Ik wacht momenteel op een bestelling van een aantal panelen met DS3-L omvormers en ik heb daar ook een ECU-R bij besteld voor monitoring. En die ECU-R roept nogal wat vragen op.
Wie kan mijn vragen beantwoorden, aangeven of ik het goed begrijp of wat meer duidelijkheid geven :
- Als eindgebruiker kun je een account aanmaken of het systeem lokaal benaderen.
Je kan dan alleen wat beperkte gegevens uitlezen. Geen logging of historische gegevens. Klopt dat ?
- Of kun je via de AP systems EMA app als doe-het-zelver deze gegevens bekijken
- Opstelling van panelen, parameters enz zijn niet zichtbaar en te wijzigen zonder instalateurs account. (?)
- Daar waar je voorheen gemakkelijk jezelf kon voordoen als installateur is de controle nu scherper bij AP.
Zonder KVK of belasting nummer hoef ik het dus niet eens te proberen.
- De ECU-R zorgt voor software updates van de DS3-L
- Je kan er omvormers mee resetten na een DC fout. (met een installateurs account?)
- Je kan AP systems zelf benaderen voor resets of om een opstelling te wijzigen
,
Ik heb de verkoper van het spul later nog gevraagd of zij een installateurs account kunnen regelen.
Maar helaas zo ver gaat de service niet.
Kortom : er is heel erg veel onduidelijk wat ik nu precies aan dat ding heb.
Wie kan een beetje duidelijkheid verschaffen ?
Wie kan mijn vragen beantwoorden, aangeven of ik het goed begrijp of wat meer duidelijkheid geven :
- Als eindgebruiker kun je een account aanmaken of het systeem lokaal benaderen.
Je kan dan alleen wat beperkte gegevens uitlezen. Geen logging of historische gegevens. Klopt dat ?
- Of kun je via de AP systems EMA app als doe-het-zelver deze gegevens bekijken
- Opstelling van panelen, parameters enz zijn niet zichtbaar en te wijzigen zonder instalateurs account. (?)
- Daar waar je voorheen gemakkelijk jezelf kon voordoen als installateur is de controle nu scherper bij AP.
Zonder KVK of belasting nummer hoef ik het dus niet eens te proberen.
- De ECU-R zorgt voor software updates van de DS3-L
- Je kan er omvormers mee resetten na een DC fout. (met een installateurs account?)
- Je kan AP systems zelf benaderen voor resets of om een opstelling te wijzigen
,
Ik heb de verkoper van het spul later nog gevraagd of zij een installateurs account kunnen regelen.
Maar helaas zo ver gaat de service niet.
Kortom : er is heel erg veel onduidelijk wat ik nu precies aan dat ding heb.
Wie kan een beetje duidelijkheid verschaffen ?