Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-08 17:57
Mijn vraag

Wat is de oorzaak van een horizontale licht blauwe streep in het midden van mijn tv?
Deze streep komt regelmatig in beeld op diverse zenders.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG OLED55C8PLA
LG Soundbar DSN4
Ziggo Media box Next

Aansluitingen:
De HDMI In op de soundbar is verbonden met de HDMI aansluiting van de Media box Next
De HDMI Out van soundbar (TV ARC) is d.m.v. een HDMI ARC kabel verbonden met de HDMI 2 (ARC) van de tv

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
TV gereset naar de Fabrieksinstellingen
Op tv Pixelrefresh, ruim een uur, uitgevoerd
Zowel tv als ook media box Next aantal minuten van de stroom gehaald

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Graag even een foto bijvoegen, dan is er daadwerkelijk iets over te zeggen. Voor nu zijn 3 opties nog mogelijk:

1. Paneel is (deels) defect
2. Inbrander
3. Schade door directe UV straling
4. Ziggo Next stuk

Gebeurt het alleen via de Ziggo Next mediabox? Of ook bij bijv. Streamingdiensten?

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 09-11-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dit topic schreeuwt om foto's.

Met de huidige informatie is er nog niets uitgesloten waar het probleem mogelijk ligt, dat dient eerst te gebeuren.

Soundbar uitsluiten. Dus Ziggo Next rechtstreeks op de TV aansluiten. Is het probleem dan weg bestaat de kans dat het issue aan de sound bar ligt. Probleem nog steeds? Dan is het niet de sound bar.

Dan verder met uitsluiten. "Diverse zenders", is dat via de Ziggo Media Box next? Sluit de Next eens aan op een HDMI van de TV om uit te sluiten dat het aan de HDMI poort van de TV ligt. Issue nog steeds? Ziggo Next proberen op een andere monitor/TV. Als het issue met de Ziggo Next mee gaat ligt het waarschijnlijk aan de Ziggo Next.

Wat doen andere bronnen (ook interne apps als bijvoorbeeld Netflix, Youtube) qua beeld? Zijn die probleemloos? Als die bronnen ook issues vertonen ligt het probleem waarschijnlijk bij de TV.

Op bovenstaande methode dien je allereerst een schuldig apparaat aan te wijzen. Apparatuur rücksichtslos gaan resetten voegt niets toe.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
Hierbij een aantal foto’s. Bij de foto van de zender TLC zie je boven de letters Flip Or Flop een blauwe streep. Verder nog wat foto’s van de Beeld instellingen bij mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Matroesjka schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:18:
Hierbij een aantal foto’s. Bij de foto van de zender TLC zie je boven de letters Flip Or Flop een blauwe streep. Verder nog wat foto’s van de Beeld instellingen bij mijn tv.
Nog steeds geen fotos zichtbaar.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Matroesjka
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAJo_DZUyTeE4B_n3me6-zS4DmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2eVHU3CUDXMrmX4WRFf4XOO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnaX_jm6MzkDBTM4E4w5Jep7E6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ei7CoG2ikLWHnP2lVxMClhEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUl9nQUTxxzDUxTnq3L6T8_POi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRm0zHhmSRhypai2mNtmF7pJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
Zie de gevraagde foto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat je even moet doen, een LG monteur doet dit ook, is een YouTube filmpje starten die de RGB kleuren toont. Zo kun je zien welke pixels er problemen hebben. Je kunt dan uitsluiten of het je TV is. Zie bijv. YouTube: Pixel Refresh - RGB Color Test (4K)

[ Voor 3% gewijzigd door TwArbo op 15-11-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
Bij de rode verticale balken in het filmpje zie je het duidelijkst de streep in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
Heb het YouTube filmpje via de lg tv en via de YouTube app vanuit de Mediabox Next afgespeeld. Bij beide zie ik duidelijk bij de rode balken en het effen rood scherm de horizontale balk.
Welke maatregelen kan ik nog treffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Niet online
Matroesjka schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:08:
Heb het YouTube filmpje via de lg tv en via de YouTube app vanuit de Mediabox Next afgespeeld. Bij beide zie ik duidelijk bij de rode balken en het effen rood scherm de horizontale balk.
Welke maatregelen kan ik nog treffen?
Dan is het duidelijk je OLED paneel. Heb je de pixel refresher al eens gestart (zie 1 van je foto's)? De pixel refresher kán het probleem met een beetje geluk oplossen. Als de pixel refresher het niet oplost, dan is je paneel stuk. Uit ervaring weet ik dat LG de C8 niet meer repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
De lg pixel refresher heb ik ook al gedraaid, ruim een uur, heeft niet geholpen.
Als LG dit type niet meer repareerd, de tv is in 2019 gekocht, welke optie blijft mij dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:15

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Matroesjka schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:48:
De lg pixel refresher heb ik ook al gedraaid, ruim een uur, heeft niet geholpen.
Als LG dit type niet meer repareerd, de tv is in 2019 gekocht, welke optie blijft mij dan nog over?
Klagen bij de verkoper, die mag het oplossen. En laat je niet afschepen met "2 jaar garantie, jammer-de-bammer," want je mag van een dergelijk apparaat verwachten dat 'ie langer meegaat dan 2 jaar. Wellicht dat de verkoper iets van een nieuwe OLED met fikse korting kan aanbieden, of iets dergelijks.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Matroesjka schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:48:
Verkoper moet dit kosteloos herstellen of vervangen. Je hebt een overeenkomst om tenminste 60mnd zonder mankementen van de TV te kunnen genieten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Laatst online: 10-09 20:23
Hackus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:56:
[...]

Verkoper moet dit kosteloos herstellen of vervangen. Je hebt een overeenkomst om tenminste 60mnd zonder mankementen van de TV te kunnen genieten.
Hier ook een LG OLED55C8PLA van eind 2018. Wij hebben ook al geruime tijd last van ingebrande logo's en enkele strepen ter hoogte van de ondertiteling. Ik ben hier ook al mee naar de verkoper geweest. Zijn antwoord was: ja dat komt voor bij OLED. En daarmee was de kous af voor hem. Deze kwam nochtans van een winkel die hier aangeprezen werd.

[ Voor 37% gewijzigd door felder op 16-11-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

felder schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:21:
[...]

Hier ook een LG OLED55C8PLA van eind 2018. Wij hebben ook al geruime tijd last van ingebrande logo's en enkele strepen ter hoogte van de ondertiteling. Ik ben hier ook al mee naar de verkoper geweest. Zijn antwoord was: ja dat komt voor bij OLED. En daarmee was de kous af voor hem. Deze kwam nochtans van een winkel die hier aangeprezen werd.
Als jij daar genoegen mee neemt is het toch goed. Je hebt gewoon recht op kosteloos herstel, Ik heb dit al in meerdere topics in SF sectie geschreven. Ik zou mezelf in elke geval niet zo weg laten sturen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroesjka
Heb gisteren een e-mail naar Klantenservice van MM gestuurd en vandaag van Klantenservice antwoord gehad. Heb een Incident nummer ontvangen met het verzoek om een Contact formulier op de site van MM in te vullen. Heb geen idee onder welke rubriek ik mijn verhaal bij het Contact formulier moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Matroesjka schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:49:
Heb geen idee onder welke rubriek ik mijn verhaal bij het Contact formulier moet invullen.
Rubriek?

Je kan toch een repair aanvragen via https://service.mediamarkt.nl/portal/task/create ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1