Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Awesomo3000
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-10 14:31
Hallo Allemaal,

We zijn op zoek naar wat feedback op een offerte die we hebben gekregen. Volgens deze aanbieder is voor ons de enige (optimale) mogelijkheid om 6 micro inverters te gebruiken (op 6 panelen). Maar ik heb op verschillende topics/sites wat gemixte meningen gevonden over meerdere micro inverters dus vroeg me af wat jullie op dit forum hiervan vinden. Lijkt dit de meest geschikte setup voor ons dakje? en wat zijn nog goeie vragen/opmerkingen om te stellen? We hebben 14 dagen bedenktijd op deze offerte (voor deze prijs) en heel veel leveranciers in de buurt geven vanwege drukte geen offertes ed meer uit.
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDbFJXs-Izo52d3i2hwiCzIvgkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FZcjlflsGa99uN2mW6pPFlJU.png?f=fotoalbum_large
Beschikbare (dak)ruimte
7m bij 1,80m

Genoeg voor 6 zonnepanelen (met nog wat ruimte voor, in de toekomst, een waterpomp)
Schaduw
Geen schaduw, plat dak.
Jaarverbruik
1982 kWh
Huidige elektriciteitsaansluiting
Geen idee..
Budget en doel
Geen budget, we willen graag zo duurzaam mogelijk worden.
Wie gaat het project uitvoeren
We laten alles uitvoeren
Bijhouden van data
Geen voorkeur.
Reeds verkregen offertes
We hebben een offerte van:

6x JA Solar 405 WP Silver Frame
6x Enphase IQ 7+ Microinverter
1x Q-Relay (1 fase)
1x Enphase Envoy-S Standaard
1 Volledige montage en installatie
6x Solarstell Connect Oost-West

5.869,- excl. btw

Verwachte opbrengst: 2038 kWh, Terugverdientijd 5-6 jaar.
Regio
Groningen

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
€2,42 per Wp, wat een prijs. Dat het richting de €2,- gaat voor slechts 6 panelen kan ik begrijpen, maar €2,42. Zoek nog lekker even verder. De opbrengst is de komende maanden toch nog r*k.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als deze panelen in “dakjes” (oost-west) worden gelegd, dan klopt het wel datje micro inversters moet hebben, want dan heb je twee strings van 3 panelen en dat gaat niet met een “stringomvormer”

Maar ik zou in deze setup alles op een grote schans van 2x3 panelen (zelfde bovenaanzicht) leggen die dan op het ZZO gemikt is. OW is alleen nuttig als je je dak er extra vol mee kan leggen en dat doe je hier niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33
Zie ik meer daken op het perceel?

Met 6 doe je jezelf tekort en maak je de klus onaantrekkelijk voor installateurs, dus duur.

Maar deze offerte is wel heel erg “taking the piss”

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Awesomo3000
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-10 14:31
Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik nog even verder ga kijken naar meer offertes. Het viel me ook tegen hoe weinig panelen er op het dak gingen passen, dus de opbrengst is net genoeg om ons huidige jaarverbruik te coveren. Wat een transitie naar warmtepomp later natuurlijk niet echt gaat ondersteunen. Maar voor nu ga ik nog even wat meer offertes op vragen om te kijken of de prijs nog wat omlaag kan. Bedankt!