Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Doorschakelen van stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Willard
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een Hue lamp die ik onder continue spanning wil houden. Daarom bruin met zwart draad doorverbonden. Dit werkt prima!
Echter heb ik nog een bruin draad van het stopcontact. Op dit moment krijgt het stopcontact dus geen stroom. Hoe sluit ik dit goed aan? Moet dit doorverbinden maar hoe..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz3iiRBLolMVcGmJRciLz6ZHAG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1THooTrmoYjEApARIGv4XOAD.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Willard op 09-11-2022 14:13)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Door geen kroonsteentjes te gebruiken maar goede lasklemmen.

Bijvoorbeeld Wago 221 klemmen: YouTube: Lasklemmen - Hoe gebruik je een lasklem? WAGO 221

[ Voor 62% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-11-2022 13:49 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Door geen kroonsteentjes te gebruiken maar goede lasklemmen.

Bijvoorbeeld Wago 221 klemmen: YouTube: Lasklemmen - Hoe gebruik je een lasklem? WAGO 221

[ Voor 62% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-11-2022 13:49 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Willard
Die heb ik ook liggen.
Kan ik de draden er dan gewoon insteken of moet ik specifiek ergens opletten?

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:38
Soms heb je simpele insteekklemmen, maar die WAGO's uit het filmpje van @DrivinUCrazy kun je open en dicht doen en dus hergebruiken. In dit geval dus alle drie de draden in 1 klem (niet meer dan 1 per opening ;) ) en klaar is @Willard

Verwijderd

Spanning er af, alle 3 in 1 lasklem en spaning er weer op! ;)

• Willard
Dus op deze manier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9rJUqCFYowxxQ9lG4XCn-xnOSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECdPYo3sUsOLwNJf6eIgyaIx.jpg?f=fotoalbum_large

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Yep, ziet er goed uit d:)b

FYI: Kroonsteentjes liever nooit gebruiken, en als je ze gebruikt, alleen voor draad met massieve kern (solid-core, dus geen soepele draad met allemaal van die losse draadjes) en nooit onder belasting (lampje dat eraan hangt) of omstandigheden die bloot staan aan trillingen / de elementen.

Voor soepele draad kun je ook lasklemmen gebruiken, speciale die ervoor geschikt zijn, zoals de WAGO 221 serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsEzt_MwTK1ZvlrBZKzJaBQa1_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qfu6dHX3T0epbpeYzlLLjDgA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 96% gewijzigd door _eLMo_ op 09-11-2022 14:16 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Willard
Geweldig mannen! Alles werkt naar behoren :)

Verwijderd

Willard schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:13:
Geweldig mannen! Alles werkt naar behoren :)
Zoals pubers nu zouden roepen:
Wil je nu een sticker? :+

Mooi dat het werkt 😉

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 13:42
Ik heb het idee dat de draden wat kort zijn aangestript, of lijkt dat maar zo? Doorgaans staat de te strippen lengte (e.g. 11 mm) op het lasklemmetje.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 08:14

snoei

kabels... :D

koper tot aan het einde tegen het "doorzichtige" kapje.

en ik zou de uiteindes waar de schroef van het kroonsteentje een afdruk hebben gemaakt even wegknippen.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:29
Ja, wel op die manier,
maar NEE, zoals je het nu hebt zitten is het (nog) NIET goed..

De draden zitten niet ver genoeg in de lasklem c.q. je draden zijn niet ver genoeg gestript.

Het blanke koper moet tot (ongeveer) tegen het einde van de transparante plastic afdekkap komen, pas dan zit de draad goed. Je moet de koperdraad dus duidelijk uit de metalen lasklemdelen zien uitsteken, dat is nu bij jou niet.
Nu heb je het risico dat ie slecht contact maakt (zeker als je de boel nog in de muurdoos gaat frotten), en dat de boel kan gaan oververhitten als je op het stopcontact een zwaardere verbruiker aansluit..

En, zoals eerder al genoemd, eerst even het stukje koperdraad afknippen waar de schroefjes van de kroonsteentjes hebben gezeten (mocht je dat nog niet gedaan hebben).

Ook natuurlijk niet dermate ver strippen dat er blank koper buiten de lasklem uit blijft steken, maar daarvoor staat er ook vrijwel altijd de te strippen lengte op de klem vermeld

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

_eLMo_ schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:08:
Yep, ziet er goed uit d:)b

FYI: Kroonsteentjes liever nooit gebruiken, en als je ze gebruikt, alleen voor draad met massieve kern (solid-core, dus geen soepele draad met allemaal van die losse draadjes) en nooit onder belasting (lampje dat eraan hangt) of omstandigheden die bloot staan aan trillingen / de elementen.

Voor soepele draad kun je ook lasklemmen gebruiken, speciale die ervoor geschikt zijn, zoals de WAGO 221 serie.

[Afbeelding]
Of voor de recht(v)aardige techneut adereindhulzen. En NIET solderen heb ik vroeger geleerd. Maar ja, heb je wel zo'n tang nodig. Zelfs het talg(huidvet) op je vingers kan bij het twisten al voor degradatie zorgen, ja ja.

[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 11-11-2022 10:42 . Reden: typo ]

De mens leert. De mensheid niet.

• Willard
Inmiddels alles vervangen met WAGO 221 lasklemmen. De draden gestript op 11mm met een STANLEY FatMax automatische Striptang.
Pagina: 1