Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:46
Afgelopen week de zonnepanelen op mijn schuurtje geplaatst, draai je de knop om, gaat het schermpje van de omvormer niet aan. Betreft een Growatt MIN 3000TL-XE.

Bij het inschakelen gaat het blaadje kort rood branden en daarna weer uit. Na een enkele minuut begint de omvormer te klikken en gaat het blaadje groen branden. Zie ook foto. Echter het kleine schermpje blijft uit. Hier zou je toch de landcode etc. in moeten kunnen vullen? Op het knopje klikken brengt ook niets.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Plus en min zijn gecontroleerd, en gezien het klikken lijkt mij dit ook niet het probleem. Ik ben zelf bang dat de omvormer kapot is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY5cThx2iAqze1y4cEermmTiPhI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7l5bV0rng2YoqFH1ySokojY.jpg?f=user_large

(ja 2 kabels hangen los. De andere string zit aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Haal je de opstartspanning van de omvormer met de aangesloten panelen? Of heb je geen mogelijkheid dat te meten? (De omvormer klik suggereert mogelijk dat je het wel haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je geprobeerd te tikken op dat lichte grijze knopje onder het schermpje? Misschien springt hij dan aan?

Ik heb een MIN 3000TL-XH en die gaat volgens mij wel gewoon gelijk aan ja, ook op alleen netspanning.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Stokertje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:03:
Haal je de opstartspanning van de omvormer met de aangesloten panelen? Of heb je geen mogelijkheid dat te meten? (De omvormer klik suggereert mogelijk dat je het wel haalt)
Ja zojuist gemeten, tussen 130 en 180v per string. Minimaal is 80.
_eLMo_ schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:06:
Heb je geprobeerd te tikken op dat lichte grijze knopje onder het schermpje? Misschien springt hij dan aan?

Ik heb een MIN 3000TL-XH en die gaat volgens mij wel gewoon gelijk aan ja, ook op alleen netspanning.
Ja heb ik geprobeerd. Doet niks.

Mijn vorige omvormer ging volgens mij ook gewoon aan zonder te op die knop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kan nog een keer proberen hem compleet van alle spanning af te halen, en dan er weer op. Als hij dan nog niks doet word het terugsturen denk ik ja.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Ook al geprobeerd, meerdere malen zelfs.

• emot
Contact gehad met Growatt. Volgens hun waarschijnlijk het display kapot en zou de omvormer gewoon werken omdat het bladblaadje groen brand.

Is er een manier om dit (zonder wifi logging) te controleren?

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 15:20
emot schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:34:
Contact gehad met Growatt. Volgens hun waarschijnlijk het display kapot en zou de omvormer gewoon werken omdat het bladblaadje groen brand.

Is er een manier om dit (zonder wifi logging) te controleren?
Met je (slimme) meter in de meterkast van de netbeheerder moet je kunnen zien of je terugleverd. Zet even alle grote verbruikers uit en check of de meter terugloopt of dat er teruggeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthius
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-06 19:21
Ooit nog kunnen oplossen dat het display het weer doet? Na 14 maanden zie ik hier ook ineens dat mijn display niet meer werkt. (omvormer zelf werkt prima) Hebben ze de omvormer vervangen of gerepareerd?

Hij doe het weer. Blijkbaar een glitch

[ Voor 9% gewijzigd door stealthius op 17-01-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
Ja, aanvraag gedaan bij Growatt en kreeg een nieuw schermpje opgestuurd. Het vervangen daarvan was 5 minuten werk.
Pagina: 1