Vraag

• bazzer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-02 22:32
Ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe huis. Zojuist een nieuwe televisie gekocht (Sony Bravia XR-77A84K), daarbij ben ik opzoek naar een soundbar/surround setje.

Ik zoek een?
Het liefst zoek ik een soundbar (zonder subwoofer) met eventueel 2 achter speakers, het liefst draadloos.

Wat is je budget?
Het bedrag wat ik er aan uit wil geven is ongeveer €1250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil hem vooral gebruiken voor films maar ook om muziek mee af te spelen. Het liefst zou ik een dolby atmos ervaring willen creëren in mijn huis. Het is een L vormig huis waarbij woonkamer en keuken samen zitten. Totale lengte: 9,6m, de breedte bij de woonkamer is 5,5m en de breedte bij de keuken is 3m. Ik zou de achter speakers dan in het woonkamergedeelte willen zetten. draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de Sony HT-A7000 + Sony SA-RS5 gezien, echter vallen de reviews van de HT-A7000 tegen..
Nu heb ik de Sony HT-A5000 + Sony SA-RS5 ook gezien, de soundbar is iets goedkoper dan de 7000 maar is nog niet zo lang op de markt.
Daarnaast heb ik de Sonos Arc + 2 Sonos One SL gezien, de extra speakers hebben alleen direct voeding nodig wat bij de SA-RS5 niet het geval is. Wat bij de Sonos weer aantrekkelijk is dat de rear speakers ook apart gebruikt kunnen worden bij een tuinfeest oid.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke set geeft de beste dolby atmos ervaring en welke set is het beste voor muziek. Of raden jullie mij heel wat anders aan gezien mijn verhaal?

Alvast dank!

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:44
@bazzer Het korte antwoord: met géén enkele soundbar ga je een Dolby Atmos ervaring creëren; ook niet met de duurdere.

Voor een goede surroundervaring - dus ook Atmos - geldt dat je speakers nodig hebt op de juiste locaties. Je kunt het gevoel een heel klein beetje nadoen met een soundbar of met weerkaatsende speakers, maar het blijft precies dat: een nogal halve poging.

Begrijp me goed: er is niks mis met soundbars als je het geluid van je tv wilt verbeteren. Daar zijn ze in hun formfactor goed in. Maar Voor surround is het ongeschikt. Ook dat je een subwoofer niet wilt, zal niet meehelpen in je surroundervaring. De kleine speakertjes uit een soundbar zijn namelijk ook niet zo geschikt om lage tonen weer te geven. Daarnaast is draadloos een beetje een dubbele term, want 99% vd draadloze" speakers heeft namelijk nog altijd een stroomkabel nodig. Bij echt draadloos zal je telkens de batterijen/accu moeten opladen.

Als je een budget van € 1250 hebt, doe je er het beste aan om 5 losse speakers + een subwoofer aan te schaffen in combinatie met een receiver.. Dat hoeven niet perse meteen enorme zuilen te zijn. Aangezien je aangeeft geen subwoofer te willen en voor draadloze achterspeakers te gaan, verwacht ik dat je liever zo min mogelijk speakers ziet. Er zijn ook goede speakers te koop die niet meteen anderhalve meter hoog zijn.

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:00
Ik heb hier de Samsung Q990B staan na verbouwing, en kom van een knappe 5.1 setup af met o.am denon versterker, vloerstaanders etc. Tot dusver ontzettend goede ervaring, wel maakt ook met die Atmos emulatie (elke rear heeft 3 speakers erin bijv) het enorm uit hoe je kamer ingedeeld is, gezien het atmos deel leunt op evenredige weerkaatsing van geluid op de muren en plafonds.

