ECCp hitparades

Pagina: 1
Acties:

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Een vraagje,

Sinds gister zijn de ECCp stats geautomatiseerd.
Nu zijn er dus elke dag stats om 01:10 en om 13:10 uur.
Nu is de vraag, welke statsrun gaan we gebruiken voor de DPCH?

Aan de ene kant is het misschien leuk om 's morgens vroeg een statsupdate te hebben direct aan het begin van de dag. Dan klopt de datum boven de DPCH ook iets beter. *D
Maar ik ben niet van plan om er voor op te blijven. :z

Als je de middagstats gebruikt dan heb je gelijk de meest recentste stats, die ook nog redelijk vroeg zijn.

Dus eh :?

Wat vinden de gebruikers, en wat vind onze ECCp leider Jeroon?

Please vote in this thread :)

Verwijderd

als ik opsta en ik kan gelijk gelijk de stats zien lijkt mij beter.

Verwijderd

Ik zou het wel graag heel snel willen weten...

hopelijk komt hier nog deze week uitsluitsel over en anders dan doe jij de middag stats toch?

's morgens stats is best wel handig voor de frontpage link van de DPC. Je moet dan wel weer vroeg op staan om te posten dus middag is beter lijkt mij (zoals het nu dus is)

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
Op woensdag 29 augustus 2001 09:50 schreef KoW het volgende:
Een vraagje,

Sinds gister zijn de ECCp stats geautomatiseerd.
Nu zijn er dus elke dag stats om 01:10 en om 13:10 uur.
Nu is de vraag, welke statsrun gaan we gebruiken voor de DPCH?
de rc5/ogr/THINK statsrun wordt ook om 1 uur 's nachts nederlandse tijd gedaan, dus ik denk dat het dan wel makkelijk/overzichtelijk is om deze ook dan te doen..
Maar ik ben niet van plan om er voor op te blijven. :z
hoeft ook niet..als ie er 's ochtends als ik wakker wordt maar staat >:)
wat vind onze ECCp leider Jeroon?
zozo, leider...en waar heb ik die titel aan te danken? Aan het feit dat ik DPCH maakte? Dan ben jij bij deze ECCp lijder :+

http://www.donorofniet.nl/

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 10:04 schreef jeroon het volgende:
hoeft ook niet..als ie er 's ochtends als ik wakker wordt maar staat >:)
Ligt eraan, wanneer ben je wakker ?

Voorlopig is de stand dus:
2 1/3 's morgens
2/3 's middags

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou het liefst de vroege statsrun gebruikt zien worden.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• jeroon
  • Laatst online: 23-05 20:59
Op woensdag 29 augustus 2001 10:00 schreef FRAeK-AC het volgende:
's morgens stats is best wel handig voor de frontpage link van de DPC.
ik denk dat dit ook wel een goed punt is...dan staat er iedere dag in de RC5 DPCH van de frontpage een link naar de ECCp stats, goed voor de populariteit..
Je moet dan wel weer vroeg op staan om te posten dus middag is beter lijkt mij (zoals het nu dus is)
hoeft niet persee...gewoon rond een uur of 9 is prima hoor :)

http://www.donorofniet.nl/

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 10:29 schreef jeroon het volgende:
hoeft niet persee...gewoon rond een uur of 9 is prima hoor :)
Dat is op normale weekdagen wel te doen :)

Dus nu is het:
3 1/3 's morgens
2/3 's middags

Zal ik hem ff draaien :?

Verwijderd

's Morgens lijkt me relaxed. :)

EN dat puntje van op de frontpage is een goeie. Zeker als er straks gecombineerde stats komen. Dan kun je niet aankomen met stats van gisteren natuurlijk ;)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

NightBird

DPC-Crew Coding
Jeps, ondanks dat ik geen ECCp'er ben, vind ik de ochtendversie toch leuker dan 's middags. Daarbij kan je misschien de output van je script ergens 'openbaar' neer zetten, zodat ook anderen hem kunnen posten (like rc5/ogr, wordt ook door meerdere mensen gedaan).

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Aangezien ik het grootste gedeelte van mijn voorraad 's ochtends flush zou ik liever de middag-editie zien. Daarbij is 13.10 nog niet echt laat lijkt mij ......

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik flush meestal nadat ik de stats van KoW gezien heb.
Dus in weze zal het voor mij zo bar veel uitmaken.
Alleen als je dat nu al doet dan loopt het wel scheef (denk ik), want Chris heeft de stats bijgewerkt tot gistermorgen.

