Hue reageert soms wel en soms niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-05 21:57
Mijn vraag
Ik heb mijn huis al jaren lang vol hangen met Hue producten echter heb ik sinds een paar weken regelmatig dat ze niet reageren. Middels de app reageren alle lampen wel maar op de sensor en/of de dimmers werken ze soms wel en soms niet. Op het moment als ze niet werken dan verschijnt er een kort rood lampje op de dimmer of de sensor. Wie o wie kan mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hue app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de batterijen van sommige onderdelen al vervangen maar dat helpt niet. Na zoeken op Google zag ik staan dat je een ander Zigbee kanaal kon instellen. Ook dit heb ik nu gedaan maar ook dat helpt niet. Heb de bridge al van het stroom afgehaald en de modem tevens van de stroom gehaald maar ook dat helpt allemaal niets. Ik heb eigenlijk geen zin om de bridge te resetten omdat ik dan alles weer opnieuw moet instellen en ook niet weet of het probleem dan is opgelost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:15
Heb je niet-Hue onderdelen in je mesh-netwerk zitten? Het kan zijn dat er een tussenstap in je mesh is die niet goed met de rest communiceert.
Een hoop andere suggesties staan hier op een rijtje: https://www.smarthomepoin...r-switch-red-error-light/

[ Voor 29% gewijzigd door Archer_VC10 op 09-11-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinzie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 11:28
Heeft je Hue Bridge de meest recente firmware? Hebben je lampen/accessoires de meest recente firmware? Aangezien je aangeeft dat je dit systeem al een aantal jaar in gebruik hebt en ook dat je de batterijen al hebt vervangen en ook nog eens van Zigbee kanaal bent veranderd denk ik dat het ligt in wellicht een verouderde firmware.

[ Voor 9% gewijzigd door Prinzie op 09-11-2022 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 06:56
Heb je misschien meer dan 50 lampen en/of 12 accessories? Dan wordt een 2de hub aangeraden.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:37
Hoe vaak gebeurt het?
Ik heb het zelf incidenteel.
Eens per 20 keer drukken, ofzo.
Ik zit op 29 lampen, 6 accesoires en een aantal daarvan niet van Hue zelf.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
Thanks voor alle suggesties. Heb het nagekeken maar alle lampen en accessoires hebben de laatste update gehad zag ik. Verder heb ik enkel Hue apparaten in mijn netwerk zitten dus daar kan het probleem ook niet aan liggen. In totaal heb ik ca. 20 lampen en/of accessoires in het netwerk hangen dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn lijkt me. Heb tevens de site https://www.smarthomepoin...r-switch-red-error-light/ bekeken maar ook dat heeft het probleem niet opgelost.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 20:15
Ik herken je probleem. Ik heb ook een aantal Hue Switches die ook regelmatig een rood lampje geven. 20x op een knop klikken en hij pakt het opeens. Het valt me wel op dat de schakelaars bij mij dicht tegen een muur aan liggen. Als ik ze van de muur haal dan werken ze opeens weer. Dus het lijkt toch, bij mij, dat ze problemen hebben met het zenden.

Heb dus niet echt een oplossing, maar herken het probleem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
Check je batterijen eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:15
Hij gaf aan dat hij deze al vervangen heeft. Er was bij AirTags iets met sommige CR2032 batterijen die heel snel weer leeg zijn. Misschien een ander merk proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
Hij geeft aan: batterijen van sommige onderdelen vervangen.

Haal alle batterijen er eens uit en test dan (wel 1 wandzender actief houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
Ik weet niet of je al een oplossing hebt maar ik heb nu na 2 jaar zonder problemen exact dezelfde problemen. Lamp verwijderd voor een tes tomaat kan deze zelfs niet meer toevoegen. Ook ik heb geen zin de boel helemaal opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleesworst
Inmiddels van diverse switches de batterijen vervangen, ook al waren ze nog goed. En sinds die tijd geen probleem meer gehad. Dus wellicht dat de batterijen toch wat zwakker waren en dat dat het probleem was. Ik hoop in ieder geval dat het probleem hiermee verholpen is.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:22

Eagle Creek

Breathing security

grote_oever schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:29:
Ik herken je probleem. Ik heb ook een aantal Hue Switches die ook regelmatig een rood lampje geven. 20x op een knop klikken en hij pakt het opeens. Het valt me wel op dat de schakelaars bij mij dicht tegen een muur aan liggen. Als ik ze van de muur haal dan werken ze opeens weer. Dus het lijkt toch, bij mij, dat ze problemen hebben met het zenden.

Heb dus niet echt een oplossing, maar herken het probleem wel.
Idem hier! Het herstarten van mijn netwerkcomponenten - zoals modem/router - en hub verhelpt dit probleem direct en zeer merkbaar. Hierna reageert alles weer als vanouds en zeer snel.

Het voelt met mijn techneuten-gut als een soort vollopende cache ergens..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1