wat je wilt spelen nu en in de toekomst.

[ Voor 71% gewijzigd door Timothy3000 op 10-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:22
Hou ze gewoon allebei. Probleem opgelost. (y)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• rutgergron
Ik speel niet online momenteel, vrienden spelen op de PS. Maar speel verder niet online met vrienden.

Controller is in die zin wel belangrijk, want die puntjes met de controller storen mij wel en met mijn persoonlijkheid kan ik soms moeilijk ergens aan wennen. Vooral het aanwezige geluid wat de controller maakt en in het bijzonder de D-pad. De triggers bovenop kan ik mijn wijsvingers niet echt lekker op kwijt.

[ Voor 22% gewijzigd door rutgergron op 10-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Herkenbaar. De controller van de XSX is heel spartaans en voelt goedkoop aan als je dat vergelijkt met de Dual Sense van de PS5. Voor mij ook dé reden om third party games op de PS5 te spelen, tenzij ik ze via gamepass kan spelen.

Neemt overigens niet weg dat ik de XSX weg zou doen, omdat ik het wel een mooie aanvulling op de PS5 vind.

Er zijn wel adapter te koop waarmee de Dual Sense op de XSX werkt. Die zijn best prijzig en geen idee of dat prettig werkt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:09
rutgergron schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:52:
Ik speel niet online momenteel, vrienden spelen op de PS. Maar speel verder niet online met vrienden.

Controller is in die zin wel belangrijk, want die puntjes met de controller storen mij wel en met mijn persoonlijkheid kan ik soms moeilijk ergens aan wennen. Vooral het aanwezige geluid wat de controller maakt en in het bijzonder de D-pad. De triggers bovenop kan ik mijn wijsvingers niet echt lekker op kwijt.
Heb je al eens met de Dualsense gespeeld? Want vind die zelf wel minder comfortabel dan de Dualshock.

Vind persoonlijk de Xbox controller een stuk fijner. Wat robuuster. Dualsense voelt alsof hij zo stuk kan gaan. Al mis ik bij de Xbox de haptic feedback wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 10-11-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:24
uhm... je kan ook gewoon een 3rd party controller kopen met de layout zoals jij wilt ?
Dat hoeft toch geen reden te zijn om van console te wisselen ?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Controller is heel persoonlijk. Ik kan totaal niet overweg met de oude controller die destijds bij de PS4 zat. Veel te klein t.o.v de controller van de Xbox. dat het spartaans en goedkoop aanvoelt herken ik niet, integendeel eigenlijk.

(hoe de PS5 controller is weet ik niet. Ik heb zo'n ding niet eens in het echt kunnen zien :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 10-11-2022 14:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen antwoord maar koop een Elite Controller. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:57
Hier nog een :) PS5 controller is ook veel fijner, maar probeer elite series 2 controller.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• rutgergron
Mijn grootste erger punt vindt ik nog de D-pad wat met elke richting die je drukt een enorm klikkend geluid geeft. Had de hoop dat dit mettertijd minder zou worden maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

nFo

rutgergron schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:04:
Mijn grootste erger punt vindt ik nog de D-pad wat met elke richting die je drukt een enorm klikkend geluid geeft. Had de hoop dat dit mettertijd minder zou worden maar heb er een hard hoofd in.
D-pad Is inderdaad goed hoorbaar, voelt wel erg lekker aan.
Je kan ook de "oude" Xbox One controller gebruiken trouwens, die zonder share knop en met een glimmende dpad, die hoor je niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qtm6stSv4W8rG-Zhsx9JtyQ3No=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lY0HTZV1RFJbptxfQBeAruTp.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQc_XvS93wMy6ss5ppLAL2kjGfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGHPcYnb1sOVJnnQhubd2KoG.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door nFo op 10-11-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Als trouwe xbox fanaat kan ik juist moeilijk wennen aan PS en Switch controllers (muv de Switch Pro controller dat is de beste standaard controller ooit wat mij betreft). Het is voor mij geen reden om niet op de andere consoles te spelen maar de Xbox vind ik het prettigst. Is vooral gewenning denk ik. Verder kan ik beamen dat de dpad van de series controller echt matig is. Die van de elite is weer top, maar om nou 180 piek uit te geven enkel voor een d-pad. Dan zou ik eerder weer een PS5 kopen. De series x verkopen kun je nog altijd aankijken. Die is niet volgende week veel minder waard dan vandaag. :)

Veel plezier alvast met je nieuwe PS5!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:33
Kies wat je zelf wil spelen. Iedereen heeft zijn eigen mening erin.

Voor mij was de Xbox One X de eerste xbox ( had al een ps4 )

Moest even wennen maar speelt voor mij prima. Wat voornamelijk een pluspunt voor mij is, is de gamepass ultimate.

Als ik nu zou moeten kiezen voor de huidige gen. Dan zou ik denk ik wel voor een Xbox Series gaan. Puur door gamepass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Heel veel over controllers en ik snap dat dat mee kan spelen, maar welke console heeft de meeste games die je leuk vind? Als in; welke zie je jezelf het meest gebruiken?

Ik heb voor de series X gekozen in eerste instantie, maar achteraf gezien zijn er maar weinig exclusives die ik echt leuk vind; de PS heeft er wel wat meer. Maar toch zou ik een spel als Halo gaan missen als ik het niet meer kan spelen. Dus allebei maar. Maar als dat geen optie is zal ik toch vooral kijken naar welke games je voorkeur hebben en welke console die ondersteunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 23:47
Hulleman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:58:
Herkenbaar. De controller van de XSX is heel spartaans en voelt goedkoop aan als je dat vergelijkt met de Dual Sense van de PS5. Voor mij ook dé reden om third party games op de PS5 te spelen, tenzij ik ze via gamepass kan spelen.

Neemt overigens niet weg dat ik de XSX weg zou doen, omdat ik het wel een mooie aanvulling op de PS5 vind.

Er zijn wel adapter te koop waarmee de Dual Sense op de XSX werkt. Die zijn best prijzig en geen idee of dat prettig werkt.
Ik vind de dual sense een goede controller, maar de Xbox controller is wat mij betreft de beste controller ooit gemaakt.
Pagina: 1