Twitter grijze vinkje gaat niet gebeuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
nieuws: Twitter komt met grijs vinkje naast betaald Blue-abo als authenticite... @TijsZonderH

Het grijze vinkje waar het artikel over gaat is alweer van de tafel: https://twitter.com/elonmusk/status/1590383366213611522 en https://twitter.com/MKBHD/status/1590382566921543680. Zou dit aan het artikel toegevoegd kunnen worden?

[ Voor 23% gewijzigd door mpkossen op 09-11-2022 21:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

En redactie, zoals in een eerder topic ook aangehaald, misschien wat minder achter Twitternieuws aanhollen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 21:01
Volgens Ars Technica is er wel degelijk nog steeds een plan voor de "official" status:
https://arstechnica.com/t...removes-them-hours-later/
While it seems that Musk might have ended the whole Official tag system just hours after it launched, Twitter executive Esther Crawford said shortly after Musk's tweet that it isn't being killed entirely. "The official label is still going out as part of the @TwitterBlue launch—we are just focusing on government and commercial entities to begin with," she wrote. "What you saw him mention was the fact that we're not focusing on giving individuals the 'Official' label right now."
Dit geeft wel aan dat gedurende deze hectische periode iets minder Twitternieuws inderdaad niet zo gek zou zijn, aangezien ze onder de nieuwe leiding geen idee lijken te hebben wat ze doen en dus elke paar uur weer met iets nieuws komen, of herroepen wat ze de dag ervoor nog beweerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

FirePuma142 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:21:
En redactie, zoals in een eerder topic ook aangehaald, misschien wat minder achter Twitternieuws aanhollen.
Dit

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:54

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik heb een update geplaatst @mpkossen, dank voor de melding!

Wat betreft het wel of niet plaatsen: zoals ik in een ander topic al schreef maken we elke keer een afweging wat de impact hiervan is. Iedere willekeurige tweet van Musk met een toekomstidee beschrijven we (meestal) niet, maar op het moment dat er een nieuw product wordt uitgerold doen we dat wel want dan is het concreet. Dat was het nu - dat Musk voor een trainwreck zorgt op z'n nieuwe platform doet daar niet aan af.

Als dat lang zo doorgaat, verandert dat misschien weer wel. Maar dat moeten we uiteraard gewoon in de gaten blijven houden en we passen onze redactionele keuzes er op aan als dat nodig is.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik snap dat er een afweging gemaakt wordt, maar ik snap niet zo goed dat die afweging telkens in het voordeel van publiceren uitvalt.

De nieuwswaarde is van het gros aan de stroom van Twitter-nieuws echt maar heel beperkt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De afweging van niet-publiceren is waarschijnlijk ook een stuk minder zichtbaar.

Ik erger me er helemaal niet aan. Het is daar een roerige tijd, dus logisch dat er veel nieuwe publicaties volgen. Ik vind het juist wel prettig dat ik met een keer scrollen door het nieuwsoverzicht vast wat dingen meekrijg (zelfs al gebruik ik Twitter niet).

Uiteindelijk is het ook nooit snel goed. De ene keer komt er een bericht voorbij dat zaken niet snel/vaak genoeg in het nieuwsoverzicht voorbij komen, dat items eigenlijk niet op T.net horen, of een andere keer blijkbaar teveel nieuwsitems over een onderwerp. Zo veel mensen, zo veel wensen...
Pagina: 1