Euhm...maar dat is het de bedoeling dus dat je die van woensdagmorgen 1 uur zou pakken voor de stats van vandaag.
Hmjah lijkt me een goeie !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 10:55 schreef Wessie het volgende:
Alleen als je dat nu al doet dan loopt het wel scheef (denk ik), want Chris heeft de stats bijgewerkt tot gistermorgen.
He ja,

Had ik nog niet eens gemerkt :D

Er is iets mis gegaan met de automatische statsrun. Maar omdat ie vanaf zijn werk er niet bij kon gaat ie er straks naar kijken. Dus waarschijnlijk is de volgende statsupdate ook weer later. (Ik neem ten minste aan dat ie niet om 6 uur al achter zijn PC'tje zit :z)
For some reason unknown, the 6pm (local time) stats update seems to have failed. The update is now being done on a local machine in my office, and there have been some LAN problems in our new building, so I'm hoping that's all it is. At any rate, I configured it to be a nearly bullet-proof machine that I cannot access remotely, so I'll have to wait until tomorrow morning to see what happened. I'm pretty sure I've got all the major issues resolved since the 6am update was an automagic one. So I'm pretty sure it's something minor that can be fixed as soon as I can diagnose it.
Stand:
6 1/3 voor 's morgens met een paar goeie argumenten
1 2/3 's middags

Edit: Om het moeilijker te maken: Zodra Chris zijn automatische statsrun goed aan gang heeft gaat ie 4x per dag updaten. dat houd in dat er om 07:10 en 19:10 uur ook stats zijn. Ik neem aan dat we gewoon van de middernacht stats uitgaan, en die van 07:10 uur negeren. :?

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Op woensdag 29 augustus 2001 11:11 schreef KoW het volgende:

Edit: Om het moeilijker te maken: Zodra Chris zijn automatische statsrun goed aan gang heeft gaat ie 4x per dag updaten. dat houd in dat er om 07:10 en 19:10 uur ook stats zijn. Ik neem aan dat we gewoon van de middernacht stats uitgaan, en die van 07:10 uur negeren. :?
Als we voor de vroege stats gaan, dan maar voor de hele vroege
Dat heeft ook als voordeel idd dat ze bij een mogelijke overall-dpch op de t-net frontpage direct meegenomen kunnen worden.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:51

NightBird

DPC-Crew Coding
En RC5 en OGR worden ook gebakken van de 'middernacht' stats. Het is gewoon het netst wanneer je een hitparade van een dag doet, dat dat dan zo veel mogelijk een kalenderdag is, en niet twee halve dagen. Daarbij krijg je veel vragen van mensen waarom hun flush over 2 hitparade's verdeeld is, terwijl ze midden op de dag flushen, of mensen wiens flush niet in de DPCH van die dag staat, omdat die dag maar tot 13:00 is meegeteld.
En daarbij komt nog een probleem: welke datum hou je aan? De datum van de middag, of de datum van de ochtend? Of moeten er dan 2 data vermeld staan?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Mist
  • Laatst online: 10:36

Mist

Een gevaar op de weg

Ik heb ook het liefst de stats van vlak na middernacht, heb je tenminste de stats van een echte dag en niet van een wilekeurige 24 uur.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

* JustMe is het met de vorige 2 postjes eens :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Mij maakt het niet zoveel uit, ik flush na de statsrun van Kow meestal, maar als er nu duidelijk wordt gezegd dat we die van middennacht pakken, dan is het (gelukkig) ook niet altijd puzzelen meer van "heb ik nou wel of niet geflusht :?".

Verwijderd

het liefst vroeg maar nog liever... op een vaste tijd.

• DukeBox
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 14:39 schreef MarcoTC het volgende:
Precies !!

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op woensdag 29 augustus 2001 14:39 schreef MarcoTC het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens !

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Uiteraard is het het leukste als de stats een beetje op een vaste tijd komen. Alleen zal dat misschien niet altijd mogelijk zijn. Zeker als Chris geen statsrun houdt kan ik er ook geen draaien :P

Stand:
10 1/3 's morgens
1 2/3 's middags

Voorlopig ga ik dus uit van ochtendstats. :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

je kunt de statsrun toch automatisseren, en dan post je hem maar wanneer je wakker bent.. ofwel neem de statsrun van snachts en post die 's ochtends :)

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
doe maar 's middags maar ik vind de gene die ze post mag het weten

hij doet die moeite er ook voor zodoende

doe maar middag

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 17:13 schreef Sequence het volgende:
je kunt de statsrun toch automatisseren, en dan post je hem maar wanneer je wakker bent.. ofwel neem de statsrun van snachts en post die 's ochtends :)
De DPCH is voor het grootste gedeelte geautomatiseerd.
Alleen:
1. Het detecteren van een statsupdate werkt nog niet
(DukeBox heeft de naam van een programma genoemd, maar ik heb het nog niet te pakken kunnen krijgen op internet.)
2. Het automatisch laten posten werkt nog niet.
3. Dan heb je verder nog het probleem dat ik mijn script niet zover heb gekregen dat ie automatisch een inleidend stukje boven de DPCH zet :P

