Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:23
Een paar maanden geleden kwam er rook uit mijn drukschakelaar van een oude design stalamp en sindsdien ben ik op zoek naar een vervanging.
Het gaat om een stalamp met 2 circuits en 4 standen :
1. Lamp A
2. Lamp B&C
3. Lamp A,B&C
4. Uit

code:
1
2
3
- nuldraad -
- aardedraad -
- fasedraad - schakelaar - fasedraad 1 & schakeldraad 2

Ik heb uren gezocht naar eenzelfde schakelaar of naar een dubbele schakelaar zodat ik de circuits individueel kan bedienen, maar ik heb helaas niks gevonden. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden ?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Alle reacties

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:23
Zachte schop omhoog, iemand een idee?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19-11 19:21
Ik dacht eerst aan een 4 standen draaischakelaar met drie afzonderlijke schakelaars inwendig , maar dat werkt zonder relais ook niet, mss wel met meerdere 'dekken' vroeger gebruikte men voor zoiets grote en lange wals-schakelaars, wat het zelfde is maar dan ook geschikt voor 220-400 volt.

In het boekje 'Licht en krachtschakelingen' staan ook bijzondere schakelingen, zal eens een keer doorlezen... ik ben nu plinten aan het plakken...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/