Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-06 08:59
Onlangs heb ik middels een youtube filmpje wat instellingen aangepast om de cv ketel zuiniger te maken.. al snel kreeg ik error code 1, dus heb ik aan de hand van het boekje de standaardinstellingen erin gezet (in het "monteurs menu").

Nu heb ik alleen het volgende:

We hebben geen warm tapwater, totdat ik de cv hoger instel dan de temperatuur binnen zodat hij aanslaat. Dan komt ook het warmwater weer op gang.

Aangezien we dit nooit hadden heb ik ongetwijfeld ergens een instelling verkeerd teruggezet...maar ik kan niet vinden welke. Google helpt me ook niet echt mee dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen?

Het gaat om een Intergas hreco 36 (kombi dacht ik)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Vermoedelijk in het monteursmenu code 1 (installatietype) op 2 of 3 gezet? Moet op 0 staan. Zie ook de inst. handleiding.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
hesselbeertje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:32:
Vermoedelijk in het monteursmenu code 1 (installatietype) op 2 of 3 gezet? Moet op 0 staan. Zie ook de inst. handleiding.
Ik had deze op 0 gezet maar toen hadden we zover ik nog weet hetzelfde euvel, maar ik kan het nog wel eens proberen, misschien had ik toen ook andere settings nog verkeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Hij moet gewoon op 0 staan. Weinig proberen aan. Verder zou ik je willen adviseren niet zonder voldoende kennis van alles te gaan verstellen. Je maakt meer kapot dan je lief is, met de verkeerde instellingen help je zelfs de hele ketel om zeep.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 22:16
In de handleiding staat een complete tabel met de standaard waarden, daarmee moet je toch kunnen achterhalen wat er verkeerd staat. Staat ook op intergas.nl als download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 14:52
Als de instellingen weer op standaard staan, dan is de kans groot dat de stromingssensor defect is.

• Richard89
Dank voor alle hulp! Ik heb hem weer teruggezet op 0.

Weet ook weer waarom ik deze had aangepast, het leek alsof alleen de vloerverwarming aansloeg, maar de 2e thermostaat boven voor de radiatoren niet, als ik die hoger zette, maar blijkbaar was ik gewoon te ongeduldig of iets..

Nu in ieder geval weer gewoon warm water zonder dat eerst de CV aan hoeft.
Pagina: 1