Wat de statsrun van middernacht betreft, en het later wakker worden: Het progje heeft de mogelijkheid om de een na laatste statsrun te gebruiken ipv de laatste. (Mits Chris in de new dp kolom het verschil plaatst met de vorige statsrun.) Dus ook om 09:00 uur kan ik een DPCH bouwen met data van middernacht :)

Mijn PC'tje staat trouwens niet dag en nacht aan. Als de PC niet aanstaat gaan de linkjes gewoon naar een backupserver.

• DukeBox
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 17:24 schreef KoW het volgende:

....1. Het detecteren van een statsupdate werkt nog niet
(DukeBox heeft de naam van een programma genoemd, maar ik heb het nog niet te pakken kunnen krijgen op internet.)....
Here you are http://spywaresucks.org/prox/ Werkt prima, tot nu toe heb ik overal de cache ermee kunnen omzeilen, zelfs icq werkt via https :)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Hij is aan het downloaden :)

Maar begin maar alvast te mopperen. Ik heb de stats van gister niet bij, dus als de stats van vandaag eindelijk arriveren moet ik eerst nog eens proberen de stats van gister daaruit te halen. Dan kan ff duren. >:)
Bovendien zit ik hier met een inbellijntje dus ik kijk niet om de 5 minuten of er een update is.

KoW }:O

• DukeBox
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 18:54 schreef KoW het volgende:
Hij is aan het downloaden :)

Maar begin maar alvast te mopperen. Ik heb de stats van gister niet bij, dus als de stats van vandaag eindelijk arriveren moet ik eerst nog eens proberen de stats van gister daaruit te halen. Dan kan ff duren. >:)
Bovendien zit ik hier met een inbellijntje dus ik kijk niet om de 5 minuten of er een update is.

Als je een mobiel hebt kan ik je wel sms-en als er een update is.. heb ik ook een script voor.

Vanavond zal ik dit niet meer lezen, maar je kan me mailen op duke@duke.eu.org of ik lees het hier morgen.

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 19:52 schreef DukeBox het volgende:
Als je een mobiel hebt kan ik je wel sms-en als er een update is.. heb ik ook een script voor.
Als KoW Dutchtone heeft.. dan werkt dat ook niet meer :)

Ben blij dat ik wat anders heb..

Verwijderd

oh en KoW...
het is natuurlijk weer Windows waar je de stats op maakt?!?
Als je het ooit nog eens gaat/wilt overzetten naar Linux moet je maar even roepen. Heb genoeg ruimte en bandbreedte voor je klaar staan.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Ik heb een mobiel en geen DutchTone :)

En wat de stats betreft, het is inderdaad weer windows :P
Nu hoeft dat trouwens geen probleem te zijn hoor met Linux. Als je een tweede PC hebt met Windows erop (, en een netwerkkabeltje daartussen natuurlijk, ) is er geen enkel probleem.
Het probleem is niet direct de bandbreedte van de site zelf. Alleen het uploaden van een duizend bestandjes naar een FTP-server is retetraag. Dus mocht je iets hebben wat continu online is, en waar ik een zipje naar toe kan gooien op een of andere manier, dan ben ik ook weer :)
(Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat je dat zipje uitpakt op je webserver >:) )

Ik hoor het wel,

• DukeBox
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 08:09 schreef KoW het volgende:
Ik heb een mobiel en geen DutchTone :)

En wat de stats betreft, het is inderdaad weer windows :P
Nu hoeft dat trouwens geen probleem te zijn hoor met Linux. Als je een tweede PC hebt met Windows erop (, en een netwerkkabeltje daartussen natuurlijk, ) is er geen enkel probleem.
Het probleem is niet direct de bandbreedte van de site zelf. Alleen het uploaden van een duizend bestandjes naar een FTP-server is retetraag. Dus mocht je iets hebben wat continu online is, en waar ik een zipje naar toe kan gooien op een of andere manier, dan ben ik ook weer :)
(Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat je dat zipje uitpakt op je webserver >:) )

Ik hoor het wel,

Kan wel een script maken dat als je naar een bepaald mailaddres stuurd, dat die het unzipt en ergens naar upload..
Of ik plaats het op mijn webserver, die kan gezipte bestanden "realtime" uitpakken (en plaatst ze dan in de cache) zodat oude data die niet meer opgevraagd wordt niet zoveel ruimte in beslag neemt.
Noem maar op.. alles is mogelijk :)
Pagina: 1