Beste tweakers, ik heb wat hulp nodig bij het samenstellen van een goede en stille desktop pc. Ik kan de pc zelf in elkaar zetten maar heb de markt en de ontwikkelingen zo lang niet gevolgd dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik nu moet hebben. Hopelijk kunnen jullie mij bij deze zoektocht helpen. Hieronder een paar uitgangspunten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game regelmatig en wil de pc daarvoor naast de ps5 ook gaan gebruiken. Warzone, fortnite maar ook een cyberpunk 2077 wil ik graag vloeiend kunnen spelen.
Ik stream niet en ga dit ook niet doen, een videokaart die dit zou kunnen is dus niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 2000 euro maar daar moet eigenlijk ook nog een beeldscherm voor aangeschaft worden. Ik heb al een Samsung G5 en ik denk dat ik er daar nog eentje van naast zet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Oddyssey G5 en daar wil ik er nog een van, ik weet dat deze niet beste qua hz zijn op dit moment maar dit scherm vervangen gaat me voor nu wat te ver en ik wil wel twee dezelfde.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is dus precies het probleem, ik heb geen flauw idee. Ik wil wel graag op de toekomst voorbereid zijn en dus de processer en GPU maar ik weet zelf niet wat goed is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor AMD maar dit is niet onderbouwd, bij Linus TT komen de kaarten regelmatig voorbij als goede prijs kwaliteit deals.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou in de toekomst eventueel een vr bril willen gebruiken.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, te technisch maar ik sluit het ook niet uit als ik een keer de moeite neem om het uit te zoeken.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk gewoon wat hulp bij het uitzoeken van onderdelen die goed bij elkaar passen. In de tabel heb ik al wat dingen bij elkaar gezocht, deze zijn meestal uit andere vragen van de forum gepikt. Ik heb hoop na deze pc voor een paar jaar klaar te zijn, geen updates op korte termijn dus. Ik hoop dat het budget dit toelaat.
Helemaal mooi zou zijn als ik een amd systeem met een Intel systeem zou kunnen vergelijken.
Heel erg bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game regelmatig en wil de pc daarvoor naast de ps5 ook gaan gebruiken. Warzone, fortnite maar ook een cyberpunk 2077 wil ik graag vloeiend kunnen spelen.
Ik stream niet en ga dit ook niet doen, een videokaart die dit zou kunnen is dus niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 2000 euro maar daar moet eigenlijk ook nog een beeldscherm voor aangeschaft worden. Ik heb al een Samsung G5 en ik denk dat ik er daar nog eentje van naast zet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Oddyssey G5 en daar wil ik er nog een van, ik weet dat deze niet beste qua hz zijn op dit moment maar dit scherm vervangen gaat me voor nu wat te ver en ik wil wel twee dezelfde.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is dus precies het probleem, ik heb geen flauw idee. Ik wil wel graag op de toekomst voorbereid zijn en dus de processer en GPU maar ik weet zelf niet wat goed is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor AMD maar dit is niet onderbouwd, bij Linus TT komen de kaarten regelmatig voorbij als goede prijs kwaliteit deals.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou in de toekomst eventueel een vr bril willen gebruiken.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, te technisch maar ik sluit het ook niet uit als ik een keer de moeite neem om het uit te zoeken.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk gewoon wat hulp bij het uitzoeken van onderdelen die goed bij elkaar passen. In de tabel heb ik al wat dingen bij elkaar gezocht, deze zijn meestal uit andere vragen van de forum gepikt. Ik heb hoop na deze pc voor een paar jaar klaar te zijn, geen updates op korte termijn dus. Ik hoop dat het budget dit toelaat.
Helemaal mooi zou zijn als ik een amd systeem met een Intel systeem zou kunnen vergelijken.
Heel erg bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 386,- | € 386,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming RX 6800 XT OC | € 648,- | € 648,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 639,- | € 639,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart | € 84,89 | € 84,89 |
| 1 | Monitoren | Samsung Odyssey Gaming Monitor G5 C27G53 Zwart | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 101,16 | € 101,16 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 103,96 | € 103,96 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 129,99 | € 129,99 |
| Totaal | € 2.889,05 | |||