Energielabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
We zijn bezig om een energielabel aan te vragen voor een huis waar nog geen label voor bestaat.
Ik weet nog dat het "vroeger" mogelijk was om daar een prijsvergelijk op toe te passen, maar het lijkt tegenwoordig wat minder transparant... ik zie prijzen van 250 tot 300 of zelfs meer.

Net 1 die zegt een actie te hebben voor 199, maar als je de stappen doorloopt kom je toch weer op 249,= uit :F

Is er een goede manier om een goedkope oplossing te vinden, of is 250 euro nou eenmaal de prijs hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 15:19
Vroeger zat met achter de computer en gaf je een label voor 5 euro. Tegenwoordig moet men veel meer stappen ondernemen om je een label te mogen geven.

Dus deze prijzen kloppen wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sinds dit jaar is een energielabel niet meer zo makkelijk te regelen als vroeger. Waar je toen inderdaad een paar dingen invulde en je voor een paar euro klaar was kost het tegenwoordig best wat geld. 250 euro is geen hele rare prijs hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 12:55

ErA

"Dat is nu eenmaal de prijs hiervoor"

Máar voor dat geld ben je wel gerechtigd om je frustratie hierover te uiten bij diezelfde energielabel gasten.

Mijn inziens zijn deze energielabel boeren een gevolg (en niet het probleem) van typisch nederland regelland. Er zit immers een handje vol ambtenaren f5 te drukken op de website van het kadaster in de hoop dat iemand zijn energielabel niet heeft bij overdracht van de woning , zodat een boete kan worden uitgedeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door ErA op 09-11-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ik betaalde in 2019 nog €7,50,-.
Ze hebben dit gewijzigd vanwege het feit dat er best veel fraude mee was ( foto's van anderen doorsturen etc.)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 09:35
Het systeem van vroeger toen je voor een tientje een label kon krijgen was ook zo lek als een mandje.
250 tot 300 euro is wel wat je kan verwachten tegenwoordig. Hiervoor wordt er een fysieke opname van de woning gemaakt door een adviseur en dat kost nou eenmaal geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is een normale prijs. Als je (wat ik vermoed) ook een taxatie moet doen heb ik slecht nieuws voor je, dat is vorig jaar zomer ook een paar honderd euro duurder geworden dan het al was (zo is een funderingsrapport ineens noodzakelijk)

Wij hadden net geluk met een rapport drie dagen vóór die nieuwe regel in ging, anders hadden ze kunnen gaan graven bij gebrek aan tekening en kruipruimte.

[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 09-11-2022 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

D'r is bij mij een adviseur geweest die een uur of twee mijn complete woning opgenomen heeft. En dat ging om een simpele tussenwoning.
  • Elk raam werd via een apparaat bemeten wat voor type isolerend glas het was.
  • Er werd een gat in mijn buitenmuur geboord om mijn spouwmuurisolatie te beoordelen
  • Mijn naderhand zelf aangebrachte dakisolatie werd gemeten en beoordeeld.
  • Bouwtekeningen waren vooraf verzameld en beoordeeld.
  • etc.
En dat wordt nog een behoorlijk rapport van opgesteld, wat verwerkt en beoordeeld gaat worden een rijksdienst. Dan zit je tegenwoordig al snel aan de 200 tot 300 euro voor zo'n label.

D'r zal tussen de partijen misschien wat tientjes tussen zitten (afhankelijk van de regio en de drukte), maar dan houdt het wel op denk ik..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1