Ik heb een Remeha Avanta cv-ketel en onlangs merkte ik dat er een geluid uit kwam. Het is geen hard geluid, maar eerder een zoem dat ook door de muren wordt uitgezonden, maar lawaaierig genoeg om het in mijn slaapkamer te horen als de slaap niet zo diep is. Ik heb het gecontroleerd en het lijkt van de Danfos-circulatiepomp te komen, omdat deze er ook is als er geen vuur brandt (in eerste instantie dacht ik dat het uit de ventilator kwam). Ik weet niet zeker hoe de trilling wordt overgedragen, maar ik ben geneigd te geloven dat het door de leidingen komt en niet uit de kooi (die natuurlijk aan de muur is bevestigd). Als ik enkele leidingen aanraak die uit de ketel komen, voel ik de trilling, als ik de wanden van de ketelkast aanraak, voel ik het niet.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Kan ik iets doen aan de pomp of moet ik me richten op het 'geluiddicht' maken van de pijpen zodat het geluid niet meer door de pijpen wordt overgebracht?
Dank je!
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Kan ik iets doen aan de pomp of moet ik me richten op het 'geluiddicht' maken van de pijpen zodat het geluid niet meer door de pijpen wordt overgebracht?
Dank je!