Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het systeem dagelijks voor mijn werk. Ik werk veel met verschillende VMs (in VMware), deze vereisen redelijk wat werkgeheugen én opslagruimte op mijn harde schijf. Graag zou ik de optie openhouden om in de toekomst sporadisch te kunnen gamen.
Zoals je beneden kan zien is mijn huidige systeem al redelijk wat jaartjes oud en toe aan vervanging. Ik merk dat er nu af en toe systeem crashes plaatsvinden en ook dat de ruimte op de SSD bij lange na niet voldoende is. Ook kan ik geen Windows 11 op het systeem installeren en dat is iets wat ik wel graag zou willen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn verwachting is dat ik onder de €1000,- kan blijven omdat ik (waarschijnlijk) geen dure videokaart nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem:
kast + 32gb ram wil ik graag meenemen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een opzetje gemaakt, ruwweg gebaseerd op de meest recente BBGs:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel heb ik een voeding die naar mijn idee extreem overkill is. Liefst wil ik wat energiezuiniger, wel modulair want dat is handig met inbouwen. Geluidloos hoeft niet, maar liefst geen haardroger volumes.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of wat ik hier neergezet heb een beetje logisch is gezien mijn wensen of dat ik hiermee een miskoop doe.
Daarnaast hoor ik het ook graag als ik slimmere/betere keuzes kan maken!
Ik gebruik het systeem dagelijks voor mijn werk. Ik werk veel met verschillende VMs (in VMware), deze vereisen redelijk wat werkgeheugen én opslagruimte op mijn harde schijf. Graag zou ik de optie openhouden om in de toekomst sporadisch te kunnen gamen.
Zoals je beneden kan zien is mijn huidige systeem al redelijk wat jaartjes oud en toe aan vervanging. Ik merk dat er nu af en toe systeem crashes plaatsvinden en ook dat de ruimte op de SSD bij lange na niet voldoende is. Ook kan ik geen Windows 11 op het systeem installeren en dat is iets wat ik wel graag zou willen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn verwachting is dat ik onder de €1000,- kan blijven omdat ik (waarschijnlijk) geen dure videokaart nodig heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem:
kast + 32gb ram wil ik graag meenemen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H97-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10 | € 182,85 | € 182,85 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 182,85 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een opzetje gemaakt, ruwweg gebaseerd op de meest recente BBGs:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 131,40 | € 131,40 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 6600 (11310-01-20G) | € 307,- | € 307,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10 | € 182,85 | € 182,85 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 2TB | € 174,90 | € 174,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.040,10 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Momenteel heb ik een voeding die naar mijn idee extreem overkill is. Liefst wil ik wat energiezuiniger, wel modulair want dat is handig met inbouwen. Geluidloos hoeft niet, maar liefst geen haardroger volumes.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of wat ik hier neergezet heb een beetje logisch is gezien mijn wensen of dat ik hiermee een miskoop doe.
Daarnaast hoor ik het ook graag als ik slimmere/betere keuzes kan maken!