Vreemde latency/vertraging bij typen reactie FF / W11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Dit gebeurt me net, en ik krijg het niet opgelost...

Tijdens het tikken van een reactie in de 'snel reageren' sectie blijft de boel enorm hangen. Je tikt, maar je browser blijft hangen. Je merkt dit niet alleen aan het niet meer verschijnen van wat je typt, maar ook aan de cursor, die nog wel beweegt maar niet meer interactief is bij het bewegen over pagina-elementen.

Beweeg ik buiten het Firefox venster werkt de muis normaal en ook de rest van de PC functioneert normaal, het is alleen Firefox die blijft hangen. Dit gebeurt mij vandaag voor het eerst en doet zich ook alleen op Tweakers voor, niet op andere websites (google, ander forum, youtube getest).

Op de momenten dat de browser blijft hangen, zie ik in taakbeheer dat het 'GPU' gebruik van Firefox naar 100% schiet en ook rood kleurt. Ik heb 2 tabs open staan (2 verschillende fora, waarvan GoT er eentje is) doch er staan 13 processen open waarvan er 2 dus synchroon aan elkaar wisselende GPU belasting laten zien, eigenlijk hikken ze constant tegen de 100% aan met soms een korte dip naar rond de 50%. Power usage is daarbij 'low'.

Op een andere browser doet zich dit niet voor. Browsen gaat normaal, het probleem doet zich alleen voor bij het typen van een reactie.

Ik gebruik Firefox 106.0.5 64-bit op Windows 11 Home 21H2 OS Build 22000.1098.

Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En welke hardware gebruik je met welke video driver en versie? Heb je bij Voorkeuren > Algemeen de optie voor hardware versnelling gebruiken proberen uit te zetten om te zien of dat helpt? Je ziet die optie pas als je de aanbevolen instellingen uitschakelt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb hardwareversnelling uitgezet, dat helpt in principe niet. Ik heb het idee dat de latency spikes dan korter worden, maar dat is op dit moment nog vrij subjectief.

Hardware is een Ryzen 7 5800X met 32GB ram en een RTX3070. SSD is zo'n WD Black NVME ding van 1TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nog bepaalde add-ons in het spel? Zoals verwacht heb ik nergens last van en ik weet ook dat m'n oudere systemen dit probleem nooit vertoonden bij het schrijven van een reactie, wat meestal in de quick reply gebeurt. Maar nou draai ik geen Windows.

Het gebeurt ook echt alleen bij de QR, niet als je op de 'Reageer' pagina staat (zelfde als wanneer je iemand quote, knop rechts onderin het topic naast 'Topic volgen')?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:55:
Nog bepaalde add-ons in het spel? Zoals verwacht heb ik nergens last van en ik weet ook dat m'n oudere systemen dit probleem nooit vertoonden bij het schrijven van een reactie, wat meestal in de quick reply gebeurt. Maar nou draai ik geen Windows.

Het gebeurt ook echt alleen bij de QR, niet als je op de 'Reageer' pagina staat (zelfde als wanneer je iemand quote, knop rechts onderin het topic naast 'Topic volgen')?
Net getest, op de normale reageer pagina gebeurt het ook. De enige addon die ik draai is adblock plus, maar wellicht goed om te benoemen dat de enhanced tracking protection settings van FF op 'strict' staan.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik uBlock Origin (met whitelist, al heeft dat dankzij crew abbo weinig toegevoegde waarde :+) en heb FF ook op strict staan mbt tracking protection. Dus daar zal het niet aan liggen.

Je bent de enige die het meldt, dus ik denk dat het niet aan Tweakers ligt. Verwijder eens je video driver (en zorg dat Windows die niet automatisch gaat installeren vanuit WU ofzo) en kijk dan of je nog steeds het probleem hebt. De standaard basic video driver zou geen versnelling of wat dan ook moeten doen, dus Firefox kan daar dan ook geen gebruik van maken.

Pagina: 1