Voor de prijs de moeite waard in ieder geval, ik was na cashback 799,- kwijt een maand geleden.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
De JBL Bar 1000 is mogelijk wel interessant als soundbar + wireless rear echt harde eisen zijn.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:26
Als je echt Atmos wil ervaren moet je een soundbar vergeten.
Is allemaal gimmick een Atmos soundbar.
Houtje touwtje oplossing.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Jorgen
Een soundbar kan heus een leuke ervaring geven, maar de eisen "echte surround/atmos + soundbar" gaan gewoon niet goed samen. Dat is gewoon goed om realistisch in te blijven. Dat betekent helemaal niet dat een setup perse duizenden euro's moet kosten, alleen dat je verwachtingen moet bijstellen.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:15
Mijn persoonlijke ervaring met een soundbar (LG SK10Y soundbar met SPK8 rears) is dat het voor films en series met surround sound wel een overtuigende surround ervaring gaf. (soundbar voor de TV op ongeveer 5 meter afstand van mijn zitplek midden op een bank van 3,5 meter breed, met aan weerskanten van de bank vlakbij de achterwand de rear speakers schuin naar binnen gericht). Qua rears heb je sowieso geen (ruimtelijk) verschil met een dedicated setup omdat ze vrij te plaatsen zijn, en in de movie setting gaf de bar zelf, die net zo breed was als een 65" tv, ook een brede soundstage waarbij effecten vaak van meters naast het beeld leken te komen. Het center kanaal werd in die setting wel wat onduidelijker, maar aangezien je elk kanaal los kon aansturen was het volume ervan verhogen een prima oplossing.

Atmos met upfiring speakers is idd een uitdaging (ook voor andere staande atmos speakers) en het zal zeker van de hoogte en materiaal van je plafonds en afstand t.o.v. de soundbar afhangen in hoeverre je echt hoogte-effecten meekrijgt. Vaak zijn de hoogtekanalen ook subtiel gemixt en blijft er na weerkaatsing helemaal weinig van over, maar bij sommige mixes, waar bombast key is (bv 6 underground, kwaliteit van die film even daargelaten) is het wel duidelijker merkbaar. In mijn ervaring waren Atmos films net even wat immersiever dan 5.1 mixes, wellicht dat dat met upfiring rears nog beter wordt).

Mijn huidige setup is duidelijk beter, maar ook een stuk duurder (Powernode N330 met Wharfedale Linton fronts, Kef kube 10b sub (die ik nooit meer aan heb sinds ik mijn Focal Aria 906 heb vervangen door de Lintons) en Bluesound rears), maar de grootste winst zit hem in veel betere weergave van muziek, en duidelijk betere overall geluidskwaliteit (neutralere respons en voller geluid, ook van de rears), maar puur beschouwd op immersiviteit deed de soundbar setup het echt niet ontzettend veel slechter (voor stereo muziekweergave was het wel dramatisch).

Ik zou het in elk geval op prijs stellen als de adviezen wat constructiever gebracht worden, en niet op een "welke soundbar" topic zonder meer reageren met "geen soundbar". Dat is m.i. van het zelfde niveau als op facebook onder een "wat is de beste EV" artikel reageren met referenties aan de kermis of hoe zuinig jouw diesel is. Iedereen recht op zijn/haar/hun mening maar niet relevant.

• Jorgen
ErikIrie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:06:
Mijn persoonlijke ervaring met een soundbar (LG SK10Y soundbar met SPK8 rears) is dat het voor films en series met surround sound wel een overtuigende surround ervaring gaf. (soundbar voor de TV op ongeveer 5 meter afstand van mijn zitplek midden op een bank van 3,5 meter breed, met aan weerskanten van de bank vlakbij de achterwand de rear speakers schuin naar binnen gericht). Qua rears heb je sowieso geen (ruimtelijk) verschil met een dedicated setup omdat ze vrij te plaatsen zijn, en in de movie setting gaf de bar zelf, die net zo breed was als een 65" tv, ook een brede soundstage waarbij effecten vaak van meters naast het beeld leken te komen. Het center kanaal werd in die setting wel wat onduidelijker, maar aangezien je elk kanaal los kon aansturen was het volume ervan verhogen een prima oplossing.

Atmos met upfiring speakers is idd een uitdaging (ook voor andere staande atmos speakers) en het zal zeker van de hoogte en materiaal van je plafonds en afstand t.o.v. de soundbar afhangen in hoeverre je echt hoogte-effecten meekrijgt. Vaak zijn de hoogtekanalen ook subtiel gemixt en blijft er na weerkaatsing helemaal weinig van over, maar bij sommige mixes, waar bombast key is (bv 6 underground, kwaliteit van die film even daargelaten) is het wel duidelijker merkbaar. In mijn ervaring waren Atmos films net even wat immersiever dan 5.1 mixes, wellicht dat dat met upfiring rears nog beter wordt).

