Vraag
Beste antwoord (via Willard op 09-11-2022 14:13)
Bijvoorbeeld Wago 221 klemmen: YouTube: Lasklemmen - Hoe gebruik je een lasklem? WAGO 221
[ Voor 62% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-11-2022 13:49 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Alle reacties
Bijvoorbeeld Wago 221 klemmen: YouTube: Lasklemmen - Hoe gebruik je een lasklem? WAGO 221
[ Voor 62% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-11-2022 13:49 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Kan ik de draden er dan gewoon insteken of moet ik specifiek ergens opletten?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
FYI: Kroonsteentjes liever nooit gebruiken, en als je ze gebruikt, alleen voor draad met massieve kern (solid-core, dus geen soepele draad met allemaal van die losse draadjes) en nooit onder belasting (lampje dat eraan hangt) of omstandigheden die bloot staan aan trillingen / de elementen.
Voor soepele draad kun je ook lasklemmen gebruiken, speciale die ervoor geschikt zijn, zoals de WAGO 221 serie.
[ Voor 96% gewijzigd door _eLMo_ op 09-11-2022 14:16 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb het idee dat de draden wat kort zijn aangestript, of lijkt dat maar zo? Doorgaans staat de te strippen lengte (e.g. 11 mm) op het lasklemmetje.
en ik zou de uiteindes waar de schroef van het kroonsteentje een afdruk hebben gemaakt even wegknippen.
Ja, wel op die manier,
maar NEE, zoals je het nu hebt zitten is het (nog) NIET goed..
De draden zitten niet ver genoeg in de lasklem c.q. je draden zijn niet ver genoeg gestript.
Het blanke koper moet tot (ongeveer) tegen het einde van de transparante plastic afdekkap komen, pas dan zit de draad goed. Je moet de koperdraad dus duidelijk uit de metalen lasklemdelen zien uitsteken, dat is nu bij jou niet.
Nu heb je het risico dat ie slecht contact maakt (zeker als je de boel nog in de muurdoos gaat frotten), en dat de boel kan gaan oververhitten als je op het stopcontact een zwaardere verbruiker aansluit..
En, zoals eerder al genoemd, eerst even het stukje koperdraad afknippen waar de schroefjes van de kroonsteentjes hebben gezeten (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Ook natuurlijk niet dermate ver strippen dat er blank koper buiten de lasklem uit blijft steken, maar daarvoor staat er ook vrijwel altijd de te strippen lengte op de klem vermeld
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Of voor de recht(v)aardige techneut adereindhulzen. En NIET solderen heb ik vroeger geleerd. Maar ja, heb je wel zo'n tang nodig. Zelfs het talg(huidvet) op je vingers kan bij het twisten al voor degradatie zorgen, ja ja._eLMo_ schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:08:
Yep, ziet er goed uit
FYI: Kroonsteentjes liever nooit gebruiken, en als je ze gebruikt, alleen voor draad met massieve kern (solid-core, dus geen soepele draad met allemaal van die losse draadjes) en nooit onder belasting (lampje dat eraan hangt) of omstandigheden die bloot staan aan trillingen / de elementen.
Voor soepele draad kun je ook lasklemmen gebruiken, speciale die ervoor geschikt zijn, zoals de WAGO 221 serie.
[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 11-11-2022 10:42 . Reden: typo ]
De mens leert. De mensheid niet.
:strip_exif()/f/image/1THooTrmoYjEApARIGv4XOAD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ECdPYo3sUsOLwNJf6eIgyaIx.jpg?f=fotoalbum_large)