Vraag

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-10 08:37
Mijn vraag
De Galaxy A5 2017 van mijn oma laadt niet verder dan 5%. Kort geleden kon hij gewoon nog vol, wat kan hier aan de hand zijn?
Als de telefoon uit staat, geeft hij netjes aan dat hij oplaadt. Zet je hem vervolgens aan, staat er geen oplaad-icoontje bovenin.

Vanzelfsprekend valt hij snel weer uit, dit is helaas te snel om wat foto's e.d. van de interne opslag te halen met een pc (nieuwe telefoon is al besteld).

Ik ben benieuwd of de batterij definitief kapot is, of dat dit nog op te lossen is? Zijn er andere manieren van data recovery die ik niet ken, die werken met een kapotte telefoon? Het gaat vooral om de foto's.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy A5 2017 met originele Samsung oplader (die met andere toestellen wel gewoon werkt).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
USB poort schoonmaken
Andere oplader
Opstarten in veilige modus
Uitgeschakeld aan de pc hangen

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:18
Kun je de foto's naar de cloud synchroniseren gedurende de tijd dat het toestel wel aanstaat?
Dus bijvoorbeeld via Google foto's naar Google Drive en ze dan daar vanaf naar de computer zetten?
En anders, is er tijd om het naar een SD kaart over te zetten, want er zit een SD kaart slot in?

Probleem zal zijn dat de accu overleden is dus uit bescherming toestel uit gaat. Nieuwe accu kan ook helpen, eventueel uit een donor toestel?