Mijn huidige setup is duidelijk beter, maar ook een stuk duurder (Powernode N330 met Wharfedale Linton fronts, Kef kube 10b sub (die ik nooit meer aan heb sinds ik mijn Focal Aria 906 heb vervangen door de Lintons) en Bluesound rears), maar de grootste winst zit hem in veel betere weergave van muziek, en duidelijk betere overall geluidskwaliteit (neutralere respons en voller geluid, ook van de rears), maar puur beschouwd op immersiviteit deed de soundbar setup het echt niet ontzettend veel slechter (voor stereo muziekweergave was het wel dramatisch).

Ik zou het in elk geval op prijs stellen als de adviezen wat constructiever gebracht worden, en niet op een "welke soundbar" topic zonder meer reageren met "geen soundbar". Dat is m.i. van het zelfde niveau als op facebook onder een "wat is de beste EV" artikel reageren met referenties aan de kermis of hoe zuinig jouw diesel is. Iedereen recht op zijn/haar/hun mening maar niet relevant.
Er is zoals eerder gezegd ook niks mis met een soundbar als je het geluid van je tv wilt verbeteren. Maar zoals je zelf ook zegt is het voor muziek behelpen; verlies je door de compacte vormfactor al een deel van de verschillen tussen links, center en rechts en is surround/atmos een uitdaging. Dat betekent niet dat iemand daar niet van zou kunnen genieten en dat het een leuk geluid geven kan, maar als de vraag is om de befaamde combinatie tussen de kleine formfactor (soundbar) en de grote beleving (surround/atmos) te willen hebben, dan vind ik ook dat je er een realistisch beeld van moet schetsen. Iemand anders zal weer heel tevreden zijn met de weergave van muziek, die jij als dramatisch ervaren hebt.

Ik ben destijds bij de presentatie van de 7-serie OLED-televisies op Tweakers HQ in Amsterdam geweest. De daar getoonde W7 had een soundbar erbij. Esthetisch vond ik de combi geweldig en eerlijk is eerlijk, het geluid was indrukwekkend op dat moment. Maar, als je daarna een set met speakers op de daadwerkelijke posities hoort, valt een soundbar ook gewoon door de mand. Het verschil is enorm. Het is dan ook niet voor niets dat veel soundbars toch met achterspeakers gecombineerd worden. Dat gaat al een deel van het verschil tegen. Dat is geen FB-gedoe om het naar beneden te praten; dat is ook geen audiofiele verkooppraat om iets duurs op te hemelen wat helemaal niet nodig is, maar puur natuurkunde/biologie.

tldr; Soundbars zijn geweldig om in een een kleinere vormfactor en een leuk strak uiterlijk, het geluid van je tv te verbeteren. Op alle vlakken ga je er dan enorm op vooruit, ten opzichte van een gewone tv. Maar stel de ervaring alsjeblieft niet gelijk aan surround of zelfs atmos met 5+ speakers op de juiste plek, want dat is gewoon niet waar en schept de verkeerde verwachtingen.

Ik wil er in elk geval geen welles-nietes topic van maken, want daar heeft @bazzer niks aan. Als hij graag een soundbar wil dan is het enige doel van mijn hulp om de goefde kanten en beperkingen aan te stippen op basis van de geuite wensen.

• kevinmastah2005
Topicstarter @bazzer
Benadrukt vooral dat hij Atmos wil.
Als de speakers niet hoog aan de muur of plafond hangen kan het geluid daar ook bijna niet vandaan komen.
Atmos uit een soundbar is gewoon een gimmick ook omdat er in de soundbar vaak kleine drivers worden gebruikt.
Een sounbar zal een hele verbetering zijn tegenover geluid uit je tv maar nogmaals Atmos uit een soundbar is het gewoon niet net zoals die upfiring bouncy atmos speakers.
Als je echte Atmos ervaring wil zou je echt speakers hoog aan de muur of plafond moeten hebben.

