Iphone SE 2022 kan geen verbinding maken binnen TPLink netwe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mijn vrouw heeft sinds kort een (nieuwe) iPhone SE 2022. Deze telefoon kan geen verbinding maken met gedeeltes van ons thuisnetwerk.
Vorige iPhone kon dit overigens prima. Overigens kunnen alle andere devices (Windows, ChromeOS en Android) prima verbinding maken. De iPhone is het enige Apple product en werkt dus niet.

Mijn netwerk bestaat uit een Omada controller (software) en 3 EAP's die de wifi-instellingen vanuit de controller krijgen.

EAP 1: EAP615-wall (wel verbinding)

EAP 2: EAP225 (v3) (geen verbinding)

EAP 3: EAP225 (v3) (geen verbinding)

Dus mijn vrouw loopt met de telefoon naar boven, telefoon verliest de verbinding en kan geen nieuwe verbinding opzetten. Telefoon boven opnieuw opstarten geeft soms wel en soms niet verbinding.

Ik kan nergens errors vinden, behalve de iPhone die zeg 'verbinding mislukt' (oid).

Buiten het feit dat het aan de EAP225's lijkt te liggen, kom ik niet verder.

Netwerkinstellingen van de telefoon zijn al gereset.
Alle netwerken waar ooit verbinding mee is geweest zijn verwijderd van de telefoon.
EAP225's zijn ook gereset.

Wie weet raad?

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 08-11-2022 19:35 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 17:15
Oef dit roept bij mij veel vragen op.
Als je verbinding verliest: hoe ziet dat er uit? Blijf je wel het wifi logo zien boven in de taakbalk of schakel je over naar 4g?

Heb je 1 ssid dat op zowel de 2.4 als 5 ghz band uitzend? Zou een sticky client op de 2.4ghz van het AP op de bg kunnen zijn.

Heb je dingen als bandsteering of fastroaming aan staan?

Als je in de Omada controller kijkt bij clients , terwijl je door je huis loopt en verbinding verliest, zie je daar de telefoon nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:49
Welke instellingen van de accesspoints heb je gewijzigd van default? De iPhone weigert sommige configuraties. Zoals sommige security settings en speciale settings of kanelen.

https://support.apple.com/en-us/HT202068

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
frankyfn126 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:40:
Oef dit roept bij mij veel vragen op.
Als je verbinding verliest: hoe ziet dat er uit? Blijf je wel het wifi logo zien boven in de taakbalk of schakel je over naar 4g?
Schakelt over naar 4g
Heb je 1 ssid dat op zowel de 2.4 als 5 ghz band uitzend? Zou een sticky client op de 2.4ghz van het AP op de bg kunnen zijn.

Heb je dingen als bandsteering of fastroaming aan staan?
Ja, bandsteering en fastroaming stonden net nog aan, nu net uitgezet, maar biedt geen soelaas.
Ik heb 1 SSID dat zowel op de 2.4 als 5Ghz band uitzendt. Ik weet niet wat je met de rest bedoelt ;)
Als je in de Omada controller kijkt bij clients , terwijl je door je huis loopt en verbinding verliest, zie je daar de telefoon nog wel?
Moet ik gaan testen --> Getest, nee ik zie de telefoon niet meer.
jeroen3 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:42:
Welke instellingen van de accesspoints heb je gewijzigd van default? De iPhone weigert sommige configuraties. Zoals sommige security settings en speciale settings of kanelen.

https://support.apple.com/en-us/HT202068
Geen, gisteravond een verse reset van de ap's. Dus alleen opgenomen in het netwerk (ip's toegekend) Ik ga je link bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 08-11-2022 19:58 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Zojuist een <netwerknaam>2 aangemaakt (zelfde instellingen), iPhone connect direct.
<netwerknaam> verwijderd, wifi Iphone uit, <netwerknaam>2 veranderd naar <netwerknaam> en wifi weer aan op de iPhone..
"Geen verbinding mogelijk met netwerk <netwerknaam>"

Ok, en op de iPhone nu weer alle bekende netwerken verwijderd en nu lijkt het wel te werken..
iPhone nu ook opnieuw opgestart en ik heb verbinding..
Nou, schiet mij maar lek. Maar even aankijken hoe dit gaat de aankomende tijd.

[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 08-11-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TP-Link heeft nogal eens de neiging erg legacy 'compatible' settings als default te gebruiken die Apple dan weer weigert omdat ze niet secure zijn.

Zoals @jeroen3 al aangaf, check security. Het zou kunnen dat TP-Link default naar WPA/WPA2, terwijl Apple minimaal WPA2-only vereist. Zet in dat geval de EAP225's op WPA2-only en je problemen zouden voorbij moeten zijn. Je zult dan wel eenmalig opnieuw moeten aanmelden na wijzigen instellingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29
Interessant topic. Ik loop hier ook al een aantal dagen tegen aan en dacht dat het aan de telefoon lag. Maar het is een specifieke telefoon die dit issue heeft.
Iphone 13 en precies hetzelfde. Dus op de 615 wall wel verbinding maar op de eap245 niet.
Netwerk instellingen herstellen op telefoon geeft tijdelijke oplossing. Loop ik naar beneden en terug naar boven waar de eap 245 is dan is hij het netwerk weer kwijt. Kies ik een 2e netwerk dan maakt ie weer connectie
Echter loop ik dan weer op en neer dan heb ik bij de 2e connectie hetzelfde probleem en kun je boven geen connectie meer maken.

@St@m is het probleem bij jou opgelost?? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ja, ik had er eigenlijk al niet meer aan gedacht. Net even gecheckt bij de vrouw en die heeft nog steeds wifi :p een nieuw netwerk aanmaken (default settings) was dus de oplossing.

Pagina: 1