Welke over-ear-headphones voor (klassieke) muziek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldS1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik zoek een?
over-ear-headphone (draadloos)

Wat is je budget?
Budget rond de € 350,- max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor het beluisteren van voornamelijk klassieke muziek binnenshuis/kantoor

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik overweeg de Bose QC45, de Sony WH 1000XM4/ -5. Maar mijn kennis is beperkt dus wellicht zijn er andere headphones die meer geschikt zijn voor (klassieke) muziek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Advies en ervaring van anderen.

[ Voor 23% gewijzigd door HaroldS1 op 09-11-2022 09:09 ]

Beste antwoord (via HaroldS1 op 09-11-2022 10:16)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
https://www.rtings.com vind ik een goede website voor hoofdtelefoonrecensies incl. metingen.De meeste hoofdtelefoons voor audiofielen zijn bedraad. Draadloos heb je minder keuze.

De Sony WH-1000XM3 heb ik zelf. Die heeft een aangedikte bas en mist helderheid in de hoogste tonen. Als je onderweg bent of op kantoor muziek luistert, is dat acceptabel en mogelijk zelfs wenselijk. Als je er speciaal voor gaat zitten om muziek te luisteren, lijkt me dat dan weer niet fijn.

[ Voor 99% gewijzigd door TBTL op 09-11-2022 10:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:43
Wat vind je belangrijk in het geluid?

Persoonlijk wil ik een transparanter geluid (zodat je de instrumenten goed uit elkaar kan houden) en vlakke frequentierespons zonder overdreven wollige basboost enzo en kies daarom liever voor een studiokoptelefoon (en ik bewerk ook nog wel eens wat opnames, dus een studiokoptelefoon is voor mij sowieso niet verkeerd) van merken zoals Beyerdynamic.

En is draadloos een harde eis? Want naar mijn mening vind je de betere koptelefoons toch vooral in de bedrade hoek, maar dan heb je er ook wel een fatsoenlijke versterker bij nodig.

Maar volgens online reviews zijn de typen die jij noemt zeker wel geschikt voor klassieke muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldS1
Het is precies zoals jij zegt: de instrumenten goed uit elkaar kunnen houden. Ik heb dus niet zoveel aan zware bassen. Het geluid moet helder en fris zijn zonder dat de zware tonen wegvallen.

En met een draadloze variant ben ik flexibeler. Dus is eigenlijk wel een harde eis.

[ Voor 18% gewijzigd door HaroldS1 op 09-11-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

timovd

Voorsprong door techniek

Moet er per sé noise cancelling in zitten? Thuis neem ik aan dat je dat niet nodig hebt. Op kantoor is het misschien ook niet nodig?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldS1
@timovd dat is inderdaad geen bittere noodzaak.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
https://www.rtings.com vind ik een goede website voor hoofdtelefoonrecensies incl. metingen.De meeste hoofdtelefoons voor audiofielen zijn bedraad. Draadloos heb je minder keuze.

De Sony WH-1000XM3 heb ik zelf. Die heeft een aangedikte bas en mist helderheid in de hoogste tonen. Als je onderweg bent of op kantoor muziek luistert, is dat acceptabel en mogelijk zelfs wenselijk. Als je er speciaal voor gaat zitten om muziek te luisteren, lijkt me dat dan weer niet fijn.

[ Voor 99% gewijzigd door TBTL op 09-11-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldS1
Zijn er nog meer suggesties?

[ Voor 23% gewijzigd door HaroldS1 op 11-11-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaroldS1
Sennheiser Momentum 4, iemand daar ervaring mee?
Pagina: 1