[Voor 32% gewijzigd door kevinmastah2005 op 10-11-2022 13:18]

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Skaffa Juice
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03 12:41
mand, ik denk dat dan de samsung 990b het beste aansluit.
Zodra ik hem voor de juiste prijs vind ga ik deze ook kopen.

• Jorgen
Skaffa Juice schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:16:
mand, ik denk dat dan de samsung 990b het beste aansluit.
Zodra ik hem voor de juiste prijs vind ga ik deze ook kopen.
Obv welke reden?

• kevinmastah2005

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Als je 1200 euro uit te geven hebt, waarom niet gewoon een echte home cinema of hifi setup? Soundbar is een beetje weggegooid geld, zeker als je het geld wel hebt. Zijn leuk als extra speaker voor onder de TV als je een volledige speakerset niet kwijt kunt maar nét iets meer dan TV geluid wil, maar heel veel verder dan TV geluid komen zelfs de moderne high-end soundbars nog niet.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-03 18:19
@bazzer A5000 met een SA-SW5 en SA-RS5 of is dat een beetje overkill?

(ik weet dat ze buiten nederland veeeel goedkoper zijn dan hier)

• Jorgen
@bazzer Hoe belangrijk zijn de grootte en het uiterlijk van de speakers voor jou? Als je heel graag toch een soundbar wil, kies er dan eentje die wel achterspeakers heeft en ook een subwoofer. Als toch de wens voor surround/atmos groot is, dan zou ik toch willen adviseren om het idee van en soundbar los te laten. Met jouw budget kan je dan een mooiere ervaring verwezenlijken en, mocht je dat willen, stap voor stap verder sparen van 5.1 naar 5.1.2 bijv.

• bazzer
Jorgen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:36:
@bazzer Hoe belangrijk zijn de grootte en het uiterlijk van de speakers voor jou? Als je heel graag toch een soundbar wil, kies er dan eentje die wel achterspeakers heeft en ook een subwoofer. Als toch de wens voor surround/atmos groot is, dan zou ik toch willen adviseren om het idee van en soundbar los te laten. Met jouw budget kan je dan een mooiere ervaring verwezenlijken en, mocht je dat willen, stap voor stap verder sparen van 5.1 naar 5.1.2 bijv.
Het liefst alles zo minimaal en strak mogelijk..
Soundbar + sub + rears zou wel kunnen. Achter hebben we nog wel stopcontacten.
Mijn idee was dan ook om de rears alleen neer te zetten als ik/we echt een film gaan kijken.

• kevinmastah2005
@bazzer
Dus elke keer als je film gaat kijken de 2 achter speakers plaatsen en aansluiten?
Wat een gedoe word dat elke keer.
Ben benieuwd hoe lang je dat gaat volhouden om vervolgens de speakers gewoon te laten staan.

• Jorgen
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:00:
@bazzer
Dus elke keer als je film gaat kijken de 2 achter speakers plaatsen en aansluiten?
Wat een gedoe word dat elke keer.
Ben benieuwd hoe lang je dat gaat volhouden om vervolgens de speakers gewoon te laten staan.
Ik had een buurman met een Philips soundbar en die haalde telkens de losse speakers van de soundbar naar de bank als hij een surround film wilde kijken en moest ze telkens ook weer aan de soundbar klikken om ze weer op te laden. Mij lijkt het niet ideaal.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 10:22

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Oon schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:28:
Als je 1200 euro uit te geven hebt, waarom niet gewoon een echte home cinema of hifi setup? Soundbar is een beetje weggegooid geld, zeker als je het geld wel hebt. Zijn leuk als extra speaker voor onder de TV als je een volledige speakerset niet kwijt kunt maar nét iets meer dan TV geluid wil, maar heel veel verder dan TV geluid komen zelfs de moderne high-end soundbars nog niet.
Dit is natuurlijk echt onzin. Een Q990B is echt wel meer dan "net" iets meer dan TV geluid.

We snappen het nu wel: de echte puristen willen losse speakers. Maar TS zoekt een soundbar met wireless rear speakers. Niet echt het publiek om dan vloerstaanders te gaan adviseren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jorgen
Jeroenneman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:04:
[...]

