Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Friends of hue

Pagina: 1
Acties:

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Beste gebruikers,

Wij zijn de gelukkige eigenaar van enorm lelijke lichtschakelaars. Om te veel gedoe te voorkomen willen we deze vervangen voor hue verlichting i.c.m friends of hue schakelaars. Daarom hebben we voor de dubbele schakelaar de volgende besteld YPHIX
DRAADLOZE WANDBEDIENING FRIENDS OF HUE. Daarnaast hebben we nog drie enkele schakelaars, die we ook met friends of hue zouden willen vervangen. Hebben jullie ervaring met enkelvoudige friends of hue schakelaars en zo ja welke? Ik kan ze moeilijk vinden namelijk.

Het gaat bijvoorbeeld om onderstaande foto. Een schakelaar is voor de overloop van de 1e verdieping en de andere voor de overloop van de 2e verdieping. Wij voelen er nu weinig voor om kabels te gaan trekken en met een loos gat te zitten. Vandaag de voorkeur voor 2 enkele schakelaars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ9yyrA8USDZybuX4eVoiCL_-xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJ8xdVNBATDPJxHpn1XoiaJK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door frankdegraaf82 op 09-11-2022 07:59 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 14:57
Andere manier van denken.
Gewoon een dubbel friends for Hue schakelaar nemen en 1 van de bestaande schakelaars vervangen voor een blindkap.

Ik vermoed dat het geheel op/in een koof zit? Want dan zou ik direct ook je stopcontact voor een variant met randaarde gaan vervangen. (en natuurlijk ook randaarde draad erbij trekken)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

2 Dingen:

1. Waarom denk je dat je draaden moet gaan trekken?
2. De Senic van Gira wordt geleverd met 2 halve en 1 hele knop. Je kunt dus zelf kiezen of je die als enkele of dubbele inzet. Misschien geld dat ook wel voor je Yphix schakelaars?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 14:57
En nog een puntje,
Dit zijn alleen zenders (die dingen die je hebt besteld), geen schakelaars. Je zal dus als nog ergens je hue dimmer/ schakelaar moeten wegstoppen. Kan je nu al zeggen dat draden trekken soms een heel stuk makkelijker is dan inbouw modules achter een schakelaar verstoppen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 09-11-2022 08:39 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Welke Hue dimmer/schakelaars heb je het over The-Source? Als een FoH schakelaar hetzelfde werkt als een Wall Switch Module dan heb je verder alleen maar een lamp nodig.