Beste tweakers,
Tijd om mijn 10 jaar oude pc te vervangen.
Ik heb deze zomer al eens eentje samengesteld maar niet verder op ingegaan. Nu wordt het concreter.dus post ik dezelfde build, maar er kunnen ondertussen al betere opties zijn...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1700-1800EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de schermen heb ik voorlopig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een gelijkaardige setup aan mijn werk pc. Dus intel + NVidia. Dit om gelijkaardige experimenten thuis en op het werk te kunnen doen (zie CUDA). AMD is waarschijnlijk iets betere keuze qua prijs maar mag gerust iets meer kosten voor mijn geprefereerde combo.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral advies om mij te verhoeden van slechte keuzes, incompabiliteit, e.d.
Ook aan mijn case twijfel ik. Ik weet ook vaak niet of ie groot genoeg is voor de grote GPUs van tegenwoordig. De NZXT H510 Flow vs be quiet! Pure Base 500DX Zwart of andere
Alvast bedankt
Tijd om mijn 10 jaar oude pc te vervangen.
Ik heb deze zomer al eens eentje samengesteld maar niet verder op ingegaan. Nu wordt het concreter.dus post ik dezelfde build, maar er kunnen ondertussen al betere opties zijn...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen maar niet hardcore, voorlopig 1080p - 60fps maar in de toekomst mogelijk grotere resolutie
- Develop. Stevige Visual Studio gebruiker dus programmeren is belangrijk. Ook zelf kleine games maken met Unity3D & Adobe tools. Extra RAM is dus belangrijk --> 32GB maar dat is wel evident tegenwoordig
- Mogelijks ook CUDA programmeren dus ik neig naar de groene gpu fabrikant
1700-1800EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, de schermen heb ik voorlopig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een gelijkaardige setup aan mijn werk pc. Dus intel + NVidia. Dit om gelijkaardige experimenten thuis en op het werk te kunnen doen (zie CUDA). AMD is waarschijnlijk iets betere keuze qua prijs maar mag gerust iets meer kosten voor mijn geprefereerde combo.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral advies om mij te verhoeden van slechte keuzes, incompabiliteit, e.d.
Ook aan mijn case twijfel ik. Ik weet ook vaak niet of ie groot genoeg is voor de grote GPUs van tegenwoordig. De NZXT H510 Flow vs be quiet! Pure Base 500DX Zwart of andere
Alvast bedankt
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700F Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | MSI Pro B660-A DDR4 | € 172,81 | € 172,81 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 V2 OC Edition met LHR | € 595,- | € 595,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 109,31 | € 109,31 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart/Wit | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 101,16 | € 101,16 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 172,- | € 172,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 98,53 | € 98,53 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.777,61 |