Dit is natuurlijk echt onzin. Een Q990B is echt wel meer dan "net" iets meer dan TV geluid.

We snappen het nu wel: de echte puristen willen losse speakers. Maar TS zoekt een soundbar met wireless rear speakers. Niet echt het publiek om dan vloerstaanders te gaan adviseren.
Dat is inderdaad wat de TS wil, maar dan mag je wel eerlijk zijn en de verwachtingen wat temperen.
Niettemin moeten we dus op zoek naar een soundbar die dan zoveel mogelijk waar voor het geld biedt.

• kevinmastah2005
Die €1250,- kan je maar 1x uitgeven.
Ik vind zonde geld voor een soundbar.
Zeker als je Atmos ervaring wil.
Voor die €1250,- heb je veel beter geluidskwaliteit wat een soundbar nooit kan geven.
Maar indd @bazzer wil het allemaal zo klein mogelijk dus kom je uit op een soundbar.
Succes verder met je zoektocht naar een soundbar.

• Jeroenneman

Jeroenneman

@bazzer De keuze is redelijk simpel: De Q990B is momenteel een beetje top of the game als het aankomt op Atmos soundbars. Je kunt nog kijken naar een Sony HT7000 of een Sonos Arc, maar met sub en rears gaan die boven de 1250 euro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jorgen
Om dan even de diepte in te gaan: elke audioweergever, of het nu een soundbar of receiver is, kies je uit dmv een paar stappen. Hoe, dat heb ik hier beschreven: Jorgen in "Keuze tussen receivers" In de lijst noem ik steeds "receiver" maar voor soundbars geldt hetzelfde.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
De enige soundbar waar ik echt positief over ben is de bluesound pulse.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Jorgen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:04:
Om dan even de diepte in te gaan: elke audioweergever, of het nu een soundbar of receiver is, kies je uit dmv een paar stappen. Hoe, dat heb ik hier beschreven: Jorgen in "Keuze tussen receivers" In de lijst noem ik steeds "receiver" maar voor soundbars geldt hetzelfde.
Je lijstje voor de receivers mist helaas een belangrijk punt voor de soundbar.

Dit zijn alleen afvinklijstjes voor features. Maar waar staat de geluidskwaliteit?

• Jorgen
Jeroenneman schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:30:
[...]

Je lijstje voor de receivers mist helaas een belangrijk punt voor de soundbar.

Dit zijn alleen afvinklijstjes voor features. Maar waar staat de geluidskwaliteit?
Klopt, want qua technische kant hoef je alleen naar de features te kijken. Vwb het geluid geldt hetzelfde als voor iedere speaker: zelf luisteren.

Dus eerst features selecteren en dan bij de overgebleven opties kiezen op jouw voorkeur van het geluid + portemonnee.

• bazzer
Dank voor alle reacties. Ik ben nu flink aan het twijfelen. Als het aan mij ligt wordt het een mooi surround setje maar ik ben niet alleen thuis..
Voor bij de tv meubel zou ik speakers kunnen plaatsen met geluidskabel. Achter de bank gaat dit lastig worden, is het mogelijk om een deel draadloos te doen? Ik zie dat Argon ook draadloze heeft, kan het half bedraad half draadloos?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
bazzer schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:36:
Dank voor alle reacties. Ik ben nu flink aan het twijfelen. Als het aan mij ligt wordt het een mooi surround setje maar ik ben niet alleen thuis..
Voor bij de tv meubel zou ik speakers kunnen plaatsen met geluidskabel. Achter de bank gaat dit lastig worden, is het mogelijk om een deel draadloos te doen? Ik zie dat Argon ook draadloze heeft, kan het half bedraad half draadloos?
Je kan een receiver van Yamaha nemen (>2020 meen ik) en dan hun MusicCast 20 als Wireless surround speakers gebruiken, en je front en center gewoon bedraad aansluiten.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-03 13:26
Ik heb afgelopen week toevallig deze LG gekocht. Een 9.1.5 systeem met draadloze subwoofer en rearspeakers.
Na wat onderhandelen kon ik hem voor €999 bestellen.

