Vraag

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 09:48
Mijn vraag
...vanochtend heb ik per ongeluk een mail verstuurd naar een mailadres waarin ik een letter vergeten was. Ik kreeg geen bericht terug dat het bericht niet te verzenden valt. Ik heb gecontroleerd op diverse sites of de domeinnaam bestaat en kreeg steeds een negatief antwoord. Klopt dit dan voor 100% of moet je altijd een bericht ontvangen dat het niet te bezorgen valt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 13:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

*knip*

het is nog vroeg

[ Voor 90% gewijzigd door NeFoRcE op 10-11-2022 09:38 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:20

Reinier

\o/

NeFoRcE schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:36:
Hangt af van hoe de ontvangende partij dit ingeregeld heeft.

Het kan zijn dat ze een wildcard ingesteld hebben (*@domein.nl) afvangen, en alles wat bijv. geen echte mailbox heeft dat dat bij hun verwijderd wordt. Ja dan komt het in principe wel aan, maar krijg jij dus geen melding.
TS zegt dat het domein niet bestaat.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43

kraats

Ik rol

Op mxtoolbox.com kun je controleren of het domein een mx-record heeft. Als die er niet is zullen ze ook nooit mail kunnen ontvangen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
Als de mailserver niet bestaat, dan zijn de meeste configuraties zo ingesteld dat ze het in 24, 48 en 72 uur nog een keer proberen. Pas daarna krijg je een melding. Niet alle setups zijn het zelfde en notificaties zijn niet altijd ingesteld.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:40

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jeff5 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:33:
Mijn vraag
...vanochtend heb ik per ongeluk een mail verstuurd naar een mailadres waarin ik een letter vergeten was. Ik kreeg geen bericht terug dat het bericht niet te verzenden valt. Ik heb gecontroleerd op diverse sites of de domeinnaam bestaat en kreeg steeds een negatief antwoord. Klopt dit dan voor 100% of moet je altijd een bericht ontvangen dat het niet te bezorgen valt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dat hangt van de mailserver af van waaruit jij de mail hebt verstuurd.

In Exchange (bijvoorbeeld) krijg je pas een Delivery Status Notification (DSN) als er volgens het regelstelsel aanleiding toe is. In dat regelstelsel kan bijvoorbeeld staan dat er eerst op drie momenten gepoogd wordt om de mail af te leveren en pas een DSN af te geven als het dan niet is gelukt.

Je specificeert niet of je mailt vanuit een managed mailplatform of via je provider; als het eerste het geval is, dan kun je de regels opvragen bij de beheerder. Anders wordt het een ticket inschieten bij je provider.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 09:48
Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Pagina: 1