uitvoering: LG DS95QR

• benjans68
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:08
ik heb sinds kort de sony ht-a7000 maar ik weet niet waar die verhalen vandaan komen over de slechte recensies.
ik vind het een geweldig geluid zeker voor films.
en voor muziek is sonos wel iets beter maar niet heel veel beter.
en ik weet dit omdat ik hiervoor de sonos arc heb gehad.

en heb voor de soy gekozen omdat ik ook de sony a90j heb plus de ps5

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-03 16:20
Waar is @bazzer uiteindelijk voor gegaan? Hier heb ik nagenoeg hetzelfde probleem. Een soundbar met wireless rear speakers (of enkel een kabel voor stroom is een overweging). De JBL 1000 en de Samsung HW-Q995B is mijn oog op gevallen. De laatst genoemde kan ik helaas bijna niets over vinden, behalve dat (het broertje de HW-Q990B?? ) er bij de series van Samsung de verbinding regelmatig weg zou vallen. Maar die is esthetisch wel mooier dan de JBL (Diep zwart vind ik mijn vrouw mooier dan de grijskleur van JBL).

• bazzer
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een Sony HT-A5000 met Sony SA-RS5 rears! Komende week ga ik verhuizen en dan ga ik het ervaren hoe het is.

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-03 16:20
Ik ben uiteindelijk voor de JBL soundbar 1000 gegaan. De HW-Q990B heeft verbinding van de draadloze speakers via Bluetooth, wist een man van Samsung mij te vertellen. De JBL heeft dat via WIFI (niet je thuis netwerk, maar intern een eigen WIFI zender/ontvanger). De HW-Q995B is overigens een buitenlands model, mocht iemand zich dat afvragen.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-03 09:02
bazzer schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:29:
Ik ben uiteindelijk gegaan voor een Sony HT-A5000 met Sony SA-RS5 rears! Komende week ga ik verhuizen en dan ga ik het ervaren hoe het is.
hoe is het geluid? wat was je ervoor kwijt?

• kevinmastah2005
Hoe is de ATMOS ?

• bazzer
Tweakwondo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:16:
[...]

hoe is het geluid? wat was je ervoor kwijt?
Geluid is 100x beter dan standaard tv geluid. De rears nog niet echt getest.. nog weinig tijd voor gehad. Maar die keer dat ik de rears heb gebruikt merkte ik er weinig van. Wellicht moet ik het nog goed instellen.

HT-A5000 voor 590 gekocht
SA-RS5 voor 650 gekocht

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-03 09:02
bazzer schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:19:
[...]

Geluid is 100x beter dan standaard tv geluid. De rears nog niet echt getest.. nog weinig tijd voor gehad. Maar die keer dat ik de rears heb gebruikt merkte ik er weinig van. Wellicht moet ik het nog goed instellen.

HT-A5000 voor 590 gekocht
SA-RS5 voor 650 gekocht
wellicht moet je hem nog kalibreren/harder zetten
Ik had met m'n oude sony bar+rears dat de rears veel te zacht stonden. Waar heb je deze aangeschaft? :)

• bazzer
Tweakwondo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:27:
[...]

wellicht moet je hem nog kalibreren/harder zetten
Ik had met m'n oude sony bar+rears dat de rears veel te zacht stonden. Waar heb je deze aangeschaft? :)
Hah ja moet me er even in verdiepen!
Soundbar bij artencraft en rears bij Expert

• StanKM
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-03 11:46
Zelf heb ik afgelopen week de Samsung 990B gekocht voor 750 euro na cashback van 150 euro. Een echte aanrader moet ik zegen! Deze heb ik gekocht bij Hellotv maar volgens mij is deze cashback actie niet meer geldig helaas. :-(
De verkoper gaf aan dat Samsung bijna altijd wel acties heeft als je een klein beetje geluld hebt. Misschien geen cashback dan maar bijv. een koptelefoon of dergelijke.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid de Sony HT-A9. Geen soundbar persé, maar wel draadloos en volgens velen beter dan de gelijkwaardige soundbars van Sony, Samsung, etc. Overstijgt echter wel je budget, vooral als je er ook nog de - eigenlijk noodzakelijke - sub bij koopt.

[Voor 23% gewijzigd door MaZo op 12-01-2023